Har filat på ett svar flera gånger nu, men får sudda för det blir en hel - och otroligt svamlig! - roman av alltihop. Försöker en gång till ändå.
Min hund svalt sig, herregud vad han svalt. Han ville inte äta, varken mat eller godis. Hittade inget fel. Började ge honom B-vitamin (egen misstanke pga att jag själv har brist och blev lite fundersam på ett och annat) i fjol, och abrakadabra! - hunden äter...
Jag vet inte vad som är fel på din valp, men
om han svälter sig på riktigt (dropp låter ju så...
) så tror jag att något är fel. Det är ett
helvete med en hund som inte vill äta, både med oro för hälsan och rent praktiska saker (träna en hund som inte vill ha godis och inte har några reserver att ta av, det går sisådär det...), och det verkar vara ett så diffust problem att det kan vara hart när omöjligt att få reda på vad det beror på. Jag förstår att ni älskar valpen, men förbered er på att det
kan vara precis så här eländigt resten av hans liv utan att ni får reda på varför om ni behåller honom...
(Observera nu att jag
inte säger att ni ska börja stoppa i valpen B-vitamin! Jag har ingen som helst aning om vad som eventuellt skulle kunna tänkas vara fel på er hund, och även om just B-vitaminer är relativt harmlösa även i stora doser är det inte något jag skulle ge en liten valp utan att snacka med veterinär. Jag tror heller inte att "mixtra själv" är rätt väg att gå för er just nu.)