Rambo är så duktig på allt man gör med honom. Han var lite rädd för bilar och sånt som kom farande i hög hastighet men nu har det släppt. Träningen går mestadels så enkelt att jag får påminna mig själv att vi ska träna med måtta.
Kul med en sån valp
Han växer så det knakar också, tom. jag som är med honom 24/7 ser hur han växer. Man börjar kunna se lite vuxenpäls. Sånna där tjocka grova hår som växer i små vågor efter ryggen.
Det mindre roliga är att han är besatt av att äta sten utomhus. Inte bara någon enstaka utan hetsäta allt han kommer över. Vi som bor mitt i stan i lägenhet där man överallt måste gå på vägar fulla med grus. Har såklart tagit av honom allt jag hunnit och försöker i den mån det går att rasta på gräs. Inatt vaknade jag av att han spydde och såg då massa grus i spyan.
Trodde att det var nån enstaka som hann slinka ner men nu förstår jag hur han sväljer grus hysteriskt. Han kan loss och vi kör byteshandel hela tiden och varje gång vi går på vägar gör jag det jag kan för att han ska ha uppmärksamheten uppe på mig och inte nere på marken men han blir verkligen tokig i att försöka få fatt i det grus som går. Idag ska vi till veterinären och få vaccin och ska be vet. om undersökning av magen ifall hon tycker det är nödvändigt. Sen vet jag inte hur jag ska förhindra honom att äta mer grus. Jag funderar på att handla en barnvagn och köra honom till gräs varje gång, hur larvigt det än låter. Alternativet är munkorg och det känns inte alls kul att sätta munkorg på en valp.