Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hjälp! 68 hög , min andra dallistik var 53. Jag hoppas att nya dallisen också blir litenRollo börjar se vuxen ut! Tror jag i alla fall. Stor är han... jag slutade mäta manken när han blev 68 cm hög. Han är ett år och en månad snart. När slutar dom växa.
Och så lilltrollet då.
Hjälp! 68 hög , min andra dallistik var 53. Jag hoppas att nya dallisen också blir liten
Men han ser jättefin ut Var kommer han ifrån?Jo tack! Lite större än vad vi trodde att han skulle bli.
Ja fy, vidriga är de Ändå har Ebrah varit en ovanligt lätt valp. När jag hör om hur hennes syskon och ungefär jämngamla valpar är (mitt nyhetsflöde på facebook svämmar över av salukivalpar...) så är jag bara otroligt tacksam över att det var just Ebrah som flyttade hit. Å andra sidan är väl Ebrah en av få som fått springa dagligen i skog och faktiskt gjort av med all energi.. Men ja, det har jag skrivit om många gånger här. Tänkte tidigare idag på hur kul det kommer bli när hon fyller 1 år och jag kan skriva "Titta, nu är hon gammal nog att leka med Aysu!" som om hon inte redan gjort det så gott som varje dag@Red_Chili Salukivalpar är kanske det värsta som finns Tage har varit så löjligt enkel sen start! Men kanske bättre att valpen är lite avskräckande, annars blir det lätt att en skaffar nya hela tiden
@Tonto, hur stora ska dalmatiner vara? Jag tycker att han ser jättetjusig ut! Jag vill träffa honom någon dag
Vill gärna träffa honom jag med! Men lilla Flinga är inte leveransklar förrän om 5 veckorMankhöjd för hanar är 56–61 cm och tikar 54–59 cm. Vikt för hanar är ca 27–32 kg och tikar ca 24–29 kg. Enligt SKK.
Han väger väl snart 37 kg. Lite rund på grund av dåligt med motion på grund av skada men det löser sig snart.
Får väl ta med Rollo nästa gång det blir promenad.
Så morgonpigg du är! Det är inte jag, för ovanlighetens skull... Vid den här tiden brukar vi ha gått långpromenad. Nu sover hundarna och jag har inte ens fått i mig dagens första kopp te...Upp och hoppa, dags för långprommis med min vän och hennes jaktcocker som vi busade med i rastgården häromdagen! Heeelt mulet och dimmigt ute men jaja..
Så morgonpigg du är! Det är inte jag, för ovanlighetens skull... Vid den här tiden brukar vi ha gått långpromenad. Nu sover hundarna och jag har inte ens fått i mig dagens första kopp te...
Jag vaknade vid samma tid, vaknar alltid vid 8 av mig själv. Nu var jag så trött att vi tog en rastningsrunda, åt frukost och la oss igen Så ja, de har varit ut, men inte speciellt mycket. Ebrah börjar dock bli busig nu så om ett tag ska vi väl ta en långpromenad hem till min mor.De senaste 2 månaderna har jag vaknat vid 7-halv 8 och inte kunnat somna om igen, innan kunde jag sova till 10 utan problem men inte längre vaknade av mig själv 07.50, tio min innan klockan ringde! Skönt att dina kan ta sovmorgon