Valp 2015 - del 3

12501518_1699674440299140_1110773900_n.jpg

Igår var det exakt ett år sedan vi hämtade hem Otis :love:

Färska bilder på lilleman, han börjar allt bli vuxen, 7 månader snart. Sköter sig fortfarande riktigt bra ute vilket är så skönt! Sköter sig också med andra hundar, har förut varit så att han inte kan slappna av 1 sekund med hundkompis i huset, men nu börjar han kunna de vilket är riktigt skönt :love:
154_zpswbxfvw9n.jpg

156_zpsownygdtq.jpg

Hur hög är han nu? Tycker han ser så liten ut mot var min var i den åldern, men hon var ju en bjässe också. Han är iaf superfin!

Tränade lite på kvällen på en asfaltsplan precis utanför lägenheten. Han är så himla duktig, vi har inte tränat ett smack på över en vecka pga mycket plugg för mig och tandoperation för lillen. Filmade en lite kortis och klippte ihop, han är ju himla söt iallafall :love:

Igår var vi på agilitykurs :D
Jag skulle egentligen bara gått med Otis, men det var bara vi som anmälde oss så då tog jag med Ladda också och varvade hundar. Så jäkla roligt!
Otis var ganska mör efteråt, det tog en hel del energi att använda hjärnan på det viset :D Han är heelt galen i tunnlar, så fort han ser en tunnel är det bara full fart igenom, haha. I början var han ganska ungtuppig, skulle kissa överallt, sprätta runt osv, men så fort vi fick lite kontakt så gick det hur bra som helst :) Duktiga killen <3

Jag blir galen på valpskrället snart, hur många gånger om dagen är det normalt att de kissar?? Jag tycker han håller sig så himla länge. Oftast blir det 4 gånger om dagen (morgon, 13-14, 17-18, kväll) men ibland så är det bara 3 gånger vilket känns lite? Han håller sig fortfarande på "sina ställen" och vi är ute bra mycket mer än vad han faktiskt kissar. Är det normalt med bara 3 gånger om dagen?

Känner mest att jag längtar till han börjar lyfta benet (om han nu gör de haha) och kissa typ hela tiden, för detta är ohållbart. Hans kissvägran styr mitt liv just nu...:banghead:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 225
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka