Valp eller ny hund 2016

Jag har "anmält mitt intresse" till en valp nu! (sealyham) Ska åka och hälsa på uppfödaren efter jul och sen blir det kanske en valp till våren om det blir tillräckligt många till mig. Uppfödaren sa även att om hon inte fick någon hane över till mig hjälpte hon mig gärna att hitta en lämplig valp från annan uppfödare :)

Vilka fräcka! Har inte hört talas om rasen innan :) Hur många finns det i Sverige?

Jag har "anmält mitt intresse" till en valp nu! (sealyham) Ska åka och hälsa på uppfödaren efter jul och sen blir det kanske en valp till våren om det blir tillräckligt många till mig. Uppfödaren sa även att om hon inte fick någon hane över till mig hjälpte hon mig gärna att hitta en lämplig valp från annan uppfödare :)

Sealyham :love::love::love:. Jag är inte avis alls, nej då :o

Hade inte heller hört talas om rasen. Men så söta! Känner att jag behöver nördläsa om dessa nu. :grin:

OT

Just nu räcker det med 5 hundar för mig, men jag längtar till tråden Valp eller ny hund 2018 eller Valp eller ny hund 2019, eller som ALLRA senast Valp eller ny hund 2020, då ska det vara dags för mig att hänga med (har redan sett ut hanen, han ska gå i avel i framtiden och jag hoppas på att hans andra eller kanske tredje kull blir med en fräck tik, då ska jag bara ha en :D !!).

Åh vad roligt om du blir med Sealyham @Hazel Det verkar vara en helt underbar ras så ska bli spännande att följa dig och kommande valp :love:

aaw tack :o jag va inne på cesky terrier förut (är ju också en liten ras) men sen hittade jag Sealyham och va rätt såld. Jag har en blandras idag och har letat efter en renras med lite samma stil, nu flyttade jag till hus i sommar så nu känner jag mig redo för en liten en :love:

Titta vad som bakas hemma hos mig då med planerad ankomst i början på dec. :love::love::love:
Hoppas sååå på en trefärgad tik till mig själv. :heart
14914591_10154663654856241_1824108691_n.jpg

14937020_10154663655586241_1129496097_n.jpg

Är så himla glad över Skalman. Busig och smart liten kille, men har några små egenheter (men det har vi väl alla) :D Jag gillar att ha hundarna i sängen nattetid - främst på vintern då jag har kallt inomhus. Dom är bra värmedynor och tikarna älskar att få bädda ner sig. Skalman gillar att ligga och mysa/gosa och ligger nära min kudde och sover gärna där.....men så fort lampan släcks så är han jättenoga med att man inte får peta på honom. Gör jag det så går han demonstrativt ner och lägger sig på annan plats :cautious: och han går inte upp igen så länge lampan är släckt :rofl: Så oftast ligger han någon annan stans i hemmet när klockan ringer på morgonen :) Men samtidigt skönt med en hund som inte måste vara ett klister, för så är båda tikarna - Skalman är lite mer självständig där (han är ju kille ?).

Han är även helt rumsren nu och ingen olycka har hänt sen han själv lärde sig att knorra/muttra så matte vaknar om han skulle bli nödig nattetid. Väldigt skönt - heeler är ofta sena med rumsrenhet och upp till 5-6 månader är inte ovanligt.

Han älskar att lära sig saker och är lättmotiverad med både godis och leksaker (leksaker mest), så det är bara mig allt hänger på hur mycket han lär sig :D Det är även galet skönt att de flesta mjölktänder nu ramlat ut (jag tycker det ramlar ut tänder var och varannan dag nu) - 3 huggisar är det dock kvar innan käften blir helt hajtandsfri:p:devil:

Åh, stort grattis! Härligt med en terrier till på forumet (snart kanske vi kan starta egen tråd). Jag har aldrig träffat någon sealyham men de verkar oerhört charmiga. @McFlurry har ju Zvante. Visseligen cesky men ändå. En av mina stora forumfavoriter:love:

Min Gryssli var billig igår..
Jag bakar och lagar mat samtidigt o hon ska ut o kissa, kommer inte när man ropar efter det så jag stänger dörren. Tar på mig skorna för att hämta hund-J och öppnar igen. Då kommer hon i full fart förbi mig. Har nått i munnen :yuck: som hon spottar ut i soffan o springer vidare in i köket. Då har hon hämtat kattskit!!:banghead: som hon lastat av i soffan och på golvet inne i köket...fyfan äckelhund!

Min Gryssli var billig igår..
Jag bakar och lagar mat samtidigt o hon ska ut o kissa, kommer inte när man ropar efter det så jag stänger dörren. Tar på mig skorna för att hämta hund-J och öppnar igen. Då kommer hon i full fart förbi mig. Har nått i munnen :yuck: som hon spottar ut i soffan o springer vidare in i köket. Då har hon hämtat kattskit!!:banghead: som hon lastat av i soffan och på golvet inne i köket...fyfan äckelhund!
:rofl::rofl::rofl: gulle då ;)

Åh, stort grattis! Härligt med en terrier till på forumet (snart kanske vi kan starta egen tråd). Jag har aldrig träffat någon sealyham men de verkar oerhört charmiga. @McFlurry har ju Zvante. Visseligen cesky men ändå. En av mina stora forumfavoriter:love:
:love::love::love:

@Hazel Vad roligt! Hoppas det blir en valp till dig :) Jag har, precis som @fejt skrev, en cesky. Likheterna är ju av logiska skäl många mellan raserna ;), även om jag faktiskt aldrig träffat någon sealyham.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 915
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka