Valp 2015 - del 3

:love:
12930796_1675754249358736_663498419_n.jpg
Ääääeeeej! Sluta! :cry::rage:

Åååh! Jag är så avis på alla vars hundar vill sova i sängen! :love: Min bökar bara runt och flåsar tills hon får komma ner och lägga sig på det underbara hårda golvet. :cautious:
Det är så mysigt:love: Helst under fällperioden när lakanet blir alldeles ludet. För att inte tala om löptiden när någon av tikarna lyckats få av sig tikskyddet under natten :banghead:;)

Börjar tro att Ebrah har ett oblodigt löp eller kommer börja löpa vilken dag som helst. Nu har hon gått ett tag och varit intresserad av att nosa runt när vi är ute, hon kissar oftare och för några sekunder sedan fick hon för sig att rida på Aysu (som förvånansvärt nog inte sa ifrån :confused: ). Valpskrälle.

Dessutom väckte hon mig inatt för att hon var dålig i magen. När vi varit ute passade jag på att gå på toa. När jag sedan kom in i sovrummet så stank(!) det hundskit och jag var nära på att trampa i världens största diarréhög...

Tur att hon är söt!

Santolanto :love: ska alltid ligga hos matte! Häromkvällen när sambon lagt sig satt Santo och väntade nere på bädden tills jag lade mig, då kom han hon lade sig mellan mina ben. Alltid mellan benen eller bakom rumpan :D när han var mindre låg han alltid i sin tygbur men nu börjar han bli för stor för den och föredrar sängen.
IMG_20160403_102504_zpszrkutlbc.jpg

Det är så mysigt:love: Helst under fällperioden när lakanet blir alldeles ludet. För att inte tala om löptiden när någon av tikarna lyckats få av sig tikskyddet under natten :banghead:;)

Usch löpet alltså...jag kör med tikskydd med trosskydd i, en fleecefilt de får ligga på och så speciella äckel-sängkläder som bara används vid löp.
Båda har en förmåga att åla sig ut ur trosorna omedvetet under natten och det är inte så kul att tvätta sängkläder varje dag!

Suck, blir till att ringa veterinären imorgonbitti för tandproblem. "Vuxenhuggisen" på ena sidan börjar komma ut på tok för långt fram så den trycker på den undre långa tanden.. Vad gör man åt sånt? Kan man fixera den på något sätt?

Jag har precis börjat öva läggande under gång och stå-ligg. Jag hade för gott godis så han ville inte stå still i stå. :D Får se till att köra med stadga övningar och bli en bättre hundförare som kan belöna när det ska belönas och inte hela tiden. :angel: Det är inte lätt att träna hund för första gången. :nailbiting:

Nu när jag hittat ett godis som han tycker om så är han supertaggad på att få träna. Han ligger mest och muttrar och morrar åt mig när jag sitter vid datorn och gör något annat för att få uppmärksamhet. :angel:

Igår hade vi avslutning på valpkursen! Hon har skött sig superbra och gjort stora framsteg under kursen. Men igår tog hon chansen under allra sista inkallningen att köra några ärevarv. Trodde aldrig vi skulle få tag på henne. :laugh:

38C51CBA-A4C1-4EC7-8D72-6ACAE2DD14B8_zpsrei5o6al.jpg

Idag fyller hon fem månader och det firade vi med bus i rastgården!
71B64FDB-6B70-44FB-8361-25B72E54FFD8_zpsyoesk08e.jpg

E11E1971-3B10-4AF7-804B-A04E411339AB_zps0knzgr93.jpg

05307499-7FCF-4F1B-A16E-13F09CB3791F_zpsjynwu2lv.jpg

FCB8A0A8-0CBC-4633-90F3-23D48D9EA5EC_zpsvdxwumkt.jpg

9DCCD9F7-A2A1-49EE-A8B7-CCA8FF915C96_zpsclqsrezp.jpg

Jag har precis börjat öva läggande under gång och stå-ligg. Jag hade för gott godis så han ville inte stå still i stå. :D Får se till att köra med stadga övningar och bli en bättre hundförare som kan belöna när det ska belönas och inte hela tiden. :angel: Det är inte lätt att träna hund för första gången. :nailbiting:

Nu när jag hittat ett godis som han tycker om så är han supertaggad på att få träna. Han ligger mest och muttrar och morrar åt mig när jag sitter vid datorn och gör något annat för att få uppmärksamhet. :angel:
Vad är det för supergodis då? :D Jag behöver hitta något till min Tage. Han tycker det mesta som inte ligger i matskålen är gott, men har inte hittat något som är supergott ännu. Duktig Tonto är!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 224
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka