Ja, igår fick Ebrah komma till fysioterapeuten och visa sin allra ocharmigaste sida.. Som tur var tyckte fysion att hon var söt ändå
När vi skulle kolla hur Ebrah rör sig i skritt och trav så tröttnade Ebrah efter en stund, började hoppa runt och bita mig i armen i hopp om att få igång lite dragkamp
Sedan hatar ju Ebrah att bli fasthållen, framförallt om man håller i benen. Det i kombination att vi hittade några ömma punkter gjorde att vi fick sätta på henne munkorg för att kunna kolla henne ordentligt. Hon försökte absolut inte göra oss illa, men när hon inte kunde sprattla iväg försökte hon dra bort oss med munnens hjälp. Aldrig att jag behövt munkorg på någon av mina hundar vid hantering innan, men ja... Ebrah är lite vild
Som vanligt resulterade besöket i att fysioterapeuten satt och berättade om precis allt jag själv sett men inte förstått att jag sett. Lite "jag misstänker att det är något med den och den kroppsdelen och ser tendenser till det där i rörelserna" och så säger hon precis vilka muskler som bråkar och exakt hur det bör påverka resten av kroppen. Som att få facit till hur ens hund faktiskt fungerar rent fysiskt, vilket är galet skönt. Jag kände också igenom henne själv, en del kunskap om muskler har jag ju sedan tidigare pga fysioterapeutbesök och påbörjad massörutbildning och med fysion som liten guide kunde jag känna alla felen själv, fick samma reaktioner hos Ebrah osv. Otroligt intressant, och när jag så tydligt känt allt med egna händer råder det ingen tvekan om att fysioterapeuten hade helt rätt. Jag gillar henne, vi kommer bra överens.
Såå nu har jag fått en del att jobba med här hemma, hantering bland annat
Sedan ska vi tillbaka och se så att allt går i rätt riktning.