Valp 2015 - del 3

Lilleman skötte sig fint! Gick lös nästan hela rundan, trots möten där jag givetvis kallade in honom och hade honom bredvid mig i fotposition.

Duktig skrutt! Märks att han snart blir ett. Ingen valp längre.

suris fick gå helt lös utan lina nu på morgonen när vi gick runt åkern
han va super duktig :banana:
men när man ska kalla in honom är han nästan helt döv när man ropar kom hit men lyssnar till 90% när man ropar hejdå och kommer som ett skott :cautious:

suris fick gå helt lös utan lina nu på morgonen när vi gick runt åkern
han va super duktig :banana:
men när man ska kalla in honom är han nästan helt döv när man ropar kom hit men lyssnar till 90% när man ropar hejdå och kommer som ett skott :cautious:

Vår stora är likadan ;) om hon inte lyssnar på kom säger jag hejdå och springer i motsatt håll och då blir det fart på henne!

Idag vaknade vi upp till snö. Igen :banghead: Vill ha vår nu, gärna igår! Så trött på snön, allt slask och så vidare haha. Men Milou är glad, han älskar snön! Gick vår vanliga morgonpromenad imorse, 5 km på 1h10min:up:
12783369_196836990683090_238767266_n.jpg

Fotograferade en ny helkroppsbild på Ebrah nu när hon blivit 8 månader gammal.
Såå, såhär ser hon ut :D Nu är hon 62cm hög och väger 20,1kg.
8-mc3a5nader.jpg

Milou har varit så jobbig ikväll haha, går runt och gnäller hela tiden trots aktivering/promenader. Står vid dörren gång på gång och gnäller, precis som han alltid gör när han behöver ut och kissa/bajsa. Problemet är bara att vi varit ute 3 gånger på en timme och han har gjort bägge :banghead: Några funderingar? Inte dålig i magen eller liknande och är precis som vanligt annars!

Milou har varit så jobbig ikväll haha, går runt och gnäller hela tiden trots aktivering/promenader. Står vid dörren gång på gång och gnäller, precis som han alltid gör när han behöver ut och kissa/bajsa. Problemet är bara att vi varit ute 3 gånger på en timme och han har gjort bägge :banghead: Några funderingar? Inte dålig i magen eller liknande och är precis som vanligt annars!
Det är nog en sådan dag bara.. Ebrah är likadan :banghead: Hon har sprungit som en tok på långpromenad, blivit ordentligt rastad, har ätit så mycket som hon velat... Men nej, hon är inte lugn ikväll. Fattar inte heller varför. Kanske hon är hungrig igen, men det borde hon inte vara.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 220
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
930
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka