Idag åker jag och hämtar Trassel, känns otroligt, som att det inte kan hända. Jag har plockat fram min positiva och självsäkra person. Jag kan ju det här. Jag har låtit flera valpa växa upp och bli trygga och utbildat och tränat dom rätt bra ändå. Jag är stolt över mina hundar, verkligen stolt. Jag har tränat privat med andras hundar i vardagslydnad och hjälpt till på freestylen när instruktören varit borta helt och när dom bett mig om hjälp under pågående kurs. Jag kan det här, det kommer gå bra. Jag är envis och även upp och nedgångar kommer klaras av av både mig, Milou och Trassel. Bara jag vore helt frisk så hade det varit toppen.

Förr sa jag alltid ”grabbarna” när jag skrev om eller pratade om Alvin och Milou men nu har det ju inte gått för det har ju inte varit några grabbar men om bara några timmar kan jag prata om mina grabbar igen. Men jag vågar inte slappna av förrän jag sitter i bilen och han verkligen är min

Har fått så mycket att läsa av uppfödaren att det känns som att jag gått i skolan igen. Nu precis vid 04.15 hann jag läsa klart det sista.
När sover du? :heart var rädd om dig och ha så kul idag 🙂

IMG_7454.webp

Otroligt tjocka små sorkar :D ❤️

När sover du? :heart var rädd om dig och ha så kul idag 🙂
Hehe, ja det där med sömn är inte min grej. Vaknar oftast mellan 1-3 på natten och sen efter en lång sådan period sover jag till 10 på morgonen och kan vara jätte trött en dag och sen kan jag inte sova igen. Väldigt irriterande.

Nästa helg ska jag iväg och hälsa på en valpis igen :) håller tummarna att det ska bli bra, den här gången är det en valp som verkar väldigt framåt, trygg och orädd. Han verkar passa för nosework eller rallylydnad vilket är superkul, jag vill så gärna testa.

Han ser lite ut som min förra hund vilket å ena sidan är mysigt, å andra sidan lite känslosamt. :heart

IMG_2610.webp

Jag har fått hem världens bästa valp. Han reagerar inte på skrammel från kompostgalller, stora soptunnor uppe vid vägen när locken dunsar i, om jag tappar något, ljud från TV och inte på ljud från andra. Han är otroligt positiv och energisk. Bara han hade fått kika runt lite här hemma satte han igång att leka och vi har lekt Följa John och han kommer redan om jag ropar Trassel, han gör skillnad på namnet gentemot om jag ropar på Milou eller säger andra saker. Han har låtit mig lyfta och vrida och bära och titta i munnen. Ätit bra.

Han fick provåka i sin väska jag köpt så jag ska kunna fortsätta gå med Milou och han älskar den och när jag sätter ner väskan ligger han kvar. Bra betyg, jag trodde inte att en sådan vilde skulle gå med på det. Det är ingen fräck handväska som tur är utan som en liten sportbag med plats för huvud att titta ut. Det låter kanske lite larvigt men utan den kommer vi inte långt på promenaderna.

Mitt i allt nytt är ju jag hans trygghet så jag har fått en valp som från dag 1 kan gå i koppel:p Nej riktigt så enkelt kommer det nog inte vara framöver men just nu är det bara att gå så hänger han med så att man inte ens känner honom i kopplet.

Milou har varit super snäll från start. Var aldrig orolig för det. Dock är han lite låg fast jag sett till att ägna lika mycket tid åt båda. Nu på kvällen har han fräst ifrån lite för Trassel klättrar på honom och är rätt energisk.

Vårt stora problem är kylan. Trassel vill inte kissa och bajsa ute så jag har fått fånga honom i farten och väl ute vägrar han kissa så då gör det ont i mig när han tittar på mig och piper och skakar och kommer och sätter sig på mina fötter. Men jag måste härda ut och bara ha tålamod även om det verkar omöjligt men till slut har han faktiskt både kissat och bajsat ute. Men hallen har redan blivit negativt laddad eftersom han inte vill ut. Men det ska ju bli varmare

Han är så liten, kan inte ha några täcken. Jag har aldrig sett en så liten hund känns det som, han väger 1999 gram.

Men han har allt, energi, lekfull, snäll, glad, anpassningsbar, väldigt lättroad, inte överdrivet förtjust i godis men hans framtänder är ju inte helt färdig växta men jag kan tänka att han kanske kommer kunna gå att belöna med lek om jag bara vet hur. När dom andra valparna tröttnat körde han på i en halvtimme till. Men han kan slappna av också, sovit massor.

Planen imorgon är en runda där han får gå lite och åka väska resten , leka och bada, han luktar inte gott

Edit angående försa inlägget. Han är väldigt motiverad med godis om han får något han tycker om och kan tugga så de kommer nog gå mycket bättre när alla tänder är på plats.
IMG_2587.webp

Han är så rolig, dom fick varsin tuggpinne igår men Trassel tyckte det var otroligt roligt att titta och lyssna på när Mlou åt så han sprang fram och skuttade och pep glatt och roade sig på alla sätt när han tittade på Milou :rofl:

Visa bifogad fil 164042
Jag har fått hem världens bästa valp. Han reagerar inte på skrammel från kompostgalller, stora soptunnor uppe vid vägen när locken dunsar i, om jag tappar något, ljud från TV och inte på ljud från andra. Han är otroligt positiv och energisk. Bara han hade fått kika runt lite här hemma satte han igång att leka och vi har lekt Följa John och han kommer redan om jag ropar Trassel, han gör skillnad på namnet gentemot om jag ropar på Milou eller säger andra saker. Han har låtit mig lyfta och vrida och bära och titta i munnen. Ätit bra.

Han fick provåka i sin väska jag köpt så jag ska kunna fortsätta gå med Milou och han älskar den och när jag sätter ner väskan ligger han kvar. Bra betyg, jag trodde inte att en sådan vilde skulle gå med på det. Det är ingen fräck handväska som tur är utan som en liten sportbag med plats för huvud att titta ut. Det låter kanske lite larvigt men utan den kommer vi inte långt på promenaderna.

Mitt i allt nytt är ju jag hans trygghet så jag har fått en valp som från dag 1 kan gå i koppel:p Nej riktigt så enkelt kommer det nog inte vara framöver men just nu är det bara att gå så hänger han med så att man inte ens känner honom i kopplet.

Milou har varit super snäll från start. Var aldrig orolig för det. Dock är han lite låg fast jag sett till att ägna lika mycket tid åt båda. Nu på kvällen har han fräst ifrån lite för Trassel klättrar på honom och är rätt energisk.

Vårt stora problem är kylan. Trassel vill inte kissa och bajsa ute så jag har fått fånga honom i farten och väl ute vägrar han kissa så då gör det ont i mig när han tittar på mig och piper och skakar och kommer och sätter sig på mina fötter. Men jag måste härda ut och bara ha tålamod även om det verkar omöjligt men till slut har han faktiskt både kissat och bajsat ute. Men hallen har redan blivit negativt laddad eftersom han inte vill ut. Men det ska ju bli varmare

Han är så liten, kan inte ha några täcken. Jag har aldrig sett en så liten hund känns det som, han väger 1999 gram.

Men han har allt, energi, lekfull, snäll, glad, anpassningsbar, väldigt lättroad, inte överdrivet förtjust i godis men hans framtänder är ju inte helt färdig växta men jag kan tänka att han kanske kommer kunna gå att belöna med lek om jag bara vet hur. När dom andra valparna tröttnat körde han på i en halvtimme till. Men han kan slappna av också, sovit massor.

Planen imorgon är en runda där han får gå lite och åka väska resten , leka och bada, han luktar inte gott
Han är så söt!! Du har gått igenom så mycket under valpletandet, vad skönt att det verkar som om det blev helt rätt till slut. :heart

Ett tips om han är för pytte för kläder är att köpa en stor strumpa och klippa hål för huvud + ben. ;)

Edit angående försa inlägget. Han är väldigt motiverad med godis om han får något han tycker om och kan tugga så de kommer nog gå mycket bättre när alla tänder är på plats.
Visa bifogad fil 164044

Han är så rolig, dom fick varsin tuggpinne igår men Trassel tyckte det var otroligt roligt att titta och lyssna på när Mlou åt så han sprang fram och skuttade och pep glatt och roade sig på alla sätt när han tittade på Milou :rofl:
Ett enkelt tips för belöning om det är jobbigt att tugga stora godisar, är mjukost på tub!

Ett enkelt tips för belöning om det är jobbigt att tugga stora godisar, är mjukost på tub!
Ja det brukar Milou få ibland när vi tränar, tänkte inte ens på det nu. Tack för tipset. Har sett till att alltid ha smala hundgodis ”korvar” i fickan hela tiden som jag tar bort små, små sådana bitar från, det gillar han, så att jag när som helst kan säga kom eller hans namn både ute och inne ( förutom när han äter eller sover så klart) och så får han godis och lek eller gos.

Men jag ska nog prova mjukost också, har med skinksmak så det borde han gilla.

Han är så söt!! Du har gått igenom så mycket under valpletandet, vad skönt att det verkar som om det blev helt rätt till slut. :heart

Ett tips om han är för pytte för kläder är att köpa en stor strumpa och klippa hål för huvud + ben. ;)
Det har jag inte ens tänkt på :rofl: Jag har två täcken som fungerar nu, lite stora men det går. Men just det här med att han kan vilja kissa mitt inne i något gör så att jag aldrig hinner klä på honom. Och går jag ut i förebyggande syfte förstår han inte vad jag vill och bara piper och vill in. Kanske att han kan ha strumpan eller sockan på ett tag inomhus om jag känner på mig att något är på gång så är det bara att gå ut. Fast jag tror han är lite för stor för strumpor ovh sockor men ska kika. Tack.

Visa bifogad fil 164042

Åh sötis! :love:

Det har jag inte ens tänkt på :rofl: Jag har två täcken som fungerar nu, lite stora men det går. Men just det här med att han kan vilja kissa mitt inne i något gör så att jag aldrig hinner klä på honom. Och går jag ut i förebyggande syfte förstår han inte vad jag vill och bara piper och vill in. Kanske att han kan ha strumpan eller sockan på ett tag inomhus om jag känner på mig att något är på gång så är det bara att gå ut. Fast jag tror han är lite för stor för strumpor ovh sockor men ska kika. Tack.
Man kan ta en ärm från en tröja och klippa till också 😁

Man kan ta en ärm från en tröja och klippa till också 😁
Hmm, hur då måste man sy lite också va? Hans hals är så smal att det är svårt att ens hitta halsband. Så måste kanske sy lite runt halsen i så fall.

Ska prova mina täcken en gång till först. Vi ska gå en liten sväng, dvs Milou går hela vägen och Trassel lite grann bara och kissa och bajsa. Får se då hur han rör sig. Har beställt ett täcke som också ska vara väldigt litet storlek xxxs som kommer imorgon eller onsdag

IMG_2643.webp

Han är bara så söt och så snäll. Jag klappade honom med trimmern. Runt hela honom, bakom rumpan, på ryggen och i ansiktet och trimmmade pytte på ryggen för att se reaktionen men han brydde sig inte alls. Super snäll när jag badade honom, Sen ska jag visa tandborsten för honom. Finns inget att borsta men bara visa, låta honom nosa bara.

Fick borsta honom på manen och passade på att borsta hela honom fast han inte behöver det efter badet med en liten jätte mjuk borste som egentligen är till skor men som är jätte mjuk och det var inte heller några problem. Han kommer behöva kunna allt sånt här dagligen men jag gör det jätte kort bara och än så länge visar han ingen rädsla för något alls.

Jag känner att jag fått precis rätt valp. Så glad att jag valde en kines igen, så lätta att ha att göra med.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Kom verkligen inte på någon bra rubrik... Nu är det så att vi ska skaffa ytterligare en vovve, har en blandis här hemma,pitbull/boxer... 2 3
Svar
55
· Visningar
6 479
Senast: Belethien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vinthund som gårdshund?
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31