Valp 2015 - del 3

Suck... Tage har fått en liten spricka i ena trampdynan idag (inte djup) och han vill slicka på den hela tiden. Vi var hos veterinären i torsdags, kunde det inte ha skett innan dess istället...? :meh: Någon som har tips på vad man ska göra? Låta den luftas eller paketera in den?

Suck... Tage har fått en liten spricka i ena trampdynan idag (inte djup) och han vill slicka på den hela tiden. Vi var hos veterinären i torsdags, kunde det inte ha skett innan dess istället...? :meh: Någon som har tips på vad man ska göra? Låta den luftas eller paketera in den?
Jag brukar bara dra på en tossa så det inte blir blött när hunden slickar. Luftigt men skyddat.

Dragtossor ska det rätt kreativa hundar för att ta av sig. Men nä, mina stackars kuvade hundar tar aldrig av sig grejer ;)
Haha ;) Min Zvante är också så kuvad att han går med på allt sånt ;) Tage har inte kommit dit än :p Men efter att ha kämpat ordentligt i typ en halvtimme med att få av tratten så gav han upp och accepterade den iaf, så tassen fick vara ifred :)

Nöjd hund som fått sova med matte inatt :love:

IMG_20160417_065841_zps9iepgo6l.jpg

Otis fick första spåret för säsongen igår :D
Inte så klurigt (600m långt, 7h liggtid, 5 vinklar 1,5dl blod), men han var trött och nöjd efteråt.
Han och Ladda fick springa 4km framför kickbiken längs kuperad, lerig grusväg också, det kan också ha spelat in i att han var ganska nöjd igår :D

Vi tragglar grunder. På torsdag skulle vi tydligen träna ligg och vi har haft lite svårt med just det när jag står upp samt i fotposition. Men nu är vi förberedda inför valpträningen :angel: :D

Bjuder på en liten uppställningsbild. Hon har precis kommit igång och äta igen efter sin periodfasta :meh:

Screenshot_2016-04-18-13-42-27_zpswivzoyrn.png

Vi tragglar grunder. På torsdag skulle vi tydligen träna ligg och vi har haft lite svårt med just det när jag står upp samt i fotposition. Men nu är vi förberedda inför valpträningen :angel: :D

Bjuder på en liten uppställningsbild. Hon har precis kommit igång och äta igen efter sin periodfasta :meh:

Screenshot_2016-04-18-13-42-27_zpswivzoyrn.png
Gullig liten tjej :)

Det där med ligg har Disa också haft lite svårt med. Så fort underlaget inte passar (blött i gräset, knaggligt i gruset, hårt på asfalten) så vill hon inte lägga sig. Möjligen halvvägs ner, med magen några cm ovanför underlaget. Men med en go´ mjuk matta under så är det inga problem!
Mina tidigare dsg-tikar var likadana - "nä, matte, det är inte skönt att lägga sig här när man har så tunn päls på magen".

vad betyder kryptorchid :angel:
När kulorna är kvar i buken och inte har vandrat ner. Många väljer att kastrera då för att förebygga problem (eller något sånt), men eftersom det är en krångligare operation är priset högre.

En klinik nära mig tar 2400 för hane upp till 10 kg, 3000 för hane 10-30 kg, 3900 för tik upp till 15 kg, och 4500 för tikar 15-20 kg.

@Targa hela 33 cm i manken :angel: Hur hög är disa? Jag tror inte Betty blir nå högre, hennes mamma är 32 cm och pappa är 36 tror jag det var.

Svårt att tvinga dom ligga på obekvämt underlag. Betty är inte så förtjust i blött gräs men hon gör det :)

@Targa hela 33 cm i manken :angel: Hur hög är disa? Jag tror inte Betty blir nå högre, hennes mamma är 32 cm och pappa är 36 tror jag det var.

Svårt att tvinga dom ligga på obekvämt underlag. Betty är inte så förtjust i blött gräs men hon gör det :)
Är hon redan 33 cm!? Disa var bara 32 när jag mätte henne senast. Uppfödaren trodde inte hon skulle bli nån stor tik - verkar som hon fick rätt då.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 225
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka