En fråga angående valpar, kineser byter nästan alltid färg och tecken med åldern. Är det vanligt att valpen man får hem inte alls ser ut som den vuxna även i andra raser?

En fråga angående valpar, kineser byter nästan alltid färg och tecken med åldern. Är det vanligt att valpen man får hem inte alls ser ut som den vuxna även i andra raser?
Nisse som 9v, rätt mörk fortfarande.
Nu har han dessutom lite mer prickar i det vita på sidan av bakdelen.

Bifogade filer

• 20240609_073612.webp
    20240609_073612.webp
    105,8 KB · Visningar: 22
T
Trefärgade pembroke corgis med rött huvud är mörka som små! Inte alls lika.

Sen är typ alla röda/fawn/sobel Pembroke corgis ganska sobelgrå som små så det är väldigt få fawn reggade, de är nästan alltid reggade som röda för det går liksom inte att se skillnad i den åldern man reggar.

IMG_3167.webp

Helmer kanske 7 veckor?

Intressant att så många byter färg, som nybliven förstagångshundägare blev jag väldigt förvånad när Alvin gick från mörkbrun och svart till ljus sobel

Vill inte jinxa någonting men ska hälsa på en valp nästa vecka. Köpte matskålar idag för att stoppa mig själv från att backa ur helt och hållet om det inte blir något :bag:
Inför valpletandet nu köpte jag leksaker och tuggleksaker, jag byggde en valphage,köpte en bädd. Jag letade fram alla små halsband och lätta små valpkoppel..

Nu har jag beställt två täcken, ett i 25 som jag hoppas han kan ha och ett i 30 att växa i men det är svårt med täcken, han väger bara 1,6 kg och är minimal. Självklart har han sin matskål men det är Alvins gamla så det känns lite jobbigt, det mesta han har får han ärva av Alvin som halsband och koppel och förhoppningsvis även täcken om dom passar.

Men jag jinxade det helt igår i så fall,ifall något händer, jag beställde två id brickor formade som hjärtan där det står Trassel på en sida och mitt telefonnummer på andra. Jag har alltid det ifall dom av någon orsak skulle springa bort och har varit med en kompis när det hände attt hennes hund försvann och det då ringde ett par som hittat honom. Så nu blir det svårare att ”trassla” med andra namn som som inte är Trassel även om det är lätt beställa fler :p

Så du är inte den enda att jinxa saker i så fall. Bara Trassel är okej på måndag när veterinären kollar honom så kommer han ju hit och det hoppas jag din lilla valp också gör :heart

Jag är väldigt nyfiken på om Trassel blir trefärgad, svart, vit och röd. Kan bli spännande med röd crest på huvudet, vita tassar och svart kropp eller om tassarna också blir röda? Vill bara spola fram en vecka tills han är här

Vad söta dom är som valpar,jätte fina. Kan man se ifall dom kommer fortsätta vara svarta eller byta färg?
Ja om de är peppar och salt så har de pepparstrån på öron och inte lika tydliga gränser mellan det mörka på kroppen och de vita tecken, jämfört med hur en svart och silver ser ut.
Ofta ser man även peppriga strån i det svarta.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Kom verkligen inte på någon bra rubrik... Nu är det så att vi ska skaffa ytterligare en vovve, har en blandis här hemma,pitbull/boxer... 2 3
Svar
55
· Visningar
6 336
Senast: Belethien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka