Valp eller ny hund 2016

5574-1469444422-cb9f6d2c1801ba2771e7e6c7576317e0.jpg
Nu har jag nog fattat hur man lägger in bilder. Det här är Dumle 8,5 veckor. Nu har han växt till sig och är 10,5 veckor. Han är en jättemysig och lätt valp, nafsar inte utan slickar. När han är trött går han in i ett annat rum och lägger sig att sova, glad och nöjd hela tiden, gillar vår vuxna hund och alla katterna, nyfiken och trygg.

Nu har Iza bestämt sig för att Reka är lite jobbig. Men då går hon bara sin väg och så låter Reka henne vara ifred. De kan i alla fall vara i samma rum utan några problem.
Reka har börjat lära sig att hon bara får vara i köket, annars kommer husse eller matte och bär tillbaka henne.

Lilla Kaxi fortsätter att imponera på mig :love: Han är en så himla trygg valp! Igår vad det t.ex. någon idiot som smällde någon typ av smällare när vi skulle sova för natten & valpis lyfte inte ens på huvudet :banana:Han är dessutom en stjärna på valpkursen, så kontaktsökande och lättlärd. Bara matte bättrar på sin tajming en smula så kommer detta bli skitbra :up:

1817xou.jpg

Kanske, eventuellt och om Gud är god osv. så kan det bli valp till hösten/vintern för pojkvännen. Många om och men innan det bestämms, men jag kan såklart inte låta bli att börja fundera på hundnamn. En mallevalp, och det ska vara på bokstaven M, inte bestämt om det bli tik eller hane. Kräsen pv när det kommer till namn, typ alla mina förslag är ett stort nej på. Som exempel Maj-Britt, Mingla, Mörka och Mette-Marit.

Själv gillar han Mynta, och jag bara :banghead: heter inte typ alla hundar så!? Så buke, kom med förslag!

Här är ett par bilder på Reka från idag.

Att ha dragkamp tycker hon är riktigt roligt. När hon börjar bli trött och inte orkar stå hänger hon fortfarande kvar i leksakerna. Hon vill inte släppa taget så länge man busar.

Hoppas ni står ut ett tag till med bilder det är ju så roligt att fotografera när vädret tillåter. :o

Kanske, eventuellt och om Gud är god osv. så kan det bli valp till hösten/vintern för pojkvännen. Många om och men innan det bestämms, men jag kan såklart inte låta bli att börja fundera på hundnamn. En mallevalp, och det ska vara på bokstaven M, inte bestämt om det bli tik eller hane. Kräsen pv när det kommer till namn, typ alla mina förslag är ett stort nej på. Som exempel Maj-Britt, Mingla, Mörka och Mette-Marit.

Själv gillar han Mynta, och jag bara :banghead: heter inte typ alla hundar så!? Så buke, kom med förslag!
Melvin?:D

Jag och sambon hämtade hem våran lilla v-alp igår och vi är helt kära i henne :love:
Bilderna syns visst inte så får jobba på det

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 915
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka