Valp 2015 - del 3

12925_10152844205903666_3055684935847304014_n.jpg

12512410_10153629504918666_4374184255243716308_n.jpg

Chess fick ett blodspår nu ikväll! Första gången på flera månader. Maken la spåret och det blev nästan 400 m med olika terräng plus över ett vattenfyllt dike. Hon fixade det galant! Klockrent skulle jag nog kalla det :D Åh va roligt det är att spåra! Både personspår och viltspår! Ska satsa på anlagsprovet med henne i år. Det faller väl på makens lott då jag har mina hästar så då kan han få göra detta till mer sitt :p

I morgon ska jag åka och hälsa på Flinga för första gången :) hon är drygt 4 veckor nu, så halva tiden har gått! Men än vet jag inte vem Flinga är av dom 3 tikvalparna :D

Vi har gjort premiär framför kickbiken! :D

FILM

obs, åksjukevarning :D

Fy tusan vad roligt det ser ut! Jag spände för Rollo och Tonto och var ute och sprang några hundra meter häromdagen. Jäklar vad det gick undan. :eek:

Vad har du för kickbike nu igen? Var bromsarna tillräckligt för båda? (Nu kanske du inte behövde nödbromsa. :D)

Det var strålande sol på fjället idag. Ale passade på att fysträna lite innan vi gick på vårt pass i fjöset. De blir sjukt fina i kroppen av att vara här, en timme lösspringande om dagen i kuperad terräng som på bilden. Närkeslätten kan slänga sig i väggen.
947001_10153645335408666_1790990830942718073_n.jpg

Det är så vansinnigt roligt :D

Det ser fortfarande livsfarligt ut :nailbiting:

Haha, det är det också! Men det är så himla roligt att det är värt det :D

Duktiga! Det är ju så kul med dragträning!

Ja, de drar riktigt bra faktiskt :up: riktigt roligt! Ska bli skönt när vägarna torkar upp lite mer dock, man ser ju ut som att man genomgått ett lerbad när man är klar :D

Fy tusan vad roligt det ser ut! Jag spände för Rollo och Tonto och var ute och sprang några hundra meter häromdagen. Jäklar vad det gick undan. :eek:

Vad har du för kickbike nu igen? Var bromsarna tillräckligt för båda? (Nu kanske du inte behövde nödbromsa. :D)

Ja, det är verkligen såå jäkla roligt. Och fort som tusan går det :D

Jag har en från balanshoj.se :) bromsarna fungerar fint ännu, men jag har inte behövt panikbromsa än :D Det enda jag kan känna med dem är att jag gärna hade haft lite grövre däck!

I övermorgon blir valpen 9 månader :D Hon börjar verkligen bli fin nu, förutom att hon nu har precis lika klen och dålig haka som "alla" andra salukis, sådär så att jag börjar undra om alla tänder faktiskt får plats i käken ordentligt (men det ser bra ut när jag kollar tänderna). Hon som hade så fin haka när hon var mindre! Hennes mor, far, mormor, och morfar har/hade utmärkta huvuden med rejäla käkpartier, så jag hoppas att hon får lite grövre käkparti igen när hon blir äldre, om det alls är möjligt att det utvecklas mer nu.

I morgon efter jobbet ska jag fotografera ny uppställningsbild, väga och mäta henne. Kommer nog inte hinna eller orka göra det på lördag, för då ska jag på utbildning för lure coursing-funktionärer :)

Santo är helnöjd efter en timmas bus i rastgården! Även gnidit in sig i piss och ätit hundskit. Varför äter han ens det?? Gjort sedan han kom till oss..
IMG_20160331_181937_zpseesfugiw.jpg
Hundskit, kattskit, hästskit - Disa är inte så nogräknad, allt slinker ner ...

Brukshundsklubbens stora gräsplan här på orten fungerar som rastplats för gäss. Igår när vi hade träning var den full med megastora gåsskitar. Och tolv irriterade hundägare som under hela passet hojtade på sina hundar: "Nej, fy, inte äta, ta den inte, släpp, sluta... ". Så gåsskit verkar vara en delikatess för många olika hundraser!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 224
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka