valp och unghund?

F

frukostbulle

jag och min sambo har funderat länge och nu kommit fram till att vi vill skaffa en valp till våren:)
till saken hör att vi redan har en hund, han är en flatte/labbe och snart 1 1/2 år.
min fråga är ifall ni tror att det är bäst att skaffa en hane eller en tik? han är inte kastrerad men skulle det bli tal om en tik så skulle vi ju naturligtvis kastrera honom

vi är främst ute efter en sällskapshund och har funderat på fransk bulldog eller en cavalier:love:
några andra tips på relativt liten (inte pytte) ras?
 
Sv: valp och unghund?

Vad gäller kön så vet jag flera som skaffat en till hund både i samma och i motsatt kön och inget av det har varit något problem. Frågan är väl hur er nuvarande hund är mot andra hundar, tikar respektive hanar samt vad ni själva hellst vill ha.
 
Sv: valp och unghund?

ok, han älskar alla andra hundar.
kan ha varit lite reserverad mot hanhundar när han var ca 8 mån, men inte längre. grannens rottis valp som är en hane funkar han jättebra med., det jag tänker på är när den lille börjar bli könsmogen. kanske kan bli lite gruff mellan dom då?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har varit i valpletartaget i ungefär 9 månader med ett avbrott pga att vi köpte hus och flyttade under senvåren. Jag har under...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 055
Senast: Gnist
·
Hundavel & Ras Jag älskar min ras men efter att fått lämna tillbaka min tik pga hennes psykiska beteende har tankarna snurrat. Jag har landat i att det...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 528
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Hej! Det är nämligen så att jag och min familj nu har börjat gå lite i tankarna på att skaffa en fjärde hund inom något/några år. Vi...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 432
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Jag funderar på att skaffa en valp inom snar framtid och undrar hur det brukar funka när man redan har en hund i huset. Jag har en 5...
Svar
5
· Visningar
1 257
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp