Blä, håller tummarna att du hinner bli frisk. Jag åkte på samma sak innan förra helgens tvådagars utställning. Kände mig som en 80årig asmatiker när jag skulle springa i ringen
Tack! Usch vad hemskt, kan se det framför mig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Blä, håller tummarna att du hinner bli frisk. Jag åkte på samma sak innan förra helgens tvådagars utställning. Kände mig som en 80årig asmatiker när jag skulle springa i ringen
Visst är det väl härligt med hundar som prioriterar födosök framför platsliggning ...Lasse och jag tragglar på! När ett problem försvinner dyker ett annat upp - harskitar och vårjord. Mums, enligt Lasse, som utan vidare kan avbryta ett moment för att käka skit. Matte är lagom imponerad. Platsliggningen som förut varit vårt paradmoment är nu ett bekymmer - Lasse ålar (!) sig fram till godaste jordplätten där han ligger och mumsar. Skithund.
Jag bannar varenda gång men det verkar inte ge någon effekt. Några minuter senare är han igång igen. AAARRGH.
suris har varit jätte duktig med rumsrenheten men när vi kommer till mamma då bajsar man inne? varje gång....
Lasse och jag tragglar på! När ett problem försvinner dyker ett annat upp - harskitar och vårjord. Mums, enligt Lasse, som utan vidare kan avbryta ett moment för att käka skit. Matte är lagom imponerad. Platsliggningen som förut varit vårt paradmoment är nu ett bekymmer - Lasse ålar (!) sig fram till godaste jordplätten där han ligger och mumsar. Skithund.
Jag bannar varenda gång men det verkar inte ge någon effekt. Några minuter senare är han igång igen. AAARRGH.
Visst är det väl härligt med hundar som prioriterar födosök framför platsliggning ...
Disa har kommit in i slyngelåldern - testar gränser, "ska bara", har inte tid att sitta kvar just nu ... Men nu går vi dubbla kurser, valpkurs på lördagar och allmänlydnad på torsdagar (började igår), så förhoppningsvis blir det hund av henne så småningom.
Visst är det väl härligt med hundar som prioriterar födosök framför platsliggning ...
Disa har kommit in i slyngelåldern - testar gränser, "ska bara", har inte tid att sitta kvar just nu ... Men nu går vi dubbla kurser, valpkurs på lördagar och allmänlydnad på torsdagar (började igår), så förhoppningsvis blir det hund av henne så småningom.
Förlåt men jag älskar att läsa om andra slynglar
Min stannar och slickar intensivt på för mig osynliga fläckar i backen. Det är under att han inte har skavsår på tungan. Marken luktar så gott att han glömmer allt annat och faktiskt springer rätt in i saker. Han juckar dessutom i luften vilket ser så dråpligt ut att jag inte kan vara sträng.
Jo, jag glömde att nämna att för nästan första gången i sitt liv så har Rollo börjat inse att det finns en matte också. Typ att han kan erbjuda beteenden för mig och få belöning. Eureka! Så vi övade på att han ska lägga sig.
Kul att ha två hundar att öva med!
(Han är tjock. Koppelpromenad i trädgården i tre veckor gör att man matar med kopiösa mänger tugg och torrfoder i aktiveringsboll för att få lung or ro.... )
Lasse haltar.
Han haltade några få steg igår efter vila, men det försvann i princip direkt så jag tänkte att han kanske bara legat konstigt. Idag tog vi en ordentlig långpromenad, runt 6 km, eftersom vi inte hunnit med det på ett par veckor. Nu haltar han mer tydligt, men återigen försvinner det ganska fort. Han har legat och sovit ett par timmar och det syns när han vankar omkring och ska lägga sig på ett nytt ställe. Jag tror att det är ett framben.
Jag är hypokondriker (även när det gäller djuren) så nu har jag panik och förbannar mig själv över att vi gick så långt. Vad ska jag göra? Vila under helgen och ringa veterinär på måndag?