Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja en stadig bur borde vara säkrare, och även mer praktiskt med tanke på hår och leriga tassar ;) hunden kommer ju inte heller åt att bita sönder inredningen.
Vad har du för bil?
Så sant! Jag har en Skoda Fabia, ej av kombi-typ utan den mindre varianten.
Det jag inte riktigt förstår är hur man fäster bilbältet i burarna, finns det någon slags hylsa där man drar igenom bältet?

Det jag inte riktigt förstår är hur man fäster bilbältet i burarna, finns det någon slags hylsa där man drar igenom bältet?
De gånger jag har tvingats ha bur i baksätet har jag fällt upp själva sätet så det har blivit helt plant och stadigt underlag att ställa buren på. Hatar när buren inte står helt rakt och stilla! Kanske finns det några öglor eller annat där som du kan fästa buren i med spännband? Annars får du nog försöka få till någon slags hemma-lösning tror jag.

De gånger jag har tvingats ha bur i baksätet har jag fällt upp själva sätet så det har blivit helt plant och stadigt underlag att ställa buren på. Hatar när buren inte står helt rakt och stilla! Kanske finns det några öglor eller annat där som du kan fästa buren i med spännband? Annars får du nog försöka få till någon slags hemma-lösning tror jag.
Spännband runt buren och ryggen på sätet borde väl funka? Om man kan fästa spännbanden i buren så de inte glider menar jag.
Frågan är hur man ska fästa så dörren funkar bara :D

När jag åker med andra och är tvungen att ha bur i baksätet, så kör jag med tygbur med rejäl stålram (den tjocka sorten). Trär bilbältet genom handtagen på buren. Annars får tygburen stå bak om där finns plats. Har man ingen egen bil, är det svårt att ha en "riktig" hundbur - men rejäl tygbur är många gånger bättre än en ihopfällbar stålbur om något händer :)

På den lilla buren från zooplus är det uttag i buren för att föra igenom bältet o sen fästa det som om det var en människa
Denna tex Transportbur Capri Open Top

Alltså, egentligen är de rätt fula :o

Lila%20tik_1.jpg
:love::love::love: Nu tar jag fram värsta tant-gulle-pipig-rösten... "men GUUUUUD så sööööt" - och jag menar det också :D

Jag funderar lite på en till hund under slutet av 2017... Gammelhunden fick somna in för ett tag sedan och jag och Vilja flyttar hemifrån snart, vilket betyder att jag då bara kommer ha en hund kvar. Tror Vilja skulle må bra av sällskap, och hon är så otroligt okomplicerad att jag inte tror att det skulle vara några problem med en valp trots att hon fortfarande är ung.

Får se lite hur ekonomin går ihop när jag ska stå helt på egna ben, men enligt mina beräkningar så ska det inte vara omöjligt. Tidsmässigt så skulle det passa perfekt med en valp till nästa vinter :angel:

Då är det bara det här med rasval... Ska skaffa något annat än en retriever denna gång tänkte jag :nailbiting:

Har ju gått och velat lite fram å tillbaka om det blir en till hund 2017 eller inte, står ju i kö hos min drömkennel och kombinationen kan inte bli bättre enligt mig, så det gjorde ont i hjärtat när jag funderade på att tacka nej, speciellt om man har väntat 10 år. :angel:
Var lite orolig över ekonomin och tiden framförallt men nu har allt löst sig på den fronten så nu hoppas jag på min Jaktgoldenvalp 2017. :D

Jag funderar lite på en till hund under slutet av 2017... Gammelhunden fick somna in för ett tag sedan och jag och Vilja flyttar hemifrån snart, vilket betyder att jag då bara kommer ha en hund kvar. Tror Vilja skulle må bra av sällskap, och hon är så otroligt okomplicerad att jag inte tror att det skulle vara några problem med en valp trots att hon fortfarande är ung.

Får se lite hur ekonomin går ihop när jag ska stå helt på egna ben, men enligt mina beräkningar så ska det inte vara omöjligt. Tidsmässigt så skulle det passa perfekt med en valp till nästa vinter :angel:

Då är det bara det här med rasval... Ska skaffa något annat än en retriever denna gång tänkte jag :nailbiting:
Några raser du funderar på? :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 994
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken...
2
Svar
25
· Visningar
1 664
Senast: Lisen82
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
861
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 146
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka