Valp eller ny hund 2016

Jag tänker att om halvbrorsan heter Ammo så kan ju den nya heta Krut eller Pansar. :D @Lilla-S och @Wingates

Om det är Hannibal som general som din sambo tänker på (och inte galenpappan) så är ju typ Cato, Mago, Ceasar, Marcellus, Claudius pch Nero inom ungefär samma område/tidsepok.

Är det galenpannan finns det ju många fiktiva skurkar som en kan namnge från som typ; Norman, Dexter, Jason och Freddy

Annars var Ask himla fint :love: @Elementary

Jag tänker att om halvbrorsan heter Ammo så kan ju den nya heta Krut eller Pansar. :D @Lilla-S och @Wingates

Om det är Hannibal som general som din sambo tänker på (och inte galenpappan) så är ju typ Cato, Mago, Ceasar, Marcellus, Claudius pch Nero inom ungefär samma område/tidsepok.

Är det galenpannan finns det ju många fiktiva skurkar som en kan namnge från som typ; Norman, Dexter, Jason och Freddy

Annars var Ask himla fint :love: @Elementary

Haha bra namn om man ska följa temat. :D

Yes precis, det är efter romartiden, Hannibal Erövraren Barkas. ;) Har varit inne på Cato och speciellt Nero som jag gillar jättemycket. Har dock inte gått hem hos sambon. :p Nero är kanske lite tråkigare och vanligare än Hannibal iofs.

Ares som är en romersk krigsgud har jag också varit lite inne på. :)

Blir galen på detta!! Nu ska det funka iallafall
IMG_0278.jpg

IMG_4825.jpg

Bild från uppfödaren när hon var 7 veckor :)

Vad är det där för ras?:D

Jag får hem en liten dobermannkille om 3 veckor :love: och jag behöver lite hjälp med namnförslag från er då jag inte tycker att jag hittar ngt som känns 100 :D Min sambo vill gärna att han ska heta Hannibal men jag vet inte... ingen av de jag har frågat tycker att det är fint. Tycker väl inte att det är så fult, jag gillar historiska namn eller t.ex. från mytologier, men det kanske är lite macho och långt?

Ursäkta bildbomben men han är ju så söt! :love:

13659184_10157139046750263_5357088080986806159_n.jpg
13692572_10157139046850263_1001576624822057034_n.jpg
13754337_10157139046970263_3029498242116053730_n.jpg
13876557_10157191341915263_4167422846210769088_n.jpg
13680878_10157191341895263_5306089433513903172_n.jpg
13626978_10157191342050263_2552662709817845777_n.jpg
Tassarna :love:
Brutus? Kaliber? Jag skulle döpt han till Ralf :D

Vår valp är en liten symaskin.. min kille kan knappt klappa henne utan att hon bits.
Jag lyckades med tålamod och en leksak klippa alla klor igår iaf :)

Hur mycket är ni ute med dem om natten? Och vart sover de?

Gry vaknar iaf 2 gånger per natt. Men tack vare att vi går ut med henne ofta har det bara kissats inne två gånger på de två veckorna vi haft henne :)

Vår valp är en liten symaskin.. min kille kan knappt klappa henne utan att hon bits.

Gry vaknar iaf 2 gånger per natt. Men tack vare att vi går ut med henne ofta har det bara kissats inne två gånger på de två veckorna vi haft henne :)
Jag går nästan aldrig ut med en valp nattetid - är för rädd om min nattsömn ;) Mina valpar sover i sängen med mig, så visst vaknar den så släpper jag ut den - men sover valpen i egen bädd, ja då får den gå och pinka på tidning :)

När Ebrah var valp sov hon i min säng (det gör hon fortfarande). När hon vaknade på natten gjorde jag det också och då fick hon gå ut, jag skulle aldrig ligga vaken och se/höra en kissnödig hund utan att ta ut den. Däremot satte jag aldrig klockan på väckning för att ta ut henne, fick jag sova så var jag glad ;)

Alpina vaknade första natten och ville ut (jag hade satt larm men hon vaknade innan). Efter det så satte jag larm några nätter men varje gång så sov hon som en liten gris till kl 8. Så inga olyckor alls på nätterna. :)

Professorn ville inte vara i sängen, tror att han kanske blev för varm. Dessutom var det väldigt högt för en så liten plutt så jag mådde bättre när han inte var i sängen.
Eftersom han blev jätteorolig om vi lämnade honom själv på golvet så fick sambon sova på extramadrassen i flera månader. Första tre eller fyra nätterna behövde han pinka en gång per natt men sen brukade han sova igenom hela. Nån enstaka gång blev han väckt av ljud och då fick vi ju ta ut honom.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 915
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
324
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 216
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka