Suck, nu är Otis på väg till Slöinge för operation
Han borde heta Osis i stället för Otis!
Hade dem lösa i ett stort lövhägn som vi har hemma i tisdags, inhägnat med viltstängsel och vanligtvis viltfritt. Har gått med dem lösa där lite nu sedan jaktsäsongen tog slut, eftersom det är skönt att kunna ha båda lösa utan att oroa sig för att de sticker - de gör ju av med lite mer energi då
Hursom, häromdagen hade ett rådjur på något vis tagit sig in i hägnet, vilket jag inte såg trots att jag spårade av snön i 5 min innan jag släppte hundarna. Det dröjde så klart inte så länge förrän de hade fått korn på det och for iväg utan att jag hade en chans att stoppa dem. Eftersom jag var helt säker på att det inte var något vilt där inne var jag väl inte så supersnabb i reaktionerna direkt
Efter någon minut hörde jag hur Otis gav 3 helmärkliga skall, och sedan släppte och sakta kom tillbaka till mig. När han hade släppt kunde jag blåsa av Ladda också, och när de kom tillbaka så kollade jag igenom dem och de såg hela och fina ut, inget blod i snön osv, så jag tänkte att han bara sprungit in i något.
I förrgår gick vi 4 km i dragselen, jag hade båda hundarna med och de låg i rejält. Inga konstigheter
.
Igårkväll vid 22-tiden upptäckte jag dock en rejäl svullnad, som en knytnäve ungefär, vid "ganaschen". Han verkade hyfsat opåverkad, ömmade inte osv så jag väntade med att åka in med honom till i morse.
Fick en tid direkt hos den lilla kliniken i stan jag jobbar, men det verkar som att han fått in någon pinne eller liknande i halsen, som gått ned i svalget. Förmodligen sitter det en bit kvar, alternativt massa flisor.
39,8 i feber, så en rejäl infektion har det blivit så klart
Kliniken gör inte den typen av operationer, så nu är han på djursjukhus i stället. Får se om vi får hem honom ikväll eller om han får stanna till i morgon.
Lilla killen, han har inget flyt alltså