Valppassning?

Bästa kompisen - som jobbar heltid - gjorde så att hon var ledig och hemma i två veckor med valpen, sedan fick han börja hos dagmatte, det vill säga han spenderade dagarna hos mig. Sedan hade matte semester lite senare och lade all tid på valpen.
Det funkade faktiskt väldigt bra men då vill det ju till att man hittar någon som dels är beredd på att ta hand om en valp med allt vad det innebär och dels att man har någon som man verkligen litar på.
Jag skulle verkligen inte sätta en valp i händerna på vem som helst!
Nu har min kompis och jag känt varandra hela våra hundliv på +20 år och vet att vi resonerar likadant gällande allt väsentligt men det är ju inte alla som har det så lyxigt.

Liknande trådar

Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 435
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 561
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 940
Senast: Farao
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
3 504
Senast: alicegard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar