Valp 2015 - del 3

Jag brukar kolla i listan med domare på hunddata, då ser man om de dömt i Sverige i alla fall. Finns de inte med där så ska det finnas en lista någon annanstans. Minns inte var nu. På inoff behöver det ju inte vara utbildade domare :) (jag själv har varit domare på en inoff och jag är verkligen inte utbildad :D )

Okej! Känns lite knepigt då alla domare dömer sååå många olika raser nämligen. I Malmö är det iallafall en som själv föder upp whippets så det känns bra! Fått fina ord från de andra som ställde så jag har inte tappat hoppet :D

Idag hade vi en sån där bra promenad igen, 1 timme och 15 minuter var vi ute och 5 km. Vi gick en väg jag aldrig gått med honom förens nu pga den är lite längre och så, den var så bra för morgonpromenader. Folktomt, både i stan och "skog". Vågade inte ha honom helt lös då de är vatten på bägge sidor plus "mitt" i stan, men han fick springa med kopplet efter sig så länge vi inte var på asfalten. Han skötte sig sååå bra, kom som ett skott på inkallning och börjar verkligen söka kontakten och fotgåendet ute, så himla nöjd med honom! :love:
IMG_2527_zps3t6vpywk.jpg

IMG_2528_zpsoiguoliz.jpg

Maken hade lagt ett personspår åt Chess idag som hon hade klarat galant. Han hade inte lagt ut några pinnar vilket jag sa att han nog får lov att göra fortsättningsvis då hon har så bråttom när det inte blir nån utmaning för henne :)

Jag tänkte ta med henne på min kvällspromenad sen. Tråkig koppelpromenad efter vägen i gatljusen, men hon behöver göra det också ibland. Hoppas på nåt möte för det behöver hon öva på :p

Just nu önskar jag att jag hade fler att fråga om hundvakt när det krisar :( Inte så många som jag litar på hanterar lillpumin på rätt sätt, gubben släpper jag iväg mycket lättare. Vill dela på dem också när de är borta, så länge inte min bror tar dem. Även om de inte bråkat på flera månader nu, så vill jag inte att nån annan ska behöva ta ansvaret om de mot förmodan skulle tjafsa.

Annars en bra dag! En sväng på klubben med grabbarna. Lillpumin blev rädd för en motorsåg som lät i närheten. Klickade för ögonkontakt några gånger och när han släppt det läskiga ljudet platsade jag honom ett par meter bort. Lät gubben köra ett par vändor genom en tunnel med massa tjoande och beröm, sen var lillpumin också taggad. Fördelen med två hundar :D

Just nu önskar jag att jag hade fler att fråga om hundvakt när det krisar :( Inte så många som jag litar på hanterar lillpumin på rätt sätt, gubben släpper jag iväg mycket lättare. Vill dela på dem också när de är borta, så länge inte min bror tar dem. Även om de inte bråkat på flera månader nu, så vill jag inte att nån annan ska behöva ta ansvaret om de mot förmodan skulle tjafsa.

Annars en bra dag! En sväng på klubben med grabbarna. Lillpumin blev rädd för en motorsåg som lät i närheten. Klickade för ögonkontakt några gånger och när han släppt det läskiga ljudet platsade jag honom ett par meter bort. Lät gubben köra ett par vändor genom en tunnel med massa tjoande och beröm, sen var lillpumin också taggad. Fördelen med två hundar :D
Var i världen bor du på ett ungefär? Kanske finns någon pålitlig bukefalist eller bukefalistvän nära?

Var i världen bor du på ett ungefär? Kanske finns någon pålitlig bukefalist eller bukefalistvän nära?

Hoppsan, nu såg jag att det här hamnade i fel tråd :p I den här tråden snokar jag bara ibland, inlägget skulle ju i snackistråden. Men det hade ju varit perfekt. Jag finns i Halland.

@Hyacinth Hade varit toppen om vi bott lite närmare varandra.

Nu har jag vägt och mätt Ebrah som ju blir 8 månader imorgon.
62cm hög och 20,1kg tung.
Det innebär att hon växt 1cm senaste månaden och gått ner 0,1kg i vikt. Hoppas att hon tänker sluta växa på höjden snart :p

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 216
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
930
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2