Valp 2015 - del 3

Tonto hatar att äta så han snor inget äckel. :up: Rollo, han har nog aldrig provat något annat än hästbajs och harbajs.

Hundskit, kattskit, hästskit - Disa är inte så nogräknad, allt slinker ner ...

Brukshundsklubbens stora gräsplan här på orten fungerar som rastplats för gäss. Igår när vi hade träning var den full med megastora gåsskitar. Och tolv irriterade hundägare som under hela passet hojtade på sina hundar: "Nej, fy, inte äta, ta den inte, släpp, sluta... ". Så gåsskit verkar vara en delikatess för många olika hundraser!

Ja samma här.. santo stoppar ALLT i munnen :banghead: och det är SÅ kul när matte blir arg så man springer 50 varv runt medan skiten i munnen tuggas upp..

IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA AMMO ÅR:

12901320_10153302750211707_4608666840871125668_o.jpg

Hur har han gått från:
984310_1048468908498220_5492494306221637110_n.jpg

(Den pyttelilla är Ammo)
11174878_1056921314319646_2309907877597683328_n.jpg

11144986_1066008393410938_2587422073244940346_o.jpg

Till det här:
12828277_10153230804236707_5441126579291355733_o.jpg

12901459_10153302729366707_4795497616079601366_o.jpg

12901334_10153302729351707_1050497312119909111_o.jpg

:love::love::love::love::love:
(Ledsen för bildbomb!)

Ebrah är någon månad yngre än Ammo, idag blir hon 9 månader gammal.
62,5cm hög och 20,5kg tung. (Hon är dock lite rundare nu än vanligt, för jag har gett lite allt möjligt märkligt foder till henne senaste två veckorna ungefär)
12931180_627923310689386_4648709688836202884_n.jpg

Tippar på att hon kommer väga ca 20kg när hon är "färdig". Om hon inte växer tokigt många centimeter till i mankhöjd, men det borde hon inte göra. Senaste månaden har hon bara växt ½cm. Från 6 till 7 och 7 till 8 månaders ålder växte hon 1cm i månaden och innan det var det (såklart) mycket mer. Så det märks ju att det börjar avta nu.

Vi har varit på födelsedagskalas idag. 15 kromisar vandrade runt på Björnön i Västerås, sprang lösa på stranden och käkade från köttbullsträd. Gott fika till människorna också. Jag gick med 11 kg barn på ryggen så det blev rejäl motion för det är dessutom rejält backigt.

Alltså, åh! Ikväll ville Ebrah sova i sängen. Hon hoppade upp, tittade var Aysu låg, tittade var jag låg och kände sedan försiktigt med ena tassen på täcket för att förstå hur jag låg under det. När hon klurat ut det, då la hon sig lugnt så nära hon kunde och suckade belåtet. Världens snällaste och mysigaste lilla tok :love:

Alltså, åh! Ikväll ville Ebrah sova i sängen. Hon hoppade upp, tittade var Aysu låg, tittade var jag låg och kände sedan försiktigt med ena tassen på täcket för att förstå hur jag låg under det. När hon klurat ut det, då la hon sig lugnt så nära hon kunde och suckade belåtet. Världens snällaste och mysigaste lilla tok :love:
Åååh! Jag är så avis på alla vars hundar vill sova i sängen! :love: Min bökar bara runt och flåsar tills hon får komma ner och lägga sig på det underbara hårda golvet. :cautious:

Åååh! Jag är så avis på alla vars hundar vill sova i sängen! :love: Min bökar bara runt och flåsar tills hon får komma ner och lägga sig på det underbara hårda golvet. :cautious:

Min ska helst sova UNDER täcket med mig. Vaknar ofta av att hon ligger som en "bebis" med alla fyra ben i luften och huvudet på min arm, mot kudden. Mysigt värre, ibland. Oftast är hon precis som mina barn och sparkar mig i ryggen hela natten... mindre trevligt.. men hon är en hund som uppskattar värme, så hon ska ALLTID ta täcket...

Ammo sover alltid i sängen. Helst med huvudet på min mage eller i utrymmet bakom mina ben när jag sover på sidan. Han vill dock inte sova under täcket :(

Haha! Aysu har egen kudde i sängen och säger till mig när hon vill bli nerbäddad. Om hon inte ligger bredvid mig i sängen, då är något väldigt fel. I skrivande stund ligger jag på mage snett över sängen, Aysu ligger med ett bakben krokat över min arm och sedan delar vi på täcket. Vi ligger alltid med någon direktkontakt, så att vi känner att den andra verkligen är där och vi delar alltid täcke, förutom på sommaren när det är riktigt varmt.

Ebrah brukar bli för varm av att sova i sängen, men får hon ligga närmast fönstret och det är lite öppet så går det bra, om hon ligger ovanpå täcket vill säga... Just nu har hon faktiskt hela ryggen längs mitt ben och huvudet upp på min vad. Är förvånad över att hon ligger kvar och inte blivit för varm än.

Du kan få låna mina klumpar. Det blir jäkligt trångt i sängen när man är två personer och en klump som närmar sig 40 kg och en som närmar sig 25-26 kg. :meh: Men det är nog lite mysigt när alla har hittat sin plats. Men innan det så är det ett jäkla pyssel. Det är lite "först till kvarn" om gäller om man ska få en plats. Blir skitbra när nästa hund kommer.

Funderar på att bredda våran 180 säng snart. :crazy::angel:

Du kan få låna mina klumpar. Det blir jäkligt trångt i sängen när man är två personer och en klump som närmar sig 40 kg och en som närmar sig 25-26 kg. :meh: Men det är nog lite mysigt när alla har hittat sin plats. Men innan det så är det ett jäkla pyssel. Det är lite "först till kvarn" om gäller om man ska få en plats. Blir skitbra när nästa hund kommer.

Funderar på att bredda våran 180 säng snart. :crazy::angel:
Det är därför man har såna där små och lätta hundar! ;) (jag orkar snart inte lyfta min klump :angel:)

Ska testa att lägga kyldynan i sängen så kanske hon kan ligga där en stund iaf nu när inte husse är hemma. :devil:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 224
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka