Jag som hela tiden trott att det är en MAS på dina bilder .
Apropå hur de växer - av alla raser som jag träffat är jag nästan säker på att ingen varierar så mycket i storlek som just sheltie. Det verkar faktiskt vara rena lotteriet hur stora eller små de blir.
Han ser inte så sheltie-lik ut ibland, så förstår dig! Har fått frågan om han ät en aussie eller om han är en collie (vilket iofs är förståeligt med tanke på att Jamie är en, och Riley var).
Nä men precis! Känns verkligen som ett lotteri så det ska bli spännande att se. Har också bestämt mig för att anteckna höjd/vikt varje vecka nu så man ser kurvan ordentligt!
Blir nog en rätt rejäl kille. Men stilig är han! Även om föräldrarna är inom rasstandard kan valparna bli både för stora och för små i samma kull. Ex en kull där tiken är ca 31 cm och kullbrorsan närmre 50cm. Bägge föräldrarna inom rasstandard
Min hane var 22cm hög och vägde 2 kg när han var 10 veckor. Idag (4 år) är han ca 34cm och väger ca 6kg.
Oj, det var ju en ordentligt skillnad! Tänkte precis säga ett din ser ju inte så liten ut. Men ja, verkar vara ett gissel med höjd på sheltie