Valp eller ny hund 2016

Både bra och tråkiga nyheter från min sida. Den första valpen visade sig ha ett medfött hjärtfel och jag har därför tackat nej till lillen. Vilket känns otroligt tråkigt eftersom jag gillade kombinationen, uppfödaren och tiken. Det roliga är väl att jag hela tiden hade en "plan b" då magkänslan sa att jag skulle ha det. Detta innebär att det troligtvis blir valp redan nästa vecka (!!!) om besiktningen är på min sida denna gången :nailbiting::cautious: Även denna en trevlig kombination, där jag träffat båda föräldradjuren, valparna och uppfödaren - som jag även här tycker otroligt mycket om! Så ur det dåliga ser det ut som att det kommer någonting bra :)

Över bara några få dagar så har Skalman som sagt blivit en brötig snorunge :D Hade vänner här på besök och dom hade tagit med kamerorna - så ut och fota lillgrabben. Mitt i drog ha iväg en bit och skäller järnet......på en sak en bit bort:p
Skalman, det är en papperskorg och den har stått där sen före du föddes ;) :D
Jahaaa.....men det va inte den jag skällde på. Han såg ut typ så här :o :cautious:

Alltså, jag får väl skylla mig själv som kallar en hund för Skalman :D
Tog med gamla vagnen när vi skulle gå iväg och hämta upp en låda med hjortnackar - och det tog inte lång stund innan grabben hoppade i och ville ha snålskjuts :D Bekväm är bara förnamnet :o Jag fick hiva ur honom och sen träla lite med att han inte skulle hoppa i igen - han försökte med jämna mellanrum :rofl::rofl::rofl:

Fick Skalman fotad idag av en vän :love: Nu 5 månader ung
15025426_10154214051741775_6287435383890486831_o.jpg

14991048_10154214051951775_1340366422944234458_o.jpg

15000814_10154214052571775_901973715328925080_o.jpg

Alltså, jag får väl skylla mig själv som kallar en hund för Skalman :D
Tog med gamla vagnen när vi skulle gå iväg och hämta upp en låda med hjortnackar - och det tog inte lång stund innan grabben hoppade i och ville ha snålskjuts :D Bekväm är bara förnamnet :o Jag fick hiva ur honom och sen träla lite med att han inte skulle hoppa i igen - han försökte med jämna mellanrum :rofl::rofl::rofl:
Men du har ju en vagn!!! Då kan du ju ta med skade fia.

Men du har ju en vagn!!! Då kan du ju ta med skade fia.
Skadade tanten skulle inte uppskatta åka vagn när hon anser sin vara frisk ;) det skulle bara bli stökigt och bråkigt att få henne sitta still :nailbiting: Jag går hellre extra promenader med en hund i taget så hon får sällskap, så jag kan komma ut i skogen, fälten eller bara så elljusspåret och där blir vagn attans skumpigt :D
Och vagnen används mest bara som shoppingvagn, med andakt - hjulen åker snart av :arghh:

Alltså, Floyd håller på att bli en riktig knähund :o jag måste hela tiden tänka mig för så att jag inte plockar upp honom i famnen :laugh: han älskar att vara i knäet och blir helt lugn där. En rätt smidig lösning när han hänger i Laddas öron t ex :p
I natt sov han under täcket, som en liten gris. Börjar undra om det är en chihuahua jag fått hem? O_o

Han har utvecklats mycket den senaste veckan. Från att ha varit lugn och sovit mycket så är det mycket härj nu :D han leker mycket med Otis och Ladda, skäller på dem om de inte ger honom någon uppmärksamhet och får rejäla tokspringryck emellanåt :D
Fortfarande samma fina avknapp, så det känns himla bra :)

Visste inte i vilken tråd jag skulle kommentera/fråga,

men vad skulle ni säga är "normalt" att få med valpen vid leverans? Eller vad fick ni? Är bara nyfiken :D

men vad skulle ni säga är "normalt" att få med valpen vid leverans? Eller vad fick ni? Är bara nyfiken :D
Åh, nu ska vi se om jag kommer ihåg rätt.
En fodertunna + en påse foder, halsband, koppel, leksak och en filt tror jag? Plus en broschyr :rofl:

Jag fick en påse foder, en filt som luktade hemma och en ny från Agria. En termometer, massa godis och tuggben. Stamtavla och avtal ;)

Jag fick inte med så mycket mer än hans papper, ett häfte om lite tips och råd från uppfödaren, ett koppel och lite hundmat :D Köpte till en större säck hundfoder.

Jag skickar inte med koppel och halsband - dom flesta vill ändå välja det själv :)
Rätt mycket foder, både torrfoder och färskfoder, leksaker och godis skickar jag med. Förutom alla papper då :D

Jag skickar alltid med foder,filt,träningsgodis,någon leksak (ebay shoppare) sen varierar det lite,ibland är det matskål,bajspåsar,sele/halsband mm

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 914
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka