Valpar och trappor?

Sv: Valpar och trappor?

Det var ju jättebra! Din hund är antagligen inte lika klumpig som min.:angel:
Men man behöver inte bära, man kan säkra trappan istället:smirk:
 
Sv: Valpar och trappor?

Men man behöver inte bära, man kan säkra trappan istället
Vet inte vad du menar med att säkra trappan..?
Men det handlar ju inte om ifall valpen är kapabel till att gå i trappan utan vad det gör med kroppen hos en valp.
 
Sv: Valpar och trappor?

Jag svarade Lazio ang trappor som valpen kan halka igenom med tassarna i....
 
Sv: Valpar och trappor?

Det var en sheltie, men nuvarandre (rottis/dobermann) har inga problem heller med trappen.
Varför säkra trappen när vovven kan gå upp och ner där utan problem?
 
Sv: Valpar och trappor?

Som sagt... din hund är kanske inte lika klumpig som min...
 
Sv: Valpar och trappor?

våran hund på 10 v. går både uppför och nerför utan problem. Hon vill inte bli buren. Hon kommer nog bli rättså stor. Bär v henne uppför så försöker hon alltid ta sig ur.

Hon har aldrig ramlat ner för trappen utan går säkert både nerför o uppför.
:D
 
Sv: Valpar och trappor?

Så klart valpen kanske vill gå själv, frågan är dock hur bra det är för en så pass liten o outvecklad valp att gå varje dag i trappor...
 
Sv: Valpar och trappor?

Jag tror nog var och en känner vad som är farligt för sin valp men jag vill bara förtydliga. Jag är inte rädd för att min hund ska trilla ned för trappan. Jag är rädd att han ska halka in med tassen mellan trappstegen, tappa balansen och bryta benet.
Men som sagt min hund är en riktigt klumpeduns så det är kanske därför jag är känslig.;)
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
22 818
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 633
Senast: Amaranthe
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 785
Senast: EmmaW
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 442
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Målbilder för trubbnosar.
  • Tångbett dåligt?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp