Valp 2015 - del 3

Nån som har tips på tåliga och hållbara leksaker till hund? Gärna med prassel eller pip. Köpte en ny idag som kändes rejäl och på 4 timmar har hon gnagt bort båda öronen på det stackars djuret :meh: hon har hittills dödat alla leksaker och försökt tömma på bomull (slänger dom. Testade att tömma en åt henne men då äter hon upp tyget istället) så nått som är rejält för en liten mördarmadame :angel:

Jag har gett upp det, jag ger mest kartonger, äggkartonger, gamla toarullar osv som hon får strimla ;) Några rep har hon också och hon leker inte sönder sina gosedjursbollar från Ikea. Någon fleecefläta har hon med, men för tillfället är bollarna mest populära.

Idag satte jag punkt för Bettan spontana besök hos våra grannar! Ett väldigt ojämnt och fult staket är uppsatt :angel: men nu kan man släppa ut henne och slippa vara orolig över att hon ska sticka in till grannen.

Nån som har tips på tåliga och hållbara leksaker till hund? Gärna med prassel eller pip. Köpte en ny idag som kändes rejäl och på 4 timmar har hon gnagt bort båda öronen på det stackars djuret :meh: hon har hittills dödat alla leksaker och försökt tömma på bomull (slänger dom. Testade att tömma en åt henne men då äter hon upp tyget istället) så nått som är rejält för en liten mördarmadame :angel:

Jag har bara gummi och plastleksaker till våra. Tar 10 sekunder och sedan så är grejen strimlad till döds. :crazy:

Santo är klar med sin giardiabehandling, hemmet är sanerat och hundarna schamponerade!

Eftersom vi inte visste hur vi skulle sanera vår gamla soffa, samt att hundarna bet sönder den igår, köpte vi en billig begagnad att ha som mellanlandningssoffa :angel: kanonbra förutom färgen :yuck: santo gillade den dock!
IMG_20160204_221121_zpsd8d7u5zd.jpg

Åh herre, någon agility blir det fasen inte i detta huset! :p

Motion i sig är givetvis inte skadligt, men monotona rörelser däremot kan vara det. Det var vad min undran handlade om, eftersom delen med monotona rörelser ökade mycket med nya rundan. :)

Men han är pigg och glad när han tagit sin "nap" efter rundorna, så vi fortsätter med det blandat med de vanliga rundorna i skogen. Det är nog bara jag som tänker för mycket!

Jag tror inte du behöver oroa dig, så länge han inte fastnar halvvägs ut;)

Hur man tröttar ut en valp: åker till stan, hälsar på sin mormor (första gången valpen är där), åker hiss några ggr, går en kisspromenad runt lägenhetshuset där ni möter flera människor och två hundar, åk hem och gå en 2 km lång promenad direkt där valpen busar runt lös på vägen, i skogen och på åkrar.

Tadaa! Valpen ligger utslagen och snarkar resten av dagen :D

Idag satte jag punkt för Bettan spontana besök hos våra grannar! Ett väldigt ojämnt och fult staket är uppsatt :angel: men nu kan man släppa ut henne och slippa vara orolig över att hon ska sticka in till grannen.

Köpte en krokodil från Kong som höll för iaf 30 min slitande av dobbis, allt annat mjukt har dött direkt.
Nu är den glömd hos en hundvakt och jag har inte hämtat den än, men sist jag såg den var den hel och fin trots fritillgång under 1 vecka.

Alltså, vilken valp jag har!
Efter en rejält kaosartad kvällsrastning bestämde jag mig för att leka lite med henne, bara för att bli på bättre humör. Jag tog fram nya dragkampsleksaken för att se hur det skulle bli. Hon blev galen! :D Det är fuskskinn på expander och hon använde verkligen hela kroppen för att kampa med mig. Hon släppte dock fint på kommando och efter några gånger stod hon faktiskt helt stilla tills jag valde att fortsätta leken. Ibland lät jag henne vinna dragkampen också, då sprang hon glatt iväg, men kom snabbt tillbaka för att leka mer.

Jag fick sedan för mig att träna lite fotgående, men för att få det lite proffsigt så hade jag leksaken bakom ryggen. Trots det gick hon i utmärkt position, viftade på svansen och följde med kanonsnyggt i några snäva högersvängar. Vi gick längre sträckor än vi gjort tidigare och de där svängarna har vi aldrig fått till så bra innan. Åh vad det kändes bra! :love:

När santo ultraljudades i måndags hade vi en annan veterinär än tidigare, och i onsdags var vi där för att köpa mer hundmat och då haffade jag henne för att berätta att santo fortfarande inte var bra så hon skulle då skriva ut en ny antibiotika. Varit på apoteket TRE gånger sedan dess och fortfarande inget recept.. Ingen har heller ringt mer för att höra hur det går med allt.

Tycker ändå att veterinären vi hade från början och som ringde varje dag för att höra borde fortsatt med detta men det verkar som att hon bara lämnat över till den andra och hon ringer då inte. Trött.

Jaså, du har fått en liten mördarmadame :). Låter som min förra tik, hon dödade nya leksaker på löpande band - spelade inte så stor roll vad det var för något, allt gick att få ihjäl på 15-20 minuter. Det enda som höll lite längre var vanliga tennisbollar - fast efter ett tag hade hon strippat dem med ...

Disa är precis tvärtom - hon har inte bitit sönder en enda leksak sen jag fick hem henne - billigt och bra :)

Här är hon med sin favve-leksak

Jaså, du har fått en liten mördarmadame :). Låter som min förra tik, hon dödade nya leksaker på löpande band - spelade inte så stor roll vad det var för något, allt gick att få ihjäl på 15-20 minuter. Det enda som höll lite längre var vanliga tennisbollar - fast efter ett tag hade hon strippat dem med ...

Disa är precis tvärtom - hon har inte bitit sönder en enda leksak sen jag fick hem henne - billigt och bra :)

Här är hon med sin favve-leksak

Javisst! Hon bara ska ha hål på dom. Och sen äta upp bomullen och sen strimla tyget.

Söt hon är :love:

Yersinia hette den andra bakterien Santo hade, kan han fått det av färskfodret??

Hur tänker du då? Enligt Folkhälsomyndigheten finns smittan hos djur som fågel, svin och hund. Mao kan han lika gärna blivit smittad av en annan hund.

En fråga, kanske står någonstans men frågar ändå. Min 6 månaders äter otroligt dåligt för tillfället. Har ätit okej innan men nu äter han max litegrann på kvällen bara. Är det vanligt vid denna åldern att matlusten börjar gå ner? Tänker på att dom börjar bli könsmogna och så. Har pratat med folk och dom flesta säger ju att jag ska avvakta men är ju orolig att han ska bli undernärd. Men han kanske inte behöver mera mat för tillfället bara?

Matlusten har gått lite upp och ner hela tiden, men nu är den lite väl låg tycker jag allt. Han är helt enkelt inte särskilt matintresserad förutom när det gäller kycklingkorv som vi tränar med.

Han är för övrigt pigg och glad och dricker bra.

Bör man låta torrfodret stå framme så att han kan gå och plocka lite när han känner för det eller bör man ta bort det och ställa fram det då och då bara?

Hjärtstopp
Suris hade hittat en tablett nere hos farmor tur va hann han inte svälja den utan fick ur den hel från munnen...

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
923
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka