valparna skriker oavbrutet!!??

Sv: valparna skriker oavbrutet!!??

Allt tydde på kalkbrist, du gav lättlöslig kalk, hunden blev bättre o det var inte kalkbrist.
Rätta mig om jag tolkar dina inlägg fel.
PL

är möjligt att hon haft kalkbrist. Men det ja pratar om är när vi va hos veterinären igår. Då va alla prover som dom skulle va.

Vilket jag är mycket glad för.

nä de är sant. Men spelar det någon roll tycker du i dagsläget? Du verkar ha hakat upp dig på något av någon anledning?

Av den konstiga anledningen att jag tycker det verkar som att du helt enkelt inte vill inse att din tik är i högriskzonen för eklampsi o ju mer du avlastar henne dess mer minskar du risken.
Men visst det är din hund inte min!
PL

jo du har sagt det men ja bryr mig inte så mycket om det för veterinärer som jag har stort förtroende för menar på att det i dagsläget inte finns något att oroa sig för.

Jag skulle lyssna på Peter_Lundin i det här läget. Noga. Väldigt noga.

Mer än på de veterinärer du rådfrågat faktiskt, de som ansåg det var normalt att en tik är aggresiv mot sina valpar och biter ihjäl dem.

Skit i att lyssna på ALLA andra i tråden om du vill, men lyssna på P_L..

Jag begriper då inte varför du överhuvudtaget startade tråden när du nu verkar ha stenkoll på situationen. Jag skulle då aldrig köpa en valp från dig.
pl

va?:confused: En förlossnings psykos leder i flera fall till att hunden biter ihjäl en valp eller flera. Det hade ju inte vart normalt om de inte hade med en psykos att göra. Vad har jag för anledning att lyssna på PL? Dom veterinärer som jag känner har knappast fått sin utbildning i ett cornflakes paket. Ha de gott.

jasså de gör du inte? Det jag inte fattar är vad de är som du eltar igentligen? Hade jag haft stenkoll på läget hade ja aldrig startat denna tråden. Men efter ett besök hos veterinären så fick jag klart för mig hur saker och ting ligger till. Det är ju inte direkt så att de va jag som kom fram till att hunden va frisk.

Ang att du aldrig skulle köpa en valp från mig: Förstår inte riktigt vad de är som ja sagt som inte passar? Ang att du inte skulle köpa en valp från mig, är inget direkt som bekymmrar mig. Tack och hej

va?:confused: En förlossnings psykos leder i flera fall till att hunden biter ihjäl en valp eller flera. Det hade ju inte vart normalt om de inte hade med en psykos att göra. Vad har jag för anledning att lyssna på PL? Dom veterinärer som jag känner har knappast fått sin utbildning i ett cornflakes paket. Ha de gott.

Du skrev: tikens agressiva beteende upphörde strax efter förlossningen. Veterinären ansåg att de va normalt.

Psykos eller ej, det är INTE normalt. Varken att bita ihjäl valpar eller få psykos. Sen att tycka att 'det är normalt för en sjukdom' är en helt annan sak än det du skrev.

P_L:s kunskap kommer inte heller ur ett cornflakespaket..

Hunduppfödarens handbok, skriven av Lisbeth Högman, Berndt Klingeborn, Monica Staveborn, Inki Sjösten och Boel Sjöström.

Köp den och läs den!

Hunduppfödarens handbok, skriven av Lisbeth Högman, Berndt Klingeborn, Monica Staveborn, Inki Sjösten och Boel Sjöström.

Köp den och läs den!

Eller valpnings boken av Anne-Sofie Lagerstedt (ingår i SKK`s uppfödar utbildnings paket)

okej, men jag förstår inte vad jag skulle ha för anledning att inte lyssna på dom veterinärer som jag besökt och pratat med? Det jag menade var att ett sådant beteende var normalt från ett sådant tillstånd som hon var i. Det visste inte haf från början. Jag blev istället rädd och trodde nåt var fel på henne. Men de visade sig istället att hon var superstressad och hade inte koll på vad hon gjorde. Räcker de nu eller?

okej, men jag förstår inte vad jag skulle ha för anledning att inte lyssna på dom veterinärer som jag besökt och pratat med? Det jag menade var att ett sådant beteende var normalt från ett sådant tillstånd som hon var i. Det visste inte haf från början. Jag blev istället rädd och trodde nåt var fel på henne. Men de visade sig istället att hon var superstressad och hade inte koll på vad hon gjorde. Räcker de nu eller?

Och att hon är superstressad är inget fel? Okej.

Sen hade hon ju kramptecken, du gav kalk och hon blev bättre. Är inte det tecken på att det var fel på kalkbalansen, och om du mycket kunniga - OCH utbildade - personer tycker att det kvarstår risk för eklampsi, är det inte bra att ta DET på allvar så du slipper riskera eklampsi och att förlora din tik?

jag bara undrar om det var någon pik? Det är ju knappast något allvarligt brott som jag begått. Knappast något fel heller.

ärligt talat men jag tycker inte att du har speciellt vettiga saker att komma med. Vad är problemet igentligen? Allting har löst sig till det bättre. Jag har kunniga veterinärer i min omgivning. Ser därför ingen anledning att sitta å lyssna på sk "hundproffs" som envisas med att den personen till 100% har rätt. Och som fortsätter att mala på om samma samma samma saker som inte ens är aktuellt idag. Tiken mår bra;)

kan du ge mig en enda anledning till varför ja skall måla fan på väggen bara för att det sitter någon annan bakom en data skärm och utger sig själv för att veta min hunds hälsotillstånd trots när det finns veterinärer som undersökt henne och konstaterat att det inte är nån fara och heller inte finns någon anledning att grunna på eklampsi.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 610
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
2 055
Senast: Nota
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 844
Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
5 352
Senast: regina11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Uppdateringstråd 31