Valp eller ny hund 2016

Visste inte i vilken tråd jag skulle kommentera/fråga,

men vad skulle ni säga är "normalt" att få med valpen vid leverans? Eller vad fick ni? Är bara nyfiken :D
Koppel och halsband. Sen fick man hem två checkar från Royal på 250 kr/st.
Med första och andra: liten fodersäck, ryggsäck, filt, koppel & halsband. Jo just det med första en sån pärm att förvara hundens papper i :)

men vad skulle ni säga är "normalt" att få med valpen vid leverans? Eller vad fick ni? Är bara nyfiken :D

Fick med en filt som legat hos valparna, hennes matskål som hon haft hos uppfödaren, en sele som man hos uppfödaren efter hand fick byta till en större och mat( valpfoder från voh) stamtavla och köpeavtal!

Just det, kom på att man fick med två års träning i samband med valpköpet. Känns lyxigt och engagerat av uppfödaren tycker jag, som jobbar med att träna hund (för jakt) i princip på heltid :)

Syftningsfel deluxe också. Jag jobbar alltså inte med att träna hundar för jakt, men min uppfödare gör det :D

En mapp med hundens papper, ett eget skriver häfte från uppfödaren med allt ifrån hur mycket mat valpen behöver, till vaccinationsrekommendationer, pälsvård, önskan om MH osv. Fick även broschyr från rasklubben om pälsvården samt någon annan broschyr från SKK om att äga valp. En ullkamm, en leksak, en filt samt ett valppaket från foderföretaget med foder och leksak.
Eftersom jag är fodervärd har trimningen varit gratis men andra får första trimningen gratis. Även möjlighet att gå valpkurs för reducerat pris och möjlighet att gå trimkurs.

Andra hunden var en import så då fick jag inget förutom hundens papper :p
Men har fått leksak och sprit (ryss ;) ) från den uppfödaren ett år senare när vi möttes på WDS.

Hösten kom tillbaka!

15101655_1175770015845496_8013863882856595456_n.jpg

Nu börjar de bli på riktigt, funderar fortfarande vad han ska få heta dock :D bestämmer mig nog inte förens jag fått hem honom!
Vaaaa! HUR kan du inte bestämma namn innan?! Vi var tvungna att bestämma innan, vi pratade nämligen om henne hela tiden :p

Filt och gosedjur med syskonlukt, halsband+koppel, liten blinkande lampa att ha när det är mörkt, lite godis och några tuggben, 3kg foder, en tuggleksak :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 914
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka