4 bruna, 4 svarta
6 hanar, 2 tikar
Alla 8 ute på 2,5tim.
Har en superhjälte till tjej här hemma.
Alla sover nu och jag hoppas alla 8 klarar natten.
Två lättviktare på 98 & 103 gram, övriga låg på mellan 118-130gram.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
4 bruna, 4 svarta
Grattis vad kul! Hoppas på bilder när du och mamman hämtat sig.4 bruna, 4 svarta
6 hanar, 2 tikar
Alla 8 ute på 2,5tim.
Har en superhjälte till tjej här hemma.
Alla sover nu och jag hoppas alla 8 klarar natten.
Två lättviktare på 98 & 103 gram, övriga låg på mellan 118-130gram.
Söta små svansar!
Samma! Jag tänkte oj vad långhårig den vita valpen ärSöta små svansar!
(jag trodde först att frambenet var en valp och bara shit vad hårig! )
Nu har hanhundens ägare tänkt att hon ska få någon ersättning, det kan hon väl inte ha rätt till eftersom hennes hund var lös utan uppsikt vid parningstillfället?
Undrar om hon kom på det när hon hörde att alla åta lever…
Herregud! det finns folk till alltNu har hanhundens ägare tänkt att hon ska få någon ersättning, det kan hon väl inte ha rätt till eftersom hennes hund var lös utan uppsikt vid parningstillfället?
Alltså nej, hade hon hört av sig tidigare och velat vara med i processen/ göra rätt för sig så är det väl en femma.Nu har hanhundens ägare tänkt att hon ska få någon ersättning, det kan hon väl inte ha rätt till eftersom hennes hund var lös utan uppsikt vid parningstillfället?
Ja det var lite det jag kände också .. men hennes inställning från start var att vi var ”boven i dramat” och hon har, utöver att ha en extremt dålig attityd gentemot oss, gått runt och snackat skit samt uttryckt att hon skiter i vad som händer med vår hund så länge hennes hund inte blir ”pappa”. Så att vara med från start och försöka hjälpa till med lösningar på detta fanns inte på kartan.Alltså nej, hade hon hört av sig tidigare och velat vara med i processen/ göra rätt för sig så är det väl en femma.
Att komma på det i efterhand? Fult.
Har ni inget kontrakt så kan hon ju "vilja" hur mycket som helst.
Så svårt det är med valp. Uppfödaren vi vill ha ifrån ska troligtvis para en tik i år, men när vet vi inte och vi vet liksom inte ens om vi kommer att få valp beroende på hur många valpar/hur lång kö det är.
Ska vi skaffa en till så är det bäst att vi gör det i år när jag pluggar och kan plugga hemifrån mestadels. Funderar på om man borde kolla runt lite mer, men känner mig väldigt vilse i från vem man ska köpa hund.
Njae, min ras är numerärt stor, men det är extremt stor variation mellan olika linjer och uppfödare. Väldigt begränsat antal uppfödare om man vet vilken typ av hund man vill ha och inte...Vad har ni för ras?
Tänker att det är ju enklare att se sig omkring efter en alternativ uppfödare om rasen har en större spridning än om det är en ”mindre ras”.
Ja det kan jag tänka mig, när man vet vad man vill ha. Men möjligheten att hitta det man söker är väl iallafall större hos än hos en numerärt liten ras?Njae, min ras är numerärt stor, men det är extremt stor variation mellan olika linjer och uppfödare. Väldigt begränsat antal uppfödare om man vet vilken typ av hund man vill ha och inte...
Njae, att en ras är populär betyder inte nödvändigtvis att antalet seriösa kunniga uppfödare ökar. Har du sen dessutom klart för dig vilken typ av linjer du är intresserad av så är utbudet ännu mindre.Ja det kan jag tänka mig, när man vet vad man vill ha. Men möjligheten att hitta det man söker är väl iallafall större hos än hos en numerärt liten ras?
Sen är det klart att det inte är garanterat vettiga uppfödare bara för att rasen är stor, men möjligheten till fler bra uppfödare måste ju ändå öka?
Border Collie. Skitsvårt att hitta vettiga hundar. Många avlar på stressade agilityhundar.Vad har ni för ras?
Tänker att det är ju enklare att se sig omkring efter en alternativ uppfödare om rasen har en större spridning än om det är en ”mindre ras”.
Njae, min ras är numerärt stor, men det är extremt stor variation mellan olika linjer och uppfödare. Väldigt begränsat antal uppfödare om man vet vilken typ av hund man vill ha och inte...
Ja, det är väldigt ont om intressant avel här nu Derwen Doug överallt.Det är verkligen svårt. Jag känner att jag har dålig koll på vart man ska kika. Vi får se om jag hittar något.