Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så kul!Sealyhamterrier blir det
Och jag ska lära mig... Eller iallafall försöka. Men jag tror aldrig jag kommer kunna vara som många andra aussie-människor som kan rabbla flera olika linjer och vet vad deras ägare heter. Jag vet knappt vad alla mina kusiner heter! Men att lära mig vad för slags hundar som ligger bakom i olika linjer, det borde jag kunna lära mig.
Ja, just avel blir ju faktiskt väldigt svårt om man inte har koll på linjer...Om du vill avla så är det ett måste att veta vad för hundar som olika linjer lämnar efter sig. Vad är tanken med valpköpet? Framtida avelstik? En mentor som @fejt föreslog är utmärkt att lära sig med och guld att ha med sig längs med vägen.
Det är det ju ingen som har sagt?Trodde ändå folk hade lite högre tankar om mig än att jag är helt ointresserad av linjer och har noll koll på olika släkter
Nej, jag kan inte rabbla en massa namn, men det betyder ju inte att jag inte kan ett dyft om hundarna
Får den känslanDet är det ju ingen som har sagt?
Trodde ändå folk hade lite högre tankar om mig än att jag är helt ointresserad av linjer och har noll koll på olika släkter
Nej, jag kan inte rabbla en massa namn, men det betyder ju inte att jag inte kan ett dyft om hundarna
Samma här. Man har koll på linjerna men man kan ju inte vart enda namn direkt. Sen är det ju vissa hundar som "sticker" ut som man kan vid namn sas.Du kan vara lugn, jag kan inte heller rabbla en massa namn
Jag vet vad mina hundars föräldrar heter, men har dålig koll på namnen i leden som är längre bak än så. Sedan kan man ju linjerna ändå, känner till olika uppfödare och deras hundar osv - men rabbla namn kan jag verkligen inte.
Speciellt inte bland labbarna, där typ 2% kallas för sitt stamtavlenamn Wachtlarna har i alla fall ofta sitt stamtavlenamn som tilltalsnamn. Det underlättar
Trodde ändå folk hade lite högre tankar om mig än att jag är helt ointresserad av linjer och har noll koll på olika släkter
Du kan få massvis med tips på berikning i hundgårdar på kennel Chancos hemsida.Har en fundering på att göra en valphage i stallet, eller rättare sagt vid hagen. Jag kommer ha en bra översikt över den. Någon som har bra tips om berikning?
Är en terrier, så jag tänker en tunnel, tips på material som klarar av att stå ute i ur och skur? Trädstam för godissök. En hålla att gräva i. Sedan tar fantasin slut. Kanske ett enkelt hus som man både kan ligga i och ovanpå?
Tunnel funkar både med markisväv eller det billigare alt. dom här tygvaxdukarna som finns på metervara både på ÖoB och JyskHar en fundering på att göra en valphage i stallet, eller rättare sagt vid hagen. Jag kommer ha en bra översikt över den. Någon som har bra tips om berikning?
Är en terrier, så jag tänker en tunnel, tips på material som klarar av att stå ute i ur och skur? Trädstam för godissök. En hålla att gräva i. Sedan tar fantasin slut. Kanske ett enkelt hus som man både kan ligga i och ovanpå?
Tiken är dräktig!!! Minst 4 valpar sågs på ultraljudet. Ni som kan detta visst kan det finnas ännu fler som man inte såg? Vi är 3a på hane. Det blir fyra spännande, nervösa veckorna här framöver