Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså titta vad liiiiten hon var!
Och idag såg hon ut såhär:
Vad sjutton hände?
(Men ja, jag gillar verkligen versionen på bild 2 mer än den på bild 1, även om hon var galet söt som pluttvalp)
Vad tråkigt :/ Jag har också en aggressiv terrier, han kan gå in i någon "zon" och bli knäpp typ...Alltså den där terriern. Igår tränade vi rallylydnad. Han skötte sig fint och jag börjar se fram emot debut med skräckblandad förtjusning. Spendera kvällen med löptik på besök? Inget problem.
Idag gick vi en promenad i stan och han sköter sig så fint, speciellt med tanke på att han bor i skogen och sällan möter någon alls under våra vanliga promenader.
Och så kommer vi hem. Efter en stund hoppar han upp i soffan (där han inte får vara) men jag är i rummet bredvid och ser det inte. Går yngsta dottern in dit och han nafsar efter henne när hon går förbi. Alltså jag fattar inte varför han gör sådär. Det är även anledningen till att han inte får vara i sängen eller soffan. Suck. Tack och lov inte ett märke ens, men jag blir så less. Så hamnar man snabbt på minus igen.
@Tonto kan man få en uppdatera version på första Rollo bilden? XD
Den ser ju likadan ut! Du fuskar! Det är bara bakgrunden som skiljerCa 2 månader vs 6 månader
Vad tråkigt :/ Jag har också en aggressiv terrier, han kan gå in i någon "zon" och bli knäpp typ...
Du MÅSTE göra om den bilden med vuxen Rollo
Här försvinner dom två vuxna när kloslipen kommer fram - och valpen kastar sig i min famn. Men eftersom valpen får godis efter klippta klor, så står redan dom vuxna på kö när vi börjar bli färdigaJag lyckades precis klippa klorna på Ebrah utan att hon blev underhållen av en tuggpinne!
Hon låg i bädden och halvsov när jag började, men det var bara när jag skulle klippa sporrarna och de två sista klorna på ena baktassen som hon protesterade lite. Det gick annars otroligt snabbt och smidigt! Helt underbart att inte behöva göra ett mindre projekt av det.
Hittills har jag hela tiden behövt ta fram en liten tuggpinne och sett till att hon ligger i fåtöljen med den, annars har det varit omöjligt att klippa. Senaste gångerna har det dock gått så bra att jag funderat på att testa utan tuggpinne. Men ja, jag klippte inte mycket alls nu, bara yttersta spetsen på klorna. Kommer nog klippa mer ordentligt i övermorgon, med tuggpinnes hjälp Hittills har jag aldrig klippt för långt, men jag är rädd att göra det och med tanke på vilken dramaqueen hon kan vara så lär hon väl tro att hela tassen huggs av om det bara känns liiite obehagligt vid kloklipp...