Ja, alltså jag tvättar inte I ögat med kompressenInte kompress i ögat!
Gör en koksaltlösning och sug upp i en ren(!) spruta. Skölj ögat försiktigt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, alltså jag tvättar inte I ögat med kompressenInte kompress i ögat!
Precis - spola så åker allt ev skit väck. Jag köper oftast små färdiga flaskor med koksalt - bra att ha hemmaInte kompress i ögat!
Jadå, det kan hanInsåg nyss att Ammo strax fyller 1. Hur noga är det med 1 års sprutan? Dvs kan han få den någon vecka efter eller så?
Han var 13v när han fick förra om det har någon betydelse.
Så länge han inte ska tävla så är det lugnt, innan nästa tävling måste han ha fått 1årsvaccin. Aysu fick sin 1årsspruta ungefär en månad innan hon skulle fylla 3år (Om jag inte tänker fel)Insåg nyss att Ammo strax fyller 1. Hur noga är det med 1 års sprutan? Dvs kan han få den någon vecka efter eller så?
Han var 13v när han fick förra om det har någon betydelse.
Precis hemkommen efter en skogsrunda med svärmor på över 1h, Santo kommer som ett skott när man säger "hejdå"
Lasse haltar.
Han haltade några få steg igår efter vila, men det försvann i princip direkt så jag tänkte att han kanske bara legat konstigt. Idag tog vi en ordentlig långpromenad, runt 6 km, eftersom vi inte hunnit med det på ett par veckor. Nu haltar han mer tydligt, men återigen försvinner det ganska fort. Han har legat och sovit ett par timmar och det syns när han vankar omkring och ska lägga sig på ett nytt ställe. Jag tror att det är ett framben.
Jag är hypokondriker (även när det gäller djuren) så nu har jag panik och förbannar mig själv över att vi gick så långt. Vad ska jag göra? Vila under helgen och ringa veterinär på måndag?
Han växer så fort min lilla piraya
Skaffa flera! Så får du ha valp med jämna mellanrum.
För det första - andas!
Koppelpromenad 3-4 dagar, så ska du se att det går över. Du kan också ge glukosamin i förebyggande syfte. En Cardigan växer lååååångsamt, vilket man får ha i åtanke om man sätter lite fysisk press på en unghund.
Hör också av dig till uppfödaren, hon har säkert goda råd att ge.
Om man snabbt vänder sig till veterinär, så ska man ha i åtanke att många är lite för duktiga på att diagnosticera Corgis med short ulna, eftersom de har ett kortare ulna-ben. Då är det operation som gäller. I så fall ska du vända dig till en veterinär som har kunskap om rasen för en second opinion.
Haha ja, sambon tycker vi ska skaffa en till nu när jag ändå pluggar hemifrån men njaaa..
Hehe.. får tillbaks en lagom summa på skatten så jag sa direkt till sambon att det blir en till valp!
Men näe.. det får nog vänta tills nästa år iaf.