Valp 2015 - del 3

Vad gulliga ni är som tänker på oss! @Hyacinth @Tonto

Han fick komma hem i lördags och hade varit riktigt snäll hos veterinären :) Inte varit så ljudlig, han hade kunnat koppla av bra. Skönt!
Pinnen hade dock trängt rejält långt in, nästan ut genom huden i halsen.. De tömde nästan 1dl var ur bölden, men hittade inte något direkt skräp i såret i alla fall.
Där sårkanalen efter pinnen slutade öppnade de upp och satte ett drän, som ska plockas nu i början av veckan. Han är lite smärtpåverkad trots smärtstillande, håller sig ganska lugn och sover en del.

Lilla otursfågel <3

12797627_1713966328863026_1620459089_n.jpg
'
Stackars liten då - det kostar på att ligga på topp :heart

Cookie har äntligen lyckats - jag fick frågan av några ynglingar ikväll om hon var en dobermann :rofl::rofl::rofl: Ni ser dom långa benen va :p

I övrigt har Cookie för första gången sett rådjur ikväll på nära håll och skällde "fula djur - säkert farliga" :nailbiting: Mamma Polly tittade efter och konstaterade"*jaha, sådana där - ge mig in boll matte". Lilla Mini (den enda i koppel) däremot skrek "släpp mig då innan dom försvinner, så jag får fixa middag" :cautious: Tänk så olika individer i samma ras kan vara :D

Idag är en sån där dag då jag undrar varför i hela världen jag har valp, eller hund öht. Allt har känts segt utan att något egentligen har gått jättefel förutom att valpen kissade inne av någon märklig jäkla anledning. Fan, hon är snart 9 månader, jag fattar inte varför hon kissar inne ibland fortfarande.

Imorgon ska det i alla fall vara varmt(!) ute och strålande sol. Då ska jag köpa fika, ta med kamera och vatten ut. Sedan ska vi gå en rejäl långpromenad i löjligt långsamt tempo och bara njuta. Ska ta med godis som jag kan gömma åt hundarna så att de har något att göra när jag fikar och så ska de få springa i en tom hage. Det borde bli bra. Om jag inte ramlar och bryter benet eller liknande... Risken finns väl säkert...

Idag är en sån där dag då jag undrar varför i hela världen jag har valp, eller hund öht. Allt har känts segt utan att något egentligen har gått jättefel förutom att valpen kissade inne av någon märklig jäkla anledning. Fan, hon är snart 9 månader, jag fattar inte varför hon kissar inne ibland fortfarande.

Imorgon ska det i alla fall vara varmt(!) ute och strålande sol. Då ska jag köpa fika, ta med kamera och vatten ut. Sedan ska vi gå en rejäl långpromenad i löjligt långsamt tempo och bara njuta. Ska ta med godis som jag kan gömma åt hundarna så att de har något att göra när jag fikar och så ska de få springa i en tom hage. Det borde bli bra. Om jag inte ramlar och bryter benet eller liknande... Risken finns väl säkert...
Du är inte ensam om att känna så ibland! Morgondagen lät väl kanon, förutom det allra sista :rofl:

Äh! Sluta nu! Ni kommer säkert få en underbar dag imorgon. Men vet hur det känns när allt går skit. Senast förra veckan ringde jag min sambo och grät för jag ville bara slänga ut skitungen från balkongen. :wtf: Men det blev bättre sen. :laugh:

Santo har sprungit som en idiot i rastgården med andra hundar precis :D en gigantisk golden på 9 mån, en golden i Santos ålder, en toypudel, en bichon frische (?), och nån svart liten sak! Nu lär han sova resten av kvällen :angel: kan man hoppas..

Det kommer bli en intensiv helg för herr Ozzy. Vi drar till Sthlm och har i morgon en inbokad promenad med en Kromis i mormors område. Lördag är det Kromis-träff på Gärdet (kl.11 om nån vill se massor av tokiga halvkängurur).
Nu har han ätit bra och direkt en vecka. Blandar färskfoder och torrfoder och ger allt på morgonen.

Snön försvinner mer och mer så nu ska det spåras!
Mamma skulle lägga spår åt sina hundar idag så jag sa att hon kan lägga ett åt Chess också. Så vi ska åka dit och spåra och busa snart :) Får nog bli ett spår här hemma till helgen också. Får försöka göra lite snitslar, det underlättar verkligen :D haha.

Vilket skit, jag har åkt på en jäkla förkylning med huvudvärk, matt i kroppen, illamående till och från och näsan slutar inte rinna!! Måste vara frisk till utställningen på lördag :(:mad::banghead:

Vilket skit, jag har åkt på en jäkla förkylning med huvudvärk, matt i kroppen, illamående till och från och näsan slutar inte rinna!! Måste vara frisk till utställningen på lördag :(:mad::banghead:
Blä, håller tummarna att du hinner bli frisk. Jag åkte på samma sak innan förra helgens tvådagars utställning. Kände mig som en 80årig asmatiker när jag skulle springa i ringen :grin:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 221
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Uppdateringstråd #2