Valp eller ny hund 2016

Jag har ju haft lite tråkigt,det har jag inte längre men ,men nu har jag besluts ångest istället.
Ada
malle%20bebis.jpg

Eller Bea
rottis.jpg
Ansluter mig nog till de som röstar på mallen även om råttan ser trevlig ut den med :)

Alt.är att göra som vanligt,ett stort håll i plånboken och så bestämma vilken när dom kommer hit och så får "överskottet " gå till behövande.

Fundering angående tänder. Pappas drevervalp byter tänder nu och de permanenta canintänderna i överkäken har börjat komma ner utan att valptänderna tappats. Hur länge vågar han vänta innan de måste väck? Än har de permanenta bara kommit ner en liten bit och bettet ser inte ut att påverkas ännu och skulle det bli så det påverkar utställning gör det inget men hunden ska ju inte ha ont av det.

Jag måste nog erkänna att jag är lite kär i Bea,mycket beror nog på att mamman är snor snygg och jag har ju haft råtta förut,jag gillar dom.
Mallen tror jag blir en utmärkt brukshund då stammen är utmärkt även om mamman kan gödsla med certen men saknar IPO för att kunna få utställnings CH i 2 länder.
Det är svårt när det är 2 topp hundar men på olika vis o raser.

Jag måste nog erkänna att jag är lite kär i Bea,mycket beror nog på att mamman är snor snygg och jag har ju haft råtta förut,jag gillar dom.
Mallen tror jag blir en utmärkt brukshund då stammen är utmärkt även om mamman kan gödsla med certen men saknar IPO för att kunna få utställnings CH i 2 länder.
Det är svårt när det är 2 topp hundar men på olika vis o raser.

Du får väl välja den som passar bäst till det du vill ha den till. ;)

Fundering angående tänder. Pappas drevervalp byter tänder nu och de permanenta canintänderna i överkäken har börjat komma ner utan att valptänderna tappats. Hur länge vågar han vänta innan de måste väck? Än har de permanenta bara kommit ner en liten bit och bettet ser inte ut att påverkas ännu och skulle det bli så det påverkar utställning gör det inget men hunden ska ju inte ha ont av det.
Är det vanligt att de får problem?
Min valp hade dubbla både uppe och nere, men uppfödaren sa åt mig att ha is i magen och att hon aldrig hade behövt dra tänder på någon valp. Så jag hade is i magen och tänderna trillade ur :D

Så hade Iza det när hon var valp. Vi ringde veterinären och de sa åt oss att ha kamplekar och ge henne hårda tuggben. En eller två dagar senare var valptänderna borta.

13920431_10153932118623460_1098192790050837851_o.jpg

13925963_10153932118553460_9038371972701705575_o.jpg

Hur får den där tungan plats i den lilla munnen? :o
13667940_10153932117533460_5139726287920431568_o.jpg

Lilla Kelly har nu 6 dagar gammal dubblat sin vikt och blir mer och mer lik en hund och inte en råtta ;)
Längtar tills hon blir lite större så att man inte behöver oroa sig för katterna :P

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
722
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
324
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 220
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka