Valp-hjälp tack!

I

Instant

I fredags så hämtade jag min lilla dvärgpinscher-valp. Och hon har sin bädd i köket där det alltid är någon i stort sett. Men när hon är trött och vill sova är det enda sättet för henne att somna om någon sätter sig på golvet så att hon får somna i knät innan man kan lyfta över henne till bädden. Annars så gnäller hon bara hela tiden. :crazy:

Hur ska jag göra för att hon själv ska gå till sin bädd och somna där? Är det bara en period nu i början? Ska man ignorera hennes gnäll eller prata lugnande till henne eller vad ska jag göra?

Jätte-tack för alla svar på förhand! :)

Sv: Valp-hjälp tack!

Jag är väl inget profft men om det är på natten när vi ska sova kan ni väl lägga bädden så nära sängen att ni kan ha en hand hos henne tills hon somnar. Då tror jag hon kommer vänja sig av vid det efter ett tag.
På dagarna vat jag inte riktigt vad man kan göra.. men jag tror nog att hon kommer vänja sig av med det. Om du precis har hämtat henne så är hon säkert osäker, dom är ju så vana att ha mamma vid sig hela tiden.

Lycka till!!!

På nätterna sover hon med mig i min säng (som just nu är en madrass på golvet :d), det var mest dagarna jag undrade över!

Hon har mist sin trygghet ( mamma + syskon ) och söker trygghet hos Er, det har ju bara gått några dagar...

Ta det lite lugnt och låt henne hållas så ska du se att hon känner sig trygg nog att sova själv inom sin tid.

Hon har mist sin trygghet ( mamma + syskon ) och söker trygghet hos Er, det har ju bara gått några dagar...

Ta det lite lugnt och låt henne hållas så ska du se att hon känner sig trygg nog att sova själv inom sin tid.

Håller med...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 582
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 012
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Min 10-åriga dvärgpinscher hanterar inte sitt nya liv i småbarnsfamilj så väl, utan visar tecken på stress. Han är skrälligare än...
2
Svar
23
· Visningar
3 147
Senast: Lingon
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 281

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka