Valp 2015 - del 3

Vilken duktig liten spårhund vi har :love: Främmande skog, ny spårläggare, längsta spåret hittills (450 m), fler pinnar än hon haft innan (4+slutet). Hon löste det galant! Jag hade ingen aning om vart spåret gick, jag hittade knappt starten haha! Mamma passade min dotter så jag fick gå till skogen själv så hon kunde inte visa mig :p
Chess missade tredje pinnen och blev osäker i sista vinkeln upp mot där slutet var men hittade tillbaka och fick korv som belöning :)

Lasse och jag tragglar på! När ett problem försvinner dyker ett annat upp - harskitar och vårjord. Mums, enligt Lasse, som utan vidare kan avbryta ett moment för att käka skit. Matte är lagom imponerad. :meh: Platsliggningen som förut varit vårt paradmoment är nu ett bekymmer - Lasse ålar (!) sig fram till godaste jordplätten där han ligger och mumsar. Skithund.

Jag bannar varenda gång men det verkar inte ge någon effekt. Några minuter senare är han igång igen. AAARRGH. :arghh:

Lasse och jag tragglar på! När ett problem försvinner dyker ett annat upp - harskitar och vårjord. Mums, enligt Lasse, som utan vidare kan avbryta ett moment för att käka skit. Matte är lagom imponerad. :meh: Platsliggningen som förut varit vårt paradmoment är nu ett bekymmer - Lasse ålar (!) sig fram till godaste jordplätten där han ligger och mumsar. Skithund.

Jag bannar varenda gång men det verkar inte ge någon effekt. Några minuter senare är han igång igen. AAARRGH. :arghh:
Visst är det väl härligt med hundar som prioriterar födosök framför platsliggning ...

Disa har kommit in i slyngelåldern - testar gränser, "ska bara", har inte tid att sitta kvar just nu ... Men nu går vi dubbla kurser, valpkurs på lördagar och allmänlydnad på torsdagar (började igår), så förhoppningsvis blir det hund av henne så småningom.

suris har varit jätte duktig med rumsrenheten men när vi kommer till mamma då bajsar man inne? varje gång....:rage:

Santo kissar också inne hos svärmor ibland, på filtar eller dynor som hennes andra hundar varit på. Jag är efter honom som en hök för att ta ut honom så fort han visar minsta tecken på att sätta sig!

Idag tog det inte längre tid att gå en längre morgonrunda än vad det skulle gjort innan valpen kom hit. Med andra ord, hon uppförde sig oväntat bra :banana:
I eftermiddag ska vi ta en liten tur till ett ställe där hundarna kan leka. Funderar på att träna rallylydnad där också eller något annat kul. Längtar redan till ikväll och att sitta i soffan med trötta hundar, glass och let's dance på tv :p Men ja, valpis är duktig och det är väldigt skönt.

Visst är det väl härligt med hundar som prioriterar födosök framför platsliggning ...

Disa har kommit in i slyngelåldern - testar gränser, "ska bara", har inte tid att sitta kvar just nu ... Men nu går vi dubbla kurser, valpkurs på lördagar och allmänlydnad på torsdagar (började igår), så förhoppningsvis blir det hund av henne så småningom.

Förlåt men jag älskar att läsa om andra slynglar :D
Min stannar och slickar intensivt på för mig osynliga fläckar i backen. Det är under att han inte har skavsår på tungan. Marken luktar så gott att han glömmer allt annat och faktiskt springer rätt in i saker. Han juckar dessutom i luften vilket ser så dråpligt ut att jag inte kan vara sträng.

Vi går ju brukslydnad (med varierad framgång :p) fram till juni men jag skulle gärna gå en allmänlydnad fortsättning. Grunderna sitter fint men det vore gött med lite mer utmaning i grupp, speciellt nu när koncentrationen och fokusen är lika stabil som Greklands nationalekonomi. :meh:

Förlåt men jag älskar att läsa om andra slynglar :D
Min stannar och slickar intensivt på för mig osynliga fläckar i backen. Det är under att han inte har skavsår på tungan. Marken luktar så gott att han glömmer allt annat och faktiskt springer rätt in i saker. Han juckar dessutom i luften vilket ser så dråpligt ut att jag inte kan vara sträng.

Det är en smärre välsignelse att veta att man inte är ensam. :D

Jo, jag glömde att nämna att för nästan första gången i sitt liv så har Rollo börjat inse att det finns en matte också. Typ att han kan erbjuda beteenden för mig och få belöning. Eureka! :laugh: Så vi övade på att han ska lägga sig.

Kul att ha två hundar att öva med!

(Han är tjock. Koppelpromenad i trädgården i tre veckor gör att man matar med kopiösa mänger tugg och torrfoder i aktiveringsboll för att få lung or ro.... :banghead:)

Kul övning, tack för delning!

Lasse haltar. :(

Han haltade några få steg igår efter vila, men det försvann i princip direkt så jag tänkte att han kanske bara legat konstigt. Idag tog vi en ordentlig långpromenad, runt 6 km, eftersom vi inte hunnit med det på ett par veckor. Nu haltar han mer tydligt, men återigen försvinner det ganska fort. Han har legat och sovit ett par timmar och det syns när han vankar omkring och ska lägga sig på ett nytt ställe. Jag tror att det är ett framben.

Jag är hypokondriker (även när det gäller djuren) så nu har jag panik och förbannar mig själv över att vi gick så långt. Vad ska jag göra? Vila under helgen och ringa veterinär på måndag?

I sitt nya fina halsband :love:

FB_IMG_1458307332903_zpsh87ab4um.jpg

FB_IMG_1458307336640_zpspjnvqyab.jpg

Lasse haltar. :(

Han haltade några få steg igår efter vila, men det försvann i princip direkt så jag tänkte att han kanske bara legat konstigt. Idag tog vi en ordentlig långpromenad, runt 6 km, eftersom vi inte hunnit med det på ett par veckor. Nu haltar han mer tydligt, men återigen försvinner det ganska fort. Han har legat och sovit ett par timmar och det syns när han vankar omkring och ska lägga sig på ett nytt ställe. Jag tror att det är ett framben.

Jag är hypokondriker (även när det gäller djuren) så nu har jag panik och förbannar mig själv över att vi gick så långt. Vad ska jag göra? Vila under helgen och ringa veterinär på måndag?

Jag skulle avvakta till måndag.

Milou va ju tvärkass i magen förra veckan, men är äntligen bättre sedan ett par dagar tillbaka. Dessutom äter han veterinärfodret med goood aptit och har lagt på sig litegrann vilket är grymt då han tidigare varit aningens smal. Vi har sysselsatt oss med lugna promenader och sånt när vi inte kunnat träna, och det har gått bra. Han har lärt sig slalom mellan benen, med ett par fingervantar som belöning - han ÄLSKAR vantar. Helt sjukt, han kan nog nästan göra vad som helst för dom:idea::laugh:
150_zpsdxin2fqm.jpg

Vi har varit och plockat dränet på Otis, och det såg jättefint ut :)
Jag har haft en sjukt hektisk jobbvecka på nya jobbet, så mycket annat har vi inte fått gjort tyvärr. Otis har ju dessutom haft lite order på att vila, så han har väl mest jobbat med att krypa ur skinnet pga tråkig matte, tråkigt liv och allmän tråkighet :D
All snö har försvunnit här och jag och Ladda har premiärat på kickbiken, så jag tänkte prova att låta Otis dra den lite i morgon :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 221
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka