Valp eller ny hund 2016

var typ gammel mormor eller morfar som var collie så inte mycket kvar i vår. Hade dock för mig att det mest var små små hundar som hade problem med detta.
Valpen är nu 5 månader, så jag ska vänta en månad till innan de bör dras ut?
De sitter parallellt och väldigt nära, är rädd att de nya kommer växa snett..
Jag skulle ha is i magen ett tag till. Min 1-åring fick dubbla huggisar upptill när on var halvåret och dom satt stenhårt tills dom nya var i stort sett helt ute. Hon hade även lyckats slå av ena valptanden, så den var kort och inte ruckades på speciellt. Vi kampade lite försiktigt varje dag och till slut så började dom lossna. bettet är perfekt på henne :)

Liten tand fråga, norton sätter nya tänder för fullt och lyckats med konststycket att få 2st dubbla tänder där de gamla inte är lösa.. är hugg tänderna nertill som blivit dubbla.. upptill så är en tappad och en lös.
När ska man börja noja och kanske låta vet dra ut? Är ju schäfer så inte ngn ras som brukar få dubbla. De nya är nästan lika stora som de gamla mjölktänderna är nu.
Bör man låta vet dra ut dem direkt? Dessa har ju ploppat upp på rekord fart, tycker att jag kollar tänderna var och varannan dag och vickar lite på de som börjat bli lösa.

Minn (kelpie) hade dubbla hörntänder i överkäken. Pratade med veterinären om det några gånger och det var tal om att dra ut dem när hon närmade sig 7 månader. Typ 1 vecka innan de skulle ha dragits så hade båda lossnat.

Liten tand fråga, norton sätter nya tänder för fullt och lyckats med konststycket att få 2st dubbla tänder där de gamla inte är lösa.. är hugg tänderna nertill som blivit dubbla.. upptill så är en tappad och en lös.
När ska man börja noja och kanske låta vet dra ut? Är ju schäfer så inte ngn ras som brukar få dubbla. De nya är nästan lika stora som de gamla mjölktänderna är nu.
Bör man låta vet dra ut dem direkt? Dessa har ju ploppat upp på rekord fart, tycker att jag kollar tänderna var och varannan dag och vickar lite på de som börjat bli lösa.

Vår corgi hade dubbla hörntänder i övre och nedre käken, och i bägge fallen så trillade valptänderna bort efter ett tag. Vi hade bokat tid till vet för att dra ut de som satt i nedre käken, men de hann trilla bort under den vecka som vi väntade på vårt veterinärsbesök trots att de satt stenhårt när vi bokade tiden :)

Nu ligger Floyd i mitt knä och snarkar, i bilen på vägen hem :love:
Han är så jäkla go! Det var lite nervöst eftersom jag inte träffat kullen innan, men det finns ingenting att anmärka på. Superframåt, inga tveksamheter på något ännu, rätt fram till Ladda och hälsade som att de känt varandra i evigheter och den lilla svansen går som en propeller.
Gjorde dessutom en perfekt avlämning av en minidummy innan vi satte oss i bilen för att åka hem också.
Bådar gott det här :D

Nu ligger Floyd i mitt knä och snarkar, i bilen på vägen hem :love:
Han är så jäkla go! Det var lite nervöst eftersom jag inte träffat kullen innan, men det finns ingenting att anmärka på. Superframåt, inga tveksamheter på något ännu, rätt fram till Ladda och hälsade som att de känt varandra i evigheter och den lilla svansen går som en propeller.
Gjorde dessutom en perfekt avlämning av en minidummy innan vi satte oss i bilen för att åka hem också.
Bådar gott det här :D

Men BIIIIILLLLDDDD!!!??!!

(Hade nästan hoppats att du gett upp med Floyd-namnet, hade tänkt sno det till min nästa :angel: :D)

Vars ska detta sluta?! Dexter växer som bara den och väger nu drygt 9 kg och är 42 cm hög vid 12 veckors ålder. Igår var vi till veterinären för andra vaccinationen. Skönt då med en matälskande hund, han märkte inte av sprutan alls :)

Bilder!
14900531_10154618656410912_4282747957906157281_n_zpserefdcpk.jpg

14915312_10154618656420912_7766069131831714221_n_zpszycnp9ih.jpg

Alltså, är sjukt imponerad av den här grabben.
Sover hela resan (6h i bil) med undantag för kiss- och matpaus, går rätt in bland hundarna här hemma som att han bott här jämt, och när jag dammsuger av köket lite snabbt så börjar han leka med dammsugaren :laugh:
Det låter som en helt fantastisk liten hund du hittat :love: Och så skönt med en så cool individ!

Det låter som en helt fantastisk liten hund du hittat :love: Och så skönt med en så cool individ!

Ja, det är det verkligen :love:
Jag var ute med honom vid 01 i natt, annars har han sovit hela natten. Det hände en liten olycka i sängen i morse eftersom P inte var så snabb ut med honom (och hade lovat att ta första morgonkissen eftersom han går upp vid 05 :p ), men annars har det gått hur bra som helst!

Här kommer en bild från i morse!
14723450_830701590405180_4020013411084533760_n.jpg

Här tappas det tänder för fullt :p ena dubbletten är borta och i morse så fick jag en kindtand :). Hon är väldigt tuggig nu och ligger gärna och mumsar på en hand eller fot :angel:(mjukare än alla hennes leksaker tydligen) biter inte utan drägglar mest ner en :rofl: stor förbättring mot när hon var mindre och lämnade stora sår på en var dag ;).

Här med systerns 5åriga labbe/golden :), sjukt att de redan har lika stora tassar :rofl:. (Och ja norton har extra löjliga öron nu under tandlossningen (förhoppningsvis :p))

Ja, det är det verkligen :love:
Jag var ute med honom vid 01 i natt, annars har han sovit hela natten. Det hände en liten olycka i sängen i morse eftersom P inte var så snabb ut med honom (och hade lovat att ta första morgonkissen eftersom han går upp vid 05 :p ), men annars har det gått hur bra som helst!

Här kommer en bild från i morse!
14723450_830701590405180_4020013411084533760_n.jpg

Men du får ju tänka på de som inte har den blekaste aning om vad du har för insta, meeeeer!! :love:

Ellie blir hela 14 veckor imorgon O_o?! Hur kan tiden gå så snabbt ?

Men det går faktiskt bra här just nu :D! Ellie är typ rumsren och katten har slutat göra sitt behov överallt. Vi har börjat på en valpkurs och andra tillfället är imorgon :p. Jag tycker Ellie är super och vill verkligen träna ( har godis såklart ;):angel:) och kan ibland bli lite för ivrig haha.

Lite bilder :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
722
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 915
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
324
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 216
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka