valparna skriker oavbrutet!!??

Sv: valparna skriker oavbrutet!!??

Lånar..

Nu börjar det väl ändå bli häxjakt här eller.
Vad vill ni att hon ska göra? Avliva alla valpar så ni blir nöjda och glada.

Jag kommer säkert hamna (och gör) i situationer när jag heller inte vet hur jag ska gå tillväga. Men tydligen räcker det inte ens att kontakta veterinär, för då ska man hitta nån annan veterinär och inte lyssna på den första.
Ska jag vara ärlig skulle jag aldrig ställa en fråga här, just för sånt här händer så ofta.
Jag är glad jag har folk omkring mig jag kan fråga. och konstigt nog reagerar inte dom som många på buke gör, så det måste ju vara skärmen som gör att folk är som de är.

kan du ge mig en enda anledning till varför ja skall måla fan på väggen bara för att det sitter någon annan bakom en data skärm och utger sig själv för att veta min hunds hälsotillstånd trots när det finns veterinärer som undersökt henne och konstaterat att det inte är nån fara och heller inte finns någon anledning att grunna på eklampsi.

Inte måla fan på väggen, men göra vad du kan för att hålla nere risken för eklampsi. Vilket du nu, även om du inte gör det av den anledningen, gör - genom att stödmata hela kullen.

Skulle du lita på en veterinär som läst den här tråden och sen uttalar sig i den om risken för eklampsi?

Nu får du ge dig. Jag vill inta ha några fler goda råd ifrån dig tack men nej tack. Hävda dig kan du göra någon annanstans. Jag har klarat upp tillståndet med min hund. Och jag litar till 110 % på dom veterinärer som jag har kontakt med. PUNKT.

Nu får du ge dig. Jag vill inta ha några fler goda råd ifrån dig tack men nej tack. Hävda dig kan du göra någon annanstans. Jag har klarat upp tillståndet med min hund. Och jag litar till 110 % på dom veterinärer som jag har kontakt med. PUNKT.

Vilken trevlig ton. Eller inte.. Jag kan inte se att den är berättigad, då jag inte varit minsta otrevlig i mina inlägg. Och heller inte försökr hävda mig. Utan tyckt att du ska lyssna på P_L, tyckt att du inte ska måla fan på väggen men det ju är bra att hålla ner risken för eklampsi (vilket du gör även om du inte gör det av den anledningen, men det är ju skitsamma), samt undrat om du skulle sätta tilltro till om en veterinär läst den här tråden och svarat ang eklampsirisken. Eftersom du inte vill lyssna på majoriteten av de som svarat i tråden.

Sen, skriver man en fråga så blir det tyvärr inte alltid så att man bara får medhållande svar som man tycker om. Det får man acceptera. Sen tycker jag inte om häxjakten som är i tråden, men den tar jag inget ansvar för då jag inte varit involverad i den.

Att jag ifrågasätter din veterinär uttalande är för det låter bakvänd. Jag ifrågasätter inte din veterinärs kompetens, däremot så ja jag ifrågasätter hur han fick det hela förklarat/framlagt för sig. Det är därför jag undrar om du skulle lita på om en veterinär läste hela den här tråden och sen uttalade sig i frågan?

Har inte kommit igenom hela tråden än. Men vill bara hör hur det går med valpisarna ch tiken?

Jag tcker iaf att du ska lyssna på vet som du har kontakt med och inte folk som du int känne til rån et itforum.

nej , kan hålla med dig om att det inte var någon särskilt trevlig ton. Men nog får vara nog. Jag är medveten om att man inte alltid kan få medhållanden om man ställer en fråga. Men det du inte verkar har förstått är att det finns ingen fråga längre. Det spelar ingen roll om så de va einstein som läst min tråd här, det är helt ointressant då jag redan har kunniga veterinärer omkring mig. Jag behöver just nu inga goda råd ang min hunds hälsa då den som ja sagt tidigare är uppklarad. Behöver jag fråga nåt ang hälsan så tänker ja gå efter va dom som jag litar på säger. Varför fortsätter du att disikera en fråga som inte längre är aktuell?

tiken mår bra , men som sagt väldigt trött. Valparna mår också bra dom var starka redan när dom föddes och har fortsatt att vara det tack och lov. Dom vägs varje dag nu i början och dom går bara upp hela tiden:) tack för att du brydde dig:)

Frågan har ett allmänt intresse, andra kan lära sig ngt. Jag har för länge sen insett att du inte är typen som tar åt dig råd som inte passar.
När det gäller din tik o kull har du så småningom insett att det är viktigt med tillskott även om du säkert aldrig skulle kunna erkänna att det skulle kunna vara för att minska risken för vidare kalkbrist/eklampsi.
PL

jag tar mer än gärna åt mig råd om det är så att ja bett om dom. Men i detta fallet så är tråden för länge sedan "avslutad" Det finns inga frågetecken längre. Men du mal på ändå vilket börjar bli lite löjligt.

O resten av tiden har du ägnat att visa din okundskap.
Hoppas du avlastar tiken ordendtligt nu även om det är onödigt..
Jag gav dig på ett tidigt stadium rådet att du skulle avlasta tikens mjölkproduktion men det var fel redan då. Det var därför jag (i affekt) skrev att jag aldrig skulle köpa en valp av dig.
Kunniga människor tar råd, okunniga vänder ryggen till.
Det har diskuterats böcker här, kunde vara roligt att höra hur du förberett dig.
PL

Senast ändrad:

Men jag har ett frågetecken.
Och detta är för att jag inte riktigt förstår en sak.

Är du medveten om att tiken fortfarande kan få kalkbrist - jag tycker det verkar som du inte förstår att några stycken här vill varna dig för att den risken fortfarande kvarstår.
Att valparna verkar nöjda är ju ett tecken på att hon producerar bra med mjölk - dvs att hon gör av med massor med kalk.

Om det är så att du är medveten om detta så ber jag om ursäkt för tjötet.
Du har verkligen kämpat på för dessa valpar och jag hoppas det går bra.

Prata om sandlåda…

Det är inte ovanligt att tikar stressas i samband med stora kullar.
Även om det naturligtvis inte är normalt att de biter ihjäl valpar.
Men! Om det är något fel på valpen (och det vet vi ju inte) så är det fullt naturligt faktiskt.
Men i vilket fall är det överspelat nu.
Tiken mår bra nu och tar hand om sina valpar.

Kalk är alltid bra att ge när det är en sådan här stor kull.
Om hon får eklampsi eller ej, det vet vi ju inte ännu, (störst risk efter 2-4 veckor efter valpning) men det skadar inte att ge henne kalk och det gör ju trådskaparen också om jag förstår det rätt.
Så vad bråkar ni om:confused:

Hon har varit kontakt med vet. och tagit prover och följer de råd hon har fått av vet, men några av menar att hon dels ska fråga annan vet och dels inte följa vet. råd överhuvudtaget:confused:

Dessutom för att spara på tikens krafter så blir valparna stödmatade.
Det tycker i vart fall jag är bra och klokt av trådskaparen.

Jag tycker dessutom att tiken ska ha hela kullen hos sig, inte att de ska delas upp i två ”högar” dels klarar dom det utmärkt och dels blir det mindre stress för tiken

Och varför ifråga sätta trådskaparen kunskap?
Ingen kan allt här i världen, lite ödmjukhet på en del hade varit klädsamt…:angel:
Om man inte vet, så måste man väl ändå få fråga, utan att få veta att man är okunnig?
Som en del går på skulle man ju aldrig våga ställa någon fråga här, och det är väl inte det ni vill??

Hoppar ni på henne enbart för att det är blandras valpar eller vad?
Jag gillar alla hundar även om jag aldrig själv skulle föda upp blandras eller köpa en.
Men för den sakens skull har jag ingen orsak att vara elak till någon som är stolt och glad blandras ägare eller som föder upp blandraser.

Personligen tycker jag trådskaparen har gjort ett bra arbete som har klarat denna kull, vet av egen erfarenhet att stödmata valpar tar tid och trär på ens tålamod…

.

Det är därför jag undrar om du skulle lita på om en veterinär läste hela den här tråden och sen uttalade sig i frågan?

Jag bara undrar. Vad har denna frågan för betydelse?

För jag anar att svarar hon fel enligt dig, så kan du klaga på henne lite till.

Senast ändrad:

du verkar anta ganska mkt om min kunskap vilket jag tycker är minst sagt intressant då du inte känner mig. Faktum är att jag åkte raka vägen till zooafären och köpte mjölkersättning bara några timmar efter förlossningen. Jag va där när dom öppnade. Och detta gjorde jag långt innan jag ens skapade denna tråden. Så de säger ju en hel del om vad du drar för slutsatser. Hade ja tyckt det var fel med mjökersättning hade jag aldrig köpt någon.

jo jag är medveten om att det värsta inte är över än. Men vissa på detta forum har redan bestämt att hon kommer få det oavsett hur jag bär mig åt verkar det som.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 610
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
2 055
Senast: Nota
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 844
Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
5 352
Senast: regina11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka