Jo det är nog rätt vanligt, men här hade de inte någon backup.
Börjar känna mig väldigt.. Utmattad, och förvirrad? Utmattad för att det är jobbigt att kontakta så många uppfödare, i flera fall få upp hoppet, sen förlora det. Jag har ju också mina svårigheter med att kontakta främlingar, det tar väldigt mycket av mig. Nästan ännu mer när jag inte får något svar, och det är
ofta.
Förvirrad för att jag vet inte om det är
mig det är fel på, om jag gör något fel. Letar jag efter fel saker? Vad
är det egentligen jag letar efter? Är mina krav orimliga? Jag är ju ändå fortfarande ny på det här med arbetshundar. Jag gör mitt bästa med att försöka tolka MH och MT, jag kollar upp hälsa och arbetshistorik så gott jag kan, men jag kanske kollar helt fel. Andra aussie-människor kan ju släkter nästan helt utantill... Jag kan sträcka mig till att jag vet vad Tinjas farfar heter.
Annars vet jag bara att det är bra, friska arbetshundar och att de jag träffat är riktigt trevliga med mycket lek/kamplust, även med mig som främling.
Blä. Suck. Nej, jag ska inte gnälla så mycket.
Men det är lite jobbigt. Allt jag vill är ju att ha en smidig, snabb, uthållig, arbetsvillig, nyfiken och orädd tik med stor lek/kamplust och ett alert uttryck. Men det kanske är en orimlig önskelista