Sv: Valp som saknar en tand
Å andra sidan satt jag i en liknande sits när jag köpte Skroffan.
Jag tvekade visserligen aldrig på att jag ville ha just henne (och har aldrig ångrat mig) men det grämer mig ärligt talat att jag inte tog reda på vad som är kutym inom rasen när det gäller kroksvans.
Jag tycker alltså inte att det är konstigt att man kollar läget och det är bra mycket smartare att göra det
innan köpet.
Nu är ju Skroffans kroksvans inte till problem och jag är inget utställningsfan ändå men varenda cairnuppfödare som jag pratat med efteråt menar att det är solklart: 10 % avdrag på valppriset.
Nu handlar det om en tusenlapp och den offrar jag gärna för att jag fick världens bästa Skroffa, det är mer grejen.
(Vilket kanske speglas lite av vår nuvarande situation, jag tycker att har en valpköpare en hund med en sjukdom som faktiskt kommer att leda till att hunden dör i tidig ålder och som dessutom antagligen är ärftlig så kan man åtminstone svara på hälsorapporterna som dimper in i mailboxen varje halvår...)
Fast samtidigt håller jag med dig också, jag tyckte inte att kroksvansen gjorde något då men Skroffan är en nedrans bra hund och kroksvansen hade grämt mig för att jag tycker att hon skulle haft något att tillföra rasen.
Nu går ju inte det ändå eftersom hon är sjuk men, men...
/Lona som bestämt är lite svamlig såhär dags