Valp eller ny hund 2016

Jodåsåatte.. :D
Inga gardinrester igår, bara prima bajs. Hoppas på bättre tur idag :cautious:
Igår tänkte jag att Ladda kommer bli en så himla bra förebild till valpen.
Sen snodde hon min ena jakthandske och åt av tummen på den, så jag ångrade genast att jag tänkt så :D
(Till hennes försvar var den blodig efter jakten häromhelgen och skulle i tvätten. Smakade säkert jättegott. MEN ÄNDÅ. Förstöra saker när man är 3,5 år?!)

Till Laddas andra försvar är väl att allt är relativt och att hon i alla fall (kanske?) är en bättre förebild än vad Otis kommer vara :D:up:

Lilla norton är inte så liten längre :p, skit stor och världens gosegris ^_^. Är liksom inga problem med att krypa ner i sängen trots att det egentligen är för varmt eller kollapsa i ens knä och ligga och mysa :love:. Var liksom inte väntat att få en knähund när man tar hem en schäfer :p.

Jodå :love: Min ungdoms hjärtehundar var en terv, en schäfer och en leonberger- alla knähundar med mig :love: Nu är det två riesen jag umgås med- också knähundar.

(Kan ju inte vara så att jag uppmuntrar det för att jag älskar det :angel:)

Det går jättebra med mitt hjärta, hon är nästan alltid lös o vi går ganska långa promenader nu!
Igår började jag träna på ligg inne då det är så tråkigt o mörkt ute nu och det tyckte hon var jättekul, slänger sig ner i golvet :laugh:

Hur gör ni vid inlärning av kommandon?
Jag har alltid kört med både röst och handtecken.. ligger nog kvar sen settrarna som man vill ha en tydlig liggsignal på och då förstärker man med en hand rakt upp t.ex.
Vill kunna styra henne tyst med handsignaler i framtiden.

Myser med sin gris

Såhär ser hon ut när vi är ute och går. På landet finns det INGA lampor så jag är utrustad med ficklampa och hon det här halsbandet med lampan då jag ska se vart hon är.

Liten tand fråga, norton sätter nya tänder för fullt och lyckats med konststycket att få 2st dubbla tänder där de gamla inte är lösa.. är hugg tänderna nertill som blivit dubbla.. upptill så är en tappad och en lös.
När ska man börja noja och kanske låta vet dra ut? Är ju schäfer så inte ngn ras som brukar få dubbla. De nya är nästan lika stora som de gamla mjölktänderna är nu.
Bör man låta vet dra ut dem direkt? Dessa har ju ploppat upp på rekord fart, tycker att jag kollar tänderna var och varannan dag och vickar lite på de som börjat bli lösa.

Liten tand fråga, norton sätter nya tänder för fullt och lyckats med konststycket att få 2st dubbla tänder där de gamla inte är lösa.. är hugg tänderna nertill som blivit dubbla.. upptill så är en tappad och en lös.
När ska man börja noja och kanske låta vet dra ut? Är ju schäfer så inte ngn ras som brukar få dubbla. De nya är nästan lika stora som de gamla mjölktänderna är nu.
Bör man låta vet dra ut dem direkt? Dessa har ju ploppat upp på rekord fart, tycker att jag kollar tänderna var och varannan dag och vickar lite på de som börjat bli lösa.
Är inte din hund en schäferblandning? Eller har jag blandat ihop det?
Vid 6-7 mån brukar jag be vet om hjälp ifall några inte lossnat.

Är inte din hund en schäferblandning? Eller har jag blandat ihop det?
Vid 6-7 mån brukar jag be vet om hjälp ifall några inte lossnat.
var typ gammel mormor eller morfar som var collie så inte mycket kvar i vår. Hade dock för mig att det mest var små små hundar som hade problem med detta.
Valpen är nu 5 månader, så jag ska vänta en månad till innan de bör dras ut?
De sitter parallellt och väldigt nära, är rädd att de nya kommer växa snett..

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
722
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 915
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
324
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 216
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2