Valp eller ny hund 2016

Ja, verkligen! De har en lite olik typ av röd, Otis är lite mer "eldig" och åt det orange/bruna hållet, Floyds är lite mer askig, eller hur man ska uttrycka det :)
Kan du PMa uppfödarens hemsida?
Måste visa min mamma :) Pratade häromdagen "en på bukefalos har en jättefin RÖD jaktlabbe" :D

Skalman har ett fel - men det var väntar. Han har hittat sin röst och är rätt verbal. träter gärna på mötande hundar, men är social om han får komma nära. men är glad han är social, för det är svårt när man har en trätig vuxen hund i flocken som inte är lika social med andra hundar och det är ju så han lärt sig. Så inget ont som inte har något gott i sig - Skalman får mycket mer träning nu att inte vara brötig skitunge nu när verbala mamma-hund inte är med ut på promenaderna ;)

Mina fina, röda grabbar :love:
15046866_1813274508885904_2005138394471989248_n.jpg

Floyd sköter sig, men sover inte hela nätter ännu. I natt var jag ute med honom vid 01, sedan sov han resten i ett sträck :)
Men ååh :love:

Vi har alltid haft katter... dvs här är det nästan bara gardinkappor :p

Jag tror inte jag ska skaffa katter :D

Haha, denna bilden tog jag igår. Knäppskalle, han är inte alltid så smart :laugh:
Här har han precis vänt sig om, från att ha stått med nosen mot altandörren, och försöker titta uppfordrande på oss för att vi ska släppa ut honom. Ackompanjerat med lite missnöjda ljud för att vi inte lyssnar på honom :D
IMG_1552_zpsswpkehdp.jpg

Jag tror inte jag ska skaffa katter :D

Haha, denna bilden tog jag igår. Knäppskalle, han är inte alltid så smart :laugh:
Här har han precis vänt sig om, från att ha stått med nosen mot altandörren, och försöker titta uppfordrande på oss för att vi ska släppa ut honom. Ackompanjerat med lite missnöjda ljud för att vi inte lyssnar på honom :D
IMG_1552_zpsswpkehdp.jpg

Han är VISST smart! Det där är ju motsvarigheten till att lägga en godisbit på nosen och så måste den ligga kvar tills varsågod. "Kolla matte jag har gardinen på nosen men jag gör INTE som den där odågan Otis ..."

Floyd för mig är ju den "något" alkoholiserade kocken Keith Floyd:D en lite oförutsägbar men charmig karaktär.

Otis&Floyd -extreme home make-over!

Sen gråter alla av lycka på slutet!

Haha! Måste kolla upp kocken, inte hört om honom innan.

Jag skulle säga att Floyd dock är ganska förutsägbar, och duktig :love:
Provade omvänt lockande igår på eftermiddagen vilket han lärde sig sjukt snabbt.
Testade hur mycket han kom ihåg av det till kvällsmaten (dvs låter du bli får du det), bad honom sitta och satte ner skålen. Behövde bara lyfta skålen litelite från golvet när hans rumpa lättade, och så fort skålen lämnade golvet så damp rumpan ner i golvet igen och han väntade så fint på ett varsågod.
Jag börjar bli orolig att han är för intelligent för mig, hur ska jag någonsin hinna hitta på saker i samma tempo som han lär sig dem? :D

Det har ju gått bra med wachtlarna, halvkorkade hundar och halvkorkad matte liksom :D

Han är VISST smart! Det där är ju motsvarigheten till att lägga en godisbit på nosen och så måste den ligga kvar tills varsågod. "Kolla matte jag har gardinen på nosen men jag gör INTE som den där odågan Otis ..."

Det där är Otis :laugh:
Det kanske egentligen var ett hot? "Släpp ut mig direkt så jag kan slicka på Laddas löp-kisspölar, annars äter jag upp den här gardinen också:devil:"

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 915
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka