IMG_2415.webp

Här ser man att det är en nakenhund

Valpis är den busigaste och mest framåt av alla valpar så jag tänker att om han är lik sin morbror Milou passar namnet Trassel väldigt bra. Eller är det kanske jätte fel? Han var ju verkligen en kavat herre som som skulle ha med sig leksaker större än honom själv, kampar med leksaker, passar på att knycka mammas tuggben när hon tittade bort, hoppade omkring på oss som om det var helt naturligt att vilja vara i knät på en främling. Eller Yatzy. Det är också fint.

Valpis är den busigaste och mest framåt av alla valpar så jag tänker att om han är lik sin morbror Milou passar namnet Trassel väldigt bra. Eller är det kanske jätte fel? Han var ju verkligen en kavat herre som som skulle ha med sig leksaker större än honom själv, kampar med leksaker, passar på att knycka mammas tuggben när hon tittade bort, hoppade omkring på oss som om det var helt naturligt att vilja vara i knät på en främling. Eller Yatzy. Det är också fint.

Älskar Trassel!
Och ett annat namn jag tycker är roligt (och fint) är Vips! 😍

Tack alla, vet ni jag kan inte förstå att jag får hem Trassel, namnet är bestämt nu, nästa söndag så om en vecka är vi tre igen ❤️

Det känns så skönt. På ett sätt har det varit skönt med en hund bara just för pälsvård och smutsig hund hela tiden när man varit ute men jag saknar att ha bus och lek och en hund på benen och en på rumpan när jag ligger i soffan. Jag vill ha dubbel kärlek. Jag har alltid velat ha en svart nakenhund och det har jag nu. Galet. Undrar verkligen hur han kommer se ut som vuxen. Mörkare hud tror uppfödaren och sen att allt eller en del av det vita på huvudet blir rött/tan med tiden.

Han kommer bli mindre hårig men randen på ryggen försvinner inte (fast sådana trimmar man ju bara bort precis som jag trimmar Alvin och Milou) så han blir nog en trea på skalan av nakenhet mellan 1-5. Milou är en femma.

Jag har ju en färdig valphage som jag bara behöver fälla upp och tuggleksaker och gosedjur och har beställt två pyttesmå täcken och hoppas han kan ha något av dom.

Beställt mer kompostgaller att sätta framför eluttag och sånt. Måste rensa bort så mycket sladdar som jag kan och ta ut mattorna, har redan tagit ut två, plocka bort saker från låga hyllor osv. Jag är ivrig men väntar till imorgon kväll för på eftermiddagen är det födelsedagsfest för mig och Milou. Jag fyllde gammal och Milou 6 år. Med fest menas bara familjen och allt gick bra idag med god stämning och alla var överens om hur fina alla hundar var.

Och mamman är ju syster till Milou och dom var jätte lika i ansiktet. Känns häftigt att ha haft tre generationer från samma ursprungstik för länge sen. Milou är morbror åt Trassel och Alvins mamma var mormor till Milou. Snurrigt.

Det gick fantastiskt, uppfödaren var trevlig och hade en väldigt fin syn på hundar. Hon hade två hanar och hade bestämt att jag skulle få just Idefix för att det var han som utmärkte sig mest, framåt, nyfiken, modig och tuff och var den hanen som passar bäst till mig eftersom jag vill träna agility och annat. Kändes skönt att hon tänkte till vilken av valparna jag ville ha.

Hon berättade att hon aldrig bestämmer samma dag med en köpare men att hon gjorde ett undantag med mig för att hon tyckte så mycket om min syn på hundar och mig som person och så hade hon pratat med Alvins och Milous uppfödare som hade sagt ”Hon är jätte bra, hon är jätte bra, ta henne ”

Så nästa söndag hämtar vi hem Idefix :love:

Jag kan inte förstå det, att jag snart har en valp.

Att gå tillbaka till mina kineser istället för att byta ras känns mer än rätt. Uppfödaren hade två vuxna hundar som hälsade fint, la sig lugnt i köket där vi satt, ville bli kliade och klappade och tittade med lystra ögon på pajen och glassen vi serverades men ingen av dom tiggde eller var på, visade bara intresse för vad vi gjorde.

Och valparna, dom var fantastiska. Alla ville leka och gosa och knatade runt och druttade omkull. Idefix var som hon sa påhittig, han har redan kampintresse när han leker, om det ligger ett litet ben är han först på plats att bära omkring på det, det var full fart. Tills dom alla fyra slocknade i bädden.

Och ni hade rätt, uppfödarna gillar mig visst, hon tackade mig för att Idefix skulle komma till just mig.:o
Jag sa ju det!

En sak jag gillar med uppfödaren är att hon liksom jag anser att kineser är så mycket mer än små knähundar som bara passar till utställningar. Så hon är glad att jag tränar och tävlar och jag tycker hon visar att hon är seriös för hon hade tänkt till i hur hanarna är och vilken som var mest aktiv, påhittig, hade driv och kommer passa bäst till allt jag vill göra. Att vi liksom inte bara gick på utseende utan också det lilla i beteendet som man redan kan se.

Kan ha köpt en till Milou:nailbiting:🤣

Han kommer nog inte heta Idefix. Det passade inte på honom så får tänka lite mer. Har några på gång men vet inte
Jag tänker att om smeknamn blir något annat än stamtavlenamn, så kan det gott vänta ett par veckor. De kommer på inkallning även om man ropar "valpen" innan de har fattat vad de heter.
Jag tycker att Trassel är ett supergulligt namn, lägger till Tistou om du vill köra vidare på franskt tema.

Jag tänker att om smeknamn blir något annat än stamtavlenamn, så kan det gott vänta ett par veckor. De kommer på inkallning även om man ropar "valpen" innan de har fattat vad de heter.
Jag tycker att Trassel är ett supergulligt namn, lägger till Tistou om du vill köra vidare på franskt tema.
Tack för tips, jag känner mig rätt säker på Trassel. Jag har haft som tema att ha barnfilmer och figurer i dom. Alvin var en slump men ungefär samtidigt blev filmen Alvin och gänget populärt, sen Milou från Tintin och Trassel är en barnfilm men valde för att det var gulligt innan jag kom ihåg filmen.

Jag skulle anmäla mig till valpkurs men råkade trycka in fel kurs, jag fick korrigera och anmäla till rätt men det står att anmälan är bindande. Jag hoppas dom kan vara lite flexibla så jag inte behöver betala för två kurser, behöver pengarna till så mycket mer:cry:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Kom verkligen inte på någon bra rubrik... Nu är det så att vi ska skaffa ytterligare en vovve, har en blandis här hemma,pitbull/boxer... 2 3
Svar
55
· Visningar
6 336
Senast: Belethien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Räcker garnet?
  • Just nu funderar jag på... Del 3
  • Bojkott av butiker

Hund, Katt, Andra Djur