Vad fin hon var. 2 år är alldeles för kort tidVisa bifogad fil 163593
Här är hon som 2-åring @Lillefrun
Tyvärr blev hon inte äldre än så pga dåliga njurar. Saknar henne än![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad fin hon var. 2 år är alldeles för kort tidVisa bifogad fil 163593
Här är hon som 2-åring @Lillefrun
Tyvärr blev hon inte äldre än så pga dåliga njurar. Saknar henne än![]()
Hur tidigt får ni börja valpkurs? Här får vi inte ens vara med förrän vid 4 månader, vilket nog innebär att jag kommer missa den enda kursen som antagligen kommer finnas.Och en till sak,i slutet av april började vi valpkursJag har aldrig gjort det. Alvin var så duktig att han som vid 5månaders ålder mest passade in i vardagslydnad nivån, min älskade saknade Alvin. Milou var för gammal för valpkurs. Jag tänker att vi nog kommer kunna det mesta men behöver socialeras eftersom vi här hemma träffar så få hundar.
Hur tidigt får ni börja valpkurs? Här får vi inte ens vara med förrän vid 4 månader, vilket nog innebär att jag kommer missa den enda kursen som antagligen kommer finnas.
Samma här, bara dom fått andra sprutan och är över 12 veckor.På stället där jag nyss gått kurs var enda kravet att de skulle fått tolvveckorssprutan.
Det gjorde jag med Milou för dom sa att han var 2 veckor för gammal istället. Dom hade 3-6 månader och jag tog hem Milou när han var 6,5 månader. Lite fånigt för det fanns lediga platser.Hur tidigt får ni börja valpkurs? Här får vi inte ens vara med förrän vid 4 månader, vilket nog innebär att jag kommer missa den enda kursen som antagligen kommer finnas.
Jag har ju träffat Stig på utställning och han är nog den rödaste pembroke jag sett, väldigt fin!Visa bifogad fil 163573
Stig som vuxen, han är tydligt röd.
Hans kullbror har använts i avel och lämnat vidare den färgen, det är lite kul!Jag har ju träffat Stig på utställning och han är nog den rödaste pembroke jag sett, väldigt fin!
Färg?På lördag ska jag åka och hälsa på min lillade är bara drygt tre veckor då, så det är inte så mycket att se egentligen, men det ska bli kul ändå.
På namntemat så har jag bestämt mig för att det blir en liten Bonnie som flyttar hitjag var sugen på att döpa halvsystern till det men det blev inte så. Det har hängt kvar sedan dess och nu känns det som att det är dags!
Bonnie är så fint, när jag var barn bodde shabradoren Bonnie på min gata och med henne väcktes mitt hundintressePå lördag ska jag åka och hälsa på min lillade är bara drygt tre veckor då, så det är inte så mycket att se egentligen, men det ska bli kul ändå.
På namntemat så har jag bestämt mig för att det blir en liten Bonnie som flyttar hitjag var sugen på att döpa halvsystern till det men det blev inte så. Det har hängt kvar sedan dess och nu känns det som att det är dags!
Bonnie är så fint, när jag var barn bodde shabradoren Bonnie på min gata och med henne väcktes mitt hundintresse![]()
Har många tankar men ingen i min närhet som faktiskt har köpt valp förut. Om någon hade orkat hjälpa mig sortera tankar i PM hade det varit väldigt uppskattatär det okej att prata med flera uppfödare samtidigt? Hur tackar man nej på ett bra sätt om det känns fel? Vad ska man tänka på när man hälsar på för första gången? Åååh sån stress.
TackAndas!
Det är absolut okej att prata med flera uppfödare samtidigt. Jag har dock informerat dem om att jag gör det.
”Tack, men jag väljer att avstå en valp. Magkänslan är inte helt rätt, men jag återkommer gärna i framtiden.”
Om du vill återkomma.
Det allra bästa är ju att du ber dem ta bort dig ur kön så snart du känner att du inte är intresserad längre
Jag tittar på tiken, hur hon är med valparna och mot mig som (ev) ny människa. Om valparna är öppna och sociala, och kommer fram spontant. Hur de reagerar på saker som händer i omgivningen (grejer som tappas och låter, annat som händer i miljön) och även på hur det ser ut hos dem. Att det är välstädat och i ordning är viktigt för mig, även om det så klart inte går ha minutiöst städat hos ett gäng huliganer som bajsar och kissar mest hela tiden.