Status
Stängd för vidare inlägg.
Jättefint namn! Tycker det finns så många fina namn till stamtavlan på C. Blir det en valp ur denna kull ska den heta på F.. Svårt, men det bestämmer ju uppfödaren :D

Oh, både Criga och Cula är jättefina! Det tredje vet jag inte riktigt hur man uttalar :angel:
Haha ja, alltid är det nått som ska jävlas! Jag är jättenervös över vilken hane uppfödaren ska välja :D
Caena som Kaena. C är en tacksam bokstav eftersom C kan uttalas som både K och S.
Jag hade ju egentligen tänkt a en tik ur D-kullen och hade bestämt mig för Dimma. Så jag har lite svårt att tänka om. Men jag har gott om tid på mig.

Men visst är det kul att planera namn? :up:

Det är ju så svårt! Jag kommer antagligen få en Benza eller en Beth. Benza är fint men Beth trivs jag inte med (och får jag som jag vill blir det den tiken) så då blir det annat tilltalsnamn. Men kan inte bestämma mig :arghh:

Bodil, Betty och Bibbi lockar.

Har svårt att komma på något band som vi gillar bara. Det ska gärna vara hårdrock :)
Om metal funkar så finns ju bandet Urcher (jag hade lätt kallat vovven för orchen med det namnet :angel: ).

Även Unchained, The under, The Ungrateful, The Unholy, The Unholy Warlock, The Unknown, Udûn, Ugly Joe, Uller, Ulm, Ultrix, Ulv, Umbra, Umin, Umor, Uncle Sid, Unkind Beast (bra namn va?! :up: ), Upacara, Upir, Urd, Urduk, Utter, Uzzer och Uzziel är mer eller mindre obskyra Metal-band med olika inriktningar. Så det finns ju en del namn med någon form "rock"-anknytning :)

(Jag älskar namn!)

Om metal funkar så finns ju bandet Urcher (jag hade lätt kallat vovven för orchen med det namnet :angel: ).

Även Unchained, The under, The Ungrateful, The Unholy, The Unholy Warlock, The Unknown, Udûn, Ugly Joe, Uller, Ulm, Ultrix, Ulv, Umbra, Umin, Umor, Uncle Sid, Unkind Beast (bra namn va?! :up: ), Upacara, Upir, Urd, Urduk, Utter, Uzzer och Uzziel är mer eller mindre obskyra Metal-band med olika inriktningar. Så det finns ju en del namn med någon form "rock"-anknytning :)

(Jag älskar namn!)
Umbra var ju jättefint. Även Umor. Det ska jag komma ihåg till U-kullen (vid det laget är jag nog dement)

Bara fråga mig när du behöver en lista med namn - det finns få saker jag är mer road av :p (vilket är skittrist när en bara har en hund och han liksom heter det han heter! :D)
Efter denna hund dröjer det iaf med att behålla fler hundar. Fyra räcker gott!!
Kullarna är lite lättare för då ska man själv iaf inte använda namnet.
Hittills är det faktiskt bara två som döpt om valpar vilket är lite kul. :)

Efter denna hund dröjer det iaf med att behålla fler hundar. Fyra räcker gott!!
Kullarna är lite lättare för då ska man själv iaf inte använda namnet.
Hittills är det faktiskt bara två som döpt om valpar vilket är lite kul. :)
Äsch då, så säger du bara ;)

Och det är ju superkul att hundarna behåller sitt namn! Jag fick ju bara med och välja stamtavlenamn, utifrån vissa kriterier såklart, och det känns så mycket enklare och roligare att faktiskt kunna använda det namnt :up:

Ähm.... :angel: Vore jättekul om du hade lust att PMa även mig! :)

@Hyacinth
Vad är det för ras du kikar på om det blir valp till våren?

(Jag älskar namn!)
Men! Alldeles för många bra förslag:rage::angel::love:
Husse vill att hunden ska heta Udo.
Men nu gillade jag ju både Unkind Beast (fast då lär det ju bli ett annat tilltalsnamn..och tror inte uppfödaren vill ha tre namn i stamtavlan..) och Urcher gillade jag ju också. Udûn med. Hur uttalas det?
Gubben lyssnar mest på death metal. Men han kunde inte komma på att han lyssnade på något band på U. Men det är inte allra viktigast iofs :p

Men! Alldeles för många bra förslag:rage::angel::love:
Husse vill att hunden ska heta Udo.
Men nu gillade jag ju både Unkind Beast (fast då lär det ju bli ett annat tilltalsnamn..och tror inte uppfödaren vill ha tre namn i stamtavlan..) och Urcher gillade jag ju också. Udûn med. Hur uttalas det?
Gubben lyssnar mest på death metal. Men han kunde inte komma på att han lyssnade på något band på U. Men det är inte allra viktigast iofs :p
Kul att du gillade några av förslagen! Det fans rätt så många death/trash/black metal-band på U så din man får väl bredda sina vyer ;)

Hm, osäker på uttal men jag hade nog uttalat det U-dunn :) Prova vad som låter vettigt! :)

Äsch då, så säger du bara ;)

Och det är ju superkul att hundarna behåller sitt namn! Jag fick ju bara med och välja stamtavlenamn, utifrån vissa kriterier såklart, och det känns så mycket enklare och roligare att faktiskt kunna använda det namnt :up:

Ähm.... :angel: Vore jättekul om du hade lust att PMa även mig! :)

@Hyacinth
Vad är det för ras du kikar på om det blir valp till våren?

Jag har försökt övertala sambon om corgi, men jag tror vi lutar åt @Red_Chili och hennes ras också. Vi får se:)

Caena som Kaena. C är en tacksam bokstav eftersom C kan uttalas som både K och S.
Jag hade ju egentligen tänkt a en tik ur D-kullen och hade bestämt mig för Dimma. Så jag har lite svårt att tänka om. Men jag har gott om tid på mig.

Hur uttalas ae då? :o:D
Ja C är ju tacksamt på så sätt. Men ja, skitsvårt att ställa om sig :p Jag har ju tack o lov inte bestämt mig för nått från början. Och hunden kommer inte kallas för något ur stamtavlan. I stamtavlan vill nog uppfödaren ha engelska namn och två ord, exklusive kennelnamnet. Och på F då..

Namn är jättekul! Mina hundar har jättefula namn haha.. Zippo orkade jag inte döpa om när han kom så han fick heta det han heter. Anskrämligt! Paxa har jag visserligen döpt, men jag vet inte vad jag fick för fläng idé där.. Det var inte genomtänkt för fem öre.

Hur uttalas ae då? :o:D
Ja C är ju tacksamt på så sätt. Men ja, skitsvårt att ställa om sig :p Jag har ju tack o lov inte bestämt mig för nått från början. Och hunden kommer inte kallas för något ur stamtavlan. I stamtavlan vill nog uppfödaren ha engelska namn och två ord, exklusive kennelnamnet. Och på F då..

Namn är jättekul! Mina hundar har jättefula namn haha.. Zippo orkade jag inte döpa om när han kom så han fick heta det han heter. Anskrämligt! Paxa har jag visserligen döpt, men jag vet inte vad jag fick för fläng idé där.. Det var inte genomtänkt för fem öre.
Uttalas precis som det stavas Ka ena.
Det kanske var ett jättekonstigt namn när jag tänker efter :o

Paxa tycker jag är ett jättebra namn. Vi har ofta x med i våra namn. Även kennelnamnet har x i sig :)

Uttalas precis som det stavas Ka ena.
Det kanske var ett jättekonstigt namn när jag tänker efter :o

Paxa tycker jag är ett jättebra namn. Vi har ofta x med i våra namn. Även kennelnamnet har x i sig :)
Jaha! Lite häftigt faktiskt, ovanligt. Såg lite konstigt ut när du skrev det om jag ska vara ärlig haha, men nu när jag kan uttala det så var det fint :up:

Jag har faktiskt lyckats luska ut vad eran kennel heter :angel: Och ni brukar ha fina namn på era valpar tycker jag. Paxa passar nog bättre på en schäfer än på min hund.. Hon skulle hetat Siri från början, men det passar ännu sämre :D Stod mellan Panda, Prada och Paxa. Nu i efterhand skulle jag valt Panda.

Jaha! Lite häftigt faktiskt, ovanligt. Såg lite konstigt ut när du skrev det om jag ska vara ärlig haha, men nu när jag kan uttala det så var det fint :up:

Jag har faktiskt lyckats luska ut vad eran kennel heter :angel: Och ni brukar ha fina namn på era valpar tycker jag. Paxa passar nog bättre på en schäfer än på min hund.. Hon skulle hetat Siri från början, men det passar ännu sämre :D Stod mellan Panda, Prada och Paxa. Nu i efterhand skulle jag valt Panda.
Ja vi är nog inte så hemliga av oss och bilderna är ju googlingsbara. En del som jag använt här är från hemsidan :)
Sambon var lite insnöad på X ett tag. X var temat i första kullen men det blev en ganska återkommande bokstav även i andra. Kommer nog bli ett par x-namn även i den här.

Ja vi är nog inte så hemliga av oss och bilderna är ju googlingsbara. En del som jag använt här är från hemsidan :)
Sambon var lite insnöad på X ett tag. X var temat i första kullen men det blev en ganska återkommande bokstav även i andra. Kommer nog bli ett par x-namn även i den här.

Men såhär kan ni ju inte skriva :banghead: jag blev med tvungen att leta reda på er! Insåg att vi bor jättenära varandra @Voff samt att du nu har en ny instaföljare :angel: nästan stalkervarning jag vet....

Men såhär kan ni ju inte skriva :banghead: jag blev med tvungen att leta reda på er! Insåg att vi bor jättenära varandra @Voff samt att du nu har en ny instaföljare :angel: nästan stalkervarning jag vet....
Hahaha. Vad roligt!
När det gäller hundarna är det jättekul med stalkers :D
Och kul att bo lite nära någon på "Hund" :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 236
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 256
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 629
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 318
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar