Visa bifogad fil 164042
Jag har fått hem världens bästa valp. Han reagerar inte på skrammel från kompostgalller, stora soptunnor uppe vid vägen när locken dunsar i, om jag tappar något, ljud från TV och inte på ljud från andra. Han är otroligt positiv och energisk. Bara han hade fått kika runt lite här hemma satte han igång att leka och vi har lekt Följa John och han kommer redan om jag ropar Trassel, han gör skillnad på namnet gentemot om jag ropar på Milou eller säger andra saker. Han har låtit mig lyfta och vrida och bära och titta i munnen. Ätit bra.
Han fick provåka i sin väska jag köpt så jag ska kunna fortsätta gå med Milou och han älskar den och när jag sätter ner väskan ligger han kvar. Bra betyg, jag trodde inte att en sådan vilde skulle gå med på det. Det är ingen fräck handväska som tur är utan som en liten sportbag med plats för huvud att titta ut. Det låter kanske lite larvigt men utan den kommer vi inte långt på promenaderna.
Mitt i allt nytt är ju jag hans trygghet så jag har fått en valp som från dag 1 kan gå i koppel

Nej riktigt så enkelt kommer det nog inte vara framöver men just nu är det bara att gå så hänger han med så att man inte ens känner honom i kopplet.
Milou har varit super snäll från start. Var aldrig orolig för det. Dock är han lite låg fast jag sett till att ägna lika mycket tid åt båda. Nu på kvällen har han fräst ifrån lite för Trassel klättrar på honom och är rätt energisk.
Vårt stora problem är kylan. Trassel vill inte kissa och bajsa ute så jag har fått fånga honom i farten och väl ute vägrar han kissa så då gör det ont i mig när han tittar på mig och piper och skakar och kommer och sätter sig på mina fötter. Men jag måste härda ut och bara ha tålamod även om det verkar omöjligt men till slut har han faktiskt både kissat och bajsat ute. Men hallen har redan blivit negativt laddad eftersom han inte vill ut. Men det ska ju bli varmare
Han är så liten, kan inte ha några täcken. Jag har aldrig sett en så liten hund känns det som, han väger 1999 gram.
Men han har allt, energi, lekfull, snäll, glad, anpassningsbar, väldigt lättroad, inte överdrivet förtjust i godis men hans framtänder är ju inte helt färdig växta men jag kan tänka att han kanske kommer kunna gå att belöna med lek om jag bara vet hur. När dom andra valparna tröttnat körde han på i en halvtimme till. Men han kan slappna av också, sovit massor.
Planen imorgon är en runda där han får gå lite och åka väska resten , leka och bada, han luktar inte gott