Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha ja, den åkte ut när han somnadeTungan! Så söt![]()
Valpmagen!!!!!!!!
Valpis är den busigaste och mest framåt av alla valpar så jag tänker att om han är lik sin morbror Milou passar namnet Trassel väldigt bra. Eller är det kanske jätte fel? Han var ju verkligen en kavat herre som som skulle ha med sig leksaker större än honom själv, kampar med leksaker, passar på att knycka mammas tuggben när hon tittade bort, hoppade omkring på oss som om det var helt naturligt att vilja vara i knät på en främling. Eller Yatzy. Det är också fint.
Hur söt får man bli.Visa bifogad fil 163507
Här ser man att det är en nakenhund
Jag älskar att han ser gravt överviktig ut med alla valkar när han sitter nerHur söt får man bli.Så kul för dig att det blev valp till slut.
![]()
Grattis, han är ju bedårandeVisa bifogad fil 163507
Här ser man att det är en nakenhund
Jag sa ju det!Det gick fantastiskt, uppfödaren var trevlig och hade en väldigt fin syn på hundar. Hon hade två hanar och hade bestämt att jag skulle få just Idefix för att det var han som utmärkte sig mest, framåt, nyfiken, modig och tuff och var den hanen som passar bäst till mig eftersom jag vill träna agility och annat. Kändes skönt att hon tänkte till vilken av valparna jag ville ha.
Hon berättade att hon aldrig bestämmer samma dag med en köpare men att hon gjorde ett undantag med mig för att hon tyckte så mycket om min syn på hundar och mig som person och så hade hon pratat med Alvins och Milous uppfödare som hade sagt ”Hon är jätte bra, hon är jätte bra, ta henne ”
Så nästa söndag hämtar vi hem Idefix
Jag kan inte förstå det, att jag snart har en valp.
Att gå tillbaka till mina kineser istället för att byta ras känns mer än rätt. Uppfödaren hade två vuxna hundar som hälsade fint, la sig lugnt i köket där vi satt, ville bli kliade och klappade och tittade med lystra ögon på pajen och glassen vi serverades men ingen av dom tiggde eller var på, visade bara intresse för vad vi gjorde.
Och valparna, dom var fantastiska. Alla ville leka och gosa och knatade runt och druttade omkull. Idefix var som hon sa påhittig, han har redan kampintresse när han leker, om det ligger ett litet ben är han först på plats att bära omkring på det, det var full fart. Tills dom alla fyra slocknade i bädden.
Och ni hade rätt, uppfödarna gillar mig visst, hon tackade mig för att Idefix skulle komma till just mig.![]()
Ja du gjorde det, du hade rätt. Vilken tur att det blev såJag sa ju det!
Tack,det kommer verkligen bli full fart här. Länge sen jag hade liten valp men längtar så mycket@Lillefrun åh vilken liten goding! Stort grattis!
Jag tänker att om smeknamn blir något annat än stamtavlenamn, så kan det gott vänta ett par veckor. De kommer på inkallning även om man ropar "valpen" innan de har fattat vad de heter.Han kommer nog inte heta Idefix. Det passade inte på honom så får tänka lite mer. Har några på gång men vet inte
Tack för tips, jag känner mig rätt säker på Trassel. Jag har haft som tema att ha barnfilmer och figurer i dom. Alvin var en slump men ungefär samtidigt blev filmen Alvin och gänget populärt, sen Milou från Tintin och Trassel är en barnfilm men valde för att det var gulligt innan jag kom ihåg filmen.Jag tänker att om smeknamn blir något annat än stamtavlenamn, så kan det gott vänta ett par veckor. De kommer på inkallning även om man ropar "valpen" innan de har fattat vad de heter.
Jag tycker att Trassel är ett supergulligt namn, lägger till Tistou om du vill köra vidare på franskt tema.