Valp 2015 - del 3

På riktigt blir galen på suris :banghead:
Bor hos mamma just nu o sen vi kom hit har han kissat eller bajsat inne varje dag... Vet inte vad jag ska göra

Rollo börjar se vuxen ut! Tror jag i alla fall. Stor är han... jag slutade mäta manken när han blev 68 cm hög. Han är ett år och en månad snart. När slutar dom växa. :eek:

rollo_by_tontorollostorm-d9wdtpe.jpg

Och så lilltrollet då. :)

3_by_tontorollostorm-d9wdu0h.jpg

Rollo börjar se vuxen ut! Tror jag i alla fall. Stor är han... jag slutade mäta manken när han blev 68 cm hög. Han är ett år och en månad snart. När slutar dom växa. :eek:

rollo_by_tontorollostorm-d9wdtpe.jpg

Och så lilltrollet då. :)

3_by_tontorollostorm-d9wdu0h.jpg
Hjälp! 68 hög , min andra dallistik var 53. Jag hoppas att nya dallisen också blir liten

Alltså. Min valp börjar visa fler och fler vuxna sidor och jag är fortfarande helt övertygad om att valpar är det värsta som finns, för ju mer unghund hon blir, desto lättare blir livet med henne och jag blir mer och mer kär i henne för varje dag som går. Ett tag kände jag mig elak eftersom det var så övertydligt för mig själv att jag bara älskade Ebrah för vad hon borde kunna bli, inte för vad hon var just då samtidigt som jag känner att Aysu är den enklaste och mest fantastiska hund jag haft. Men ja, nu börjar jag på riktigt förstå varför jag valde att ta hem det där lilla monstret :D Det är det här jag längtat efter!

Hon är lugn inomhus, kan få något litet busryck precis efter promenad men lägger sig snabbt och vilar om jag begränsar utrymmet något. Gör hon inte det, då är det för att hon är hungrig och det är ju lätt åtgärdat. Hon får fortfarande äta precis så mycket som hon vill, hon reglerar det bra och är i perfekt hull. Hon börjar gå prydligt i kopplet för det mesta, går fortfarande bra lös (men försöker ibland busattackera Aysu när jag kallar in båda samtidigt), är fortfarande underbar att träna tricks och lydnad med... Jag börjar tro att hon i framtiden kommer bli minst lika enkel som Aysu, vilket är helt galet i så fall.

Dessutom blir hon bara snyggare och snyggare för varje dag som går, och vilken utstrålning hon har :love: Hon är otroligt lik min älskade tant Zala i kroppen, men faktiskt, trots att jag alltid sett Zala som min "idealsaluki", jag tror att Ebrah är snyggare. Det borde inte vara möjligt, men ja... Hoppas att hon är lika snabb som snygg när hon blir vuxen bara ;)

Såhär såg Ebrah ut ikväll när vi var ute på promenad. Jag älskar varje millimeter av den där galenpannan. Nästa helg blir hon 9 månader och då ska jag fotografera en ordentlig uppställningsbild.
7653_622105261271191_4594634521971858732_n.jpg

@Red_Chili Salukivalpar är kanske det värsta som finns ;) Tage har varit så löjligt enkel sen start! Men kanske bättre att valpen är lite avskräckande, annars blir det lätt att en skaffar nya hela tiden :p

@Red_Chili Salukivalpar är kanske det värsta som finns ;) Tage har varit så löjligt enkel sen start! Men kanske bättre att valpen är lite avskräckande, annars blir det lätt att en skaffar nya hela tiden :p
Ja fy, vidriga är de :D Ändå har Ebrah varit en ovanligt lätt valp. När jag hör om hur hennes syskon och ungefär jämngamla valpar är (mitt nyhetsflöde på facebook svämmar över av salukivalpar...) så är jag bara otroligt tacksam över att det var just Ebrah som flyttade hit. Å andra sidan är väl Ebrah en av få som fått springa dagligen i skog och faktiskt gjort av med all energi.. Men ja, det har jag skrivit om många gånger här. Tänkte tidigare idag på hur kul det kommer bli när hon fyller 1 år och jag kan skriva "Titta, nu är hon gammal nog att leka med Aysu!" som om hon inte redan gjort det så gott som varje dag ;)

FY vad jag längtar efter sommaren! Ännu äldre Ebrah, värme, lure coursing, rallylydnad... Ebrah borde gilla att bada också, så jag ska leta efter ställen där hon kan få gå lös och bada när hon vill. Tänk så fina foton jag borde kunna få på henne i sådan miljö!

@Tonto, hur stora ska dalmatiner vara? Jag tycker att han ser jättetjusig ut! Jag vill träffa honom någon dag :D

Mankhöjd för hanar är 56–61 cm och tikar 54–59 cm. Vikt för hanar är ca 27–32 kg och tikar ca 24–29 kg. Enligt SKK.

Han väger väl snart 37 kg. Lite rund på grund av dåligt med motion på grund av skada men det löser sig snart.

Får väl ta med Rollo nästa gång det blir promenad. :)

Mankhöjd för hanar är 56–61 cm och tikar 54–59 cm. Vikt för hanar är ca 27–32 kg och tikar ca 24–29 kg. Enligt SKK.

Han väger väl snart 37 kg. Lite rund på grund av dåligt med motion på grund av skada men det löser sig snart.

Får väl ta med Rollo nästa gång det blir promenad. :)
Vill gärna träffa honom jag med! Men lilla Flinga är inte leveransklar förrän om 5 veckor :D

Upp och hoppa, dags för långprommis med min vän och hennes jaktcocker som vi busade med i rastgården häromdagen! Heeelt mulet och dimmigt ute men jaja..

Upp och hoppa, dags för långprommis med min vän och hennes jaktcocker som vi busade med i rastgården häromdagen! Heeelt mulet och dimmigt ute men jaja..
Så morgonpigg du är! Det är inte jag, för ovanlighetens skull... Vid den här tiden brukar vi ha gått långpromenad. Nu sover hundarna och jag har inte ens fått i mig dagens första kopp te...

Så morgonpigg du är! Det är inte jag, för ovanlighetens skull... Vid den här tiden brukar vi ha gått långpromenad. Nu sover hundarna och jag har inte ens fått i mig dagens första kopp te...

De senaste 2 månaderna har jag vaknat vid 7-halv 8 och inte kunnat somna om igen, innan kunde jag sova till 10 utan problem men inte längre :D vaknade av mig själv 07.50, tio min innan klockan ringde! Skönt att dina kan ta sovmorgon :)

De senaste 2 månaderna har jag vaknat vid 7-halv 8 och inte kunnat somna om igen, innan kunde jag sova till 10 utan problem men inte längre :D vaknade av mig själv 07.50, tio min innan klockan ringde! Skönt att dina kan ta sovmorgon :)
Jag vaknade vid samma tid, vaknar alltid vid 8 av mig själv. Nu var jag så trött att vi tog en rastningsrunda, åt frukost och la oss igen :p Så ja, de har varit ut, men inte speciellt mycket. Ebrah börjar dock bli busig nu så om ett tag ska vi väl ta en långpromenad hem till min mor.

Igår var vi på besök hos min sambos vän och hans sambo och barn. De har en liten chihauha som var såå rädd för våra två hundar :angel: santo for omkring som en tornado så tillslut fick han ha koppel inomhus, resulterade i att han stod och pep istället :banghead: idag tog vi en mysig morgonpromenad i skogen på 1h, mötte många cyklister, joggare och nån som drog med sina 4 huskys och även om vi alla backat så långt ut på vägen vi kunde var det ändå en utav dom som skulle tjabba med våra :cool: santo kom iallafall på alla inkallningar och folk kunde passera, duktig!

Man glömmer nästan skriva här i valptråden när vädret är så gottigt och man bara vill vara utomhus hela tiden!

Vad era hundar växer! Disa är fortfarande en liten skit; 29,5 cm hög och 5 kg tung. Så hon får sitta högt för att se omvärlden :)

Idag ska vi åka och titta på vårens första fälttävlan - det blir nyttig social träning för en 7 månaders valp!

Trimmade Tage idag, fi tusan vad det är jobbigt för fingrarna och hjärnan. Svårt är det också :p Fick iaf ta en bevisbild så jag har något att jämföra med om några år, förhoppningsvis går det att se en utveckling då ;) Tage fyller förresten ett år om två veckor, helt galet!
12144162_1175328879145658_1100394634_n.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 224
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka