Valp eller ny hund 2016

norton har fortsatt problem med alla lösa tänder, maten är jobbig att tugga och godisbenen gör också ont :(. dragkamp är inte roligt heller och fotbollen går inte att bära runt på.
men att hänga i systerns hunds kinder och busa det kan man :grin:. funderar på att blöta upp maten åt henne, men vad finns det förutom mina strumpor och kompisens kinder som kan vara snällt mot tänderna att tugga på?
någon som har lite husmors knep?

norton har fortsatt problem med alla lösa tänder, maten är jobbig att tugga och godisbenen gör också ont :(. dragkamp är inte roligt heller och fotbollen går inte att bära runt på.
men att hänga i systerns hunds kinder och busa det kan man :grin:. funderar på att blöta upp maten åt henne, men vad finns det förutom mina strumpor och kompisens kinder som kan vara snällt mot tänderna att tugga på?
någon som har lite husmors knep?
Ta en handduk och blöt ner, vrid ur och vrid ihop till en vriden rulle och stoppa i frysen. Skönt att tugga en stund på när den frusit till :)

Floyd tycker att det är kaaaallt!
I fredags köpte jag en stickad tröja till honom och ett lätt fodrat regntäcke, och de kommer verkligen väl till pass nu. Hua!

DSC_0096_zpsxkxyzcvo.jpg

floydochladda_zps1i1w97zb.jpg

Floyd161106_zpsdk4fywnt.jpg

Igårkväll var han med oss hos några kompisar och käkade, och han uppförde sig exemplariskt. Lekte och härjade första 15 minutrarna, sedan sov han typ hela kvällen :D

I fredags köpte jag en stickad tröja till honom och ett lätt fodrat regntäcke, och de kommer verkligen väl till pass nu. Hua!

DSC_0096_zpsxkxyzcvo.jpg

Igårkväll var han med oss hos några kompisar och käkade, och han uppförde sig exemplariskt. Lekte och härjade första 15 minutrarna, sedan sov han typ hela kvällen :D
Men gud, den där lille :love::love::love:

Vad är det, jaktlabbe?

Ja :love: Jag kommer säkert få äta upp det här, men jag har aldrig haft en så enkel valp :D Grym av-/på-knapp, väldigt uppmärksam på mig, väldigt socialt tillgänglig, helt oberörd på nya platser osv.
Jämfört med wachtelvalparna är han en riktig filosof :D
Å andra sidan verkar det enkelt att bli positivt överraskad av det mesta, när man är van vid wachtelvalpar. #Otis_princip.

;)

Å andra sidan verkar det enkelt att bli positivt överraskad av det mesta, när man är van vid wachtelvalpar. #Otis_princip.

;)

Sant :p Hans uppfödare sa att jag fått en av de jävligaste, främst för att jag är van vid wachtelvalpar och skulle bli uttråkad av en normallugn labbe :p Om det här är den jävligaste så måste de andra sova dygnet runt :D

Otis däremot är rätt jävlig nu, efter att inte ha fått mer än koppelpromenader sedan i onsdags när vi åkte upp för att hämta Floyd. Han ska dock få gå ut i skogen nu och härja av sig rejält ;)

Sant :p Hans uppfödare sa att jag fått en av de jävligaste, främst för att jag är van vid wachtelvalpar och skulle bli uttråkad av en normallugn labbe :p Om det här är den jävligaste så måste de andra sova dygnet runt :D

Otis däremot är rätt jävlig nu, efter att inte ha fått mer än koppelpromenader sedan i onsdags när vi åkte upp för att hämta Floyd. Han ska dock få gå ut i skogen nu och härja av sig rejält ;)

En bekant har en jaktlabbe som är typ 4-5 månader nu. Den föddes nog snäll och väluppfostrad, beter sig mer vuxet än mina som blir två nästa år. :cautious:

En bekant har en jaktlabbe som är typ 4-5 månader nu. Den föddes nog snäll och väluppfostrad, beter sig mer vuxet än mina som blir två nästa år. :cautious:

Det är så fräckt :D jag hoppas Floyd blir sån också, man har ju liksom ett annat utgångsläge i träningen då :angel:
Han går ju typ redan fot, kissar på kommando och har lärt sig sitt, utan att vi tränat något, så det verkar ju nästan så, haha.

DSC_0096_zpsxkxyzcvo.jpg

Jag som tycker gula labbar är så trista i färgen (och tappar färgen påsnoken) - men den där röda är ju urfin. Hoppas han får behålla den finfina svarta näsan :love: Kan nästan tänka mig en labbe nu - om jag får en röd en :D

Jag som tycker gula labbar är så trista i färgen (och tappar färgen påsnoken) - men den där röda är ju urfin. Hoppas han får behålla den finfina svarta näsan :love: Kan nästan tänka mig en labbe nu - om jag får en röd en :D

Jag håller med dig :D Jag föredrar de röda eller svarta.
Jag hoppas han får behålla sin svarta nos också! Uppfödaren trodde det :) Hon tror att han mörknar lite mer också.

Klart du ska ha en labbe ;)

Jag håller med dig :D Jag föredrar de röda eller svarta.
Jag hoppas han får behålla sin svarta nos också! Uppfödaren trodde det :) Hon tror att han mörknar lite mer också.

Klart du ska ha en labbe ;)
Fast egentligen är jag ju svag för brunt ;) men riktigt röd duger gott :love:
Kan snart behöva en assistanshund som hjälper mig med tvätten, när jag inte kommer upp från golvet mm, så då kanske labben ligger bra till :D

Fast egentligen är jag ju svag för brunt ;) men riktigt röd duger gott :love:
Kan snart behöva en assistanshund som hjälper mig med tvätten, när jag inte kommer upp från golvet mm, så då kanske labben ligger bra till :D
Finns knappt några jaktlabbar i brunt dock ;) Men ska du ha en assistanshund så duger nog en DP-labbe väl så bra och de finns ju i brunt.

DSC_0096_zpsxkxyzcvo.jpg

Vilken underbar färg han har! <3

Gry är lite mer än 5månader och har bytt alla sina tänder :) väger 6kg och är 33cm i mankhöjd.
Ska bli kul och ställa ut henne i framtiden! Vi tränar lite på stå nu

Jag har "anmält mitt intresse" till en valp nu! (sealyham) Ska åka och hälsa på uppfödaren efter jul och sen blir det kanske en valp till våren om det blir tillräckligt många till mig. Uppfödaren sa även att om hon inte fick någon hane över till mig hjälpte hon mig gärna att hitta en lämplig valp från annan uppfödare :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 915
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
324
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 216
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka