Valp 2015 - del 3

Från Varberg idag!

FB_IMG_1460306954116_zpsww3cfcjq.jpg

FB_IMG_1460306974123_zpsaooyafck.jpg

Intresset för den fula hunden i ugnen har eskalerat och ikväll har jag fått hänga en handduk för - valpuschlingen skrämmer skiten ur mig när hon helt plötsligt kan lägga upp ett illvrål med huvudet mot ugnsluckan :banghead: Nu ska tydligen den fule f*n ska skrämmas bort:cautious:

Två rymningar till grannen med hund idag. Bängskal! Andra gången var de inte ute så han kom lommandes när han såg mig. "Leder" honom i halsbandet och det gillar han inte, gör det bara som "nu går vi åt mitt håll" utan att göra någon affär av det, sen när jag släpper är han såååå smörig och visar att han är ju jäääätteduktig och går ju precis där jag vill. På morgonen när han drog så försökte han springa ifrån mig som han gör med sonen men när jag röt STANNA och satte upp handen så kom han på vem det var han försökte med och stannade direkt. Så tröttsamt bara att behöva gå och leta upp honom (fast jag vet ju vart han springer). Jag vill ha tillbaka hunden som kunde gå ut själv och aldrig hittade på tok.

Två rymningar till grannen med hund idag. Bängskal! Andra gången var de inte ute så han kom lommandes när han såg mig. "Leder" honom i halsbandet och det gillar han inte, gör det bara som "nu går vi åt mitt håll" utan att göra någon affär av det, sen när jag släpper är han såååå smörig och visar att han är ju jäääätteduktig och går ju precis där jag vill. På morgonen när han drog så försökte han springa ifrån mig som han gör med sonen men när jag röt STANNA och satte upp handen så kom han på vem det var han försökte med och stannade direkt. Så tröttsamt bara att behöva gå och leta upp honom (fast jag vet ju vart han springer). Jag vill ha tillbaka hunden som kunde gå ut själv och aldrig hittade på tok.
Skulle se till att han inte kan dra sådär, de lär sig snabbt - särskilt som tonåringar ;)

Tycker det är så sjukt hur fort tiden går.
När jag började läsa här inne och följde alla er som skaffade valp före mig medan jag väntade på att få hämta hem min lilla skrutt
Idag blir han 7 mån :nailbiting:

Länge sedan jag skrev här men vi håller på och tränar för debut i rallylydnad till hösten och går valpkurs med två rallylydnadsnördiga instruktörer :angel: Passar himla fint! 6 månader blir hon den 19/4 med :love:

Bjuder på två filmer från igår. Hon var ultramongo, nästan så jag måste klippa ihop en video med alla hennes knasigheter som hon bjöd på (typ att kräla omkring som en mask samtidigt som man gnyr/skäller i hopp om att det kanske är det jag ber om :rofl: Brukar ju be om sånt liksom...)

Föraren behöver bli nogrannare. Egentligen så vill jag att hon sätter sig innan vi går runt mig men glömmer det ibland. Samt att alltid börja med samma fot (högern) för vänstern ska bli den jag börjar backa med när vi kommit så långt. Men men :D

Nu har valpisarna öppnat ögonen och börjat skälla :love: Om 3 veckor åker vi och bestämmer vilken som ska bli vår. 5 veckor tills livet kommer ta en helt ny vändning, ska äntligen bli hundägare igen!! :D

Länge sedan jag skrev här men vi håller på och tränar för debut i rallylydnad till hösten och går valpkurs med två rallylydnadsnördiga instruktörer :angel: Passar himla fint! 6 månader blir hon den 19/4 med :love:

Bjuder på två filmer från igår. Hon var ultramongo, nästan så jag måste klippa ihop en video med alla hennes knasigheter som hon bjöd på (typ att kräla omkring som en mask samtidigt som man gnyr/skäller i hopp om att det kanske är det jag ber om :rofl: Brukar ju be om sånt liksom...)

Föraren behöver bli nogrannare. Egentligen så vill jag att hon sätter sig innan vi går runt mig men glömmer det ibland. Samt att alltid börja med samma fot (högern) för vänstern ska bli den jag börjar backa med när vi kommit så långt. Men men :D
Krälande masken är också förstahandsgissningen här när det kommer nya kommandon. Kanske skulle ge det ett kommando så han fattar att det INTE är vad jag ber om när jag säger något annat :-)

Krälande masken är också förstahandsgissningen här när det kommer nya kommandon. Kanske skulle ge det ett kommando så han fattar att det INTE är vad jag ber om när jag säger något annat :-)

Haha här börjades det krälas efter att vi började träna på att krypa :D

Här är Olle anmäld till bph den 20/5. När jag bokade var jag kaxig och bara "jodå, det går bra, han är inte trotsig." Det får jag nu äta upp, han är jättetrotsig, har rymt till grannen två gånger i helgen så nu är det långlina på och har blivit lite allmänt långsam när det kommer till kommandon som inkallning osv nu. Så långlina på är det som gäller här. Skälla har han också börjat med, när det kommer folk. Ja det blir intressant detta.

MIn knäppgök knatade omkring i det vissna gräset i slänten vid den lilla å som går mellan två vallar här och fick syn på Kalle Anka med sina två fruar. Cookie blev nyfiken och ville prata med honom, men missade att Kalle liksom simmade på vattnet :D Cookie blev förvånad när marken liksom gav vika för det blöta och ännu mer förvånad när Kalle med fruar lyfte och flög iväg pga plasket som blev efter klumpig valpuschling :p

Färska bilder på lilleman, han börjar allt bli vuxen, 7 månader snart. Sköter sig fortfarande riktigt bra ute vilket är så skönt! Sköter sig också med andra hundar, har förut varit så att han inte kan slappna av 1 sekund med hundkompis i huset, men nu börjar han kunna de vilket är riktigt skönt :love:
154_zpswbxfvw9n.jpg

156_zpsownygdtq.jpg

Oups... Disa - mitt i höglöpet - smet iväg upp till grannen och grannens stora schäferhane idag (slarvig matte som inte håller koll på sin löptik!).
Grannen tyckte det var trevligt att Disa kom på besök och hans schäfer tyckte det var mycket intressant! Jag vågade inte berätta att Disa löper när jag hämtade henne. Det får bli långlina på det här lilla skrället nu också ett tag framöver!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 226
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Lugnande medel till hund.