AraSlei
Trådstartare
Jag fyller år i februari så får se till att utnyttja mitt medlemskap i år
Ja, passa på att gå all in
Jag missade t ex att man fick gå in gratis på MyDog som hundungdom!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag fyller år i februari så får se till att utnyttja mitt medlemskap i år
Intressant! Får noga kolla upp allt som ingår i medlemskapetJa, passa på att gå all in
Jag missade t ex att man fick gå in gratis på MyDog som hundungdom!
Intressant! Får noga kolla upp allt som ingår i medlemskapet
Det ska jag utan tvekan göraPrecis. Mjölka ur varenda krona
Apropå röntgen, någon som vet en bra veterinär/klinik för det i Stockholms trakten? Vill ju ha ett så korrekt resultat som möjligt så åker gärna en bit för en "bättre" veterinär. Ascot är ju blandras så resultatet är endast intressant för hur vi ska lägga upp träningen och vad vi kan göra (vandring, agility etc.).
Liten fundering. 1 års ålder är ju den tidigaste åldern de flesta raser kan röntgas. Min uppfödare rekommenderar dock att vi ska vänta tills Ascot är runt 1,5 år. Har även läst liknade rekommendationer på olika hundsidor. Tankar om det? Skulle gärna annars röntga under våren. Lillen blir ju ett om precis en månad.
Enligt min uppfödare så är det bara att röntga på efter de fyllt 1, så jag har inte fått några andra rek av henne.Apropå röntgen, någon som vet en bra veterinär/klinik för det i Stockholms trakten? Vill ju ha ett så korrekt resultat som möjligt så åker gärna en bit för en "bättre" veterinär. Ascot är ju blandras så resultatet är endast intressant för hur vi ska lägga upp träningen och vad vi kan göra (vandring, agility etc.).
Liten fundering. 1 års ålder är ju den tidigaste åldern de flesta raser kan röntgas. Min uppfödare rekommenderar dock att vi ska vänta tills Ascot är runt 1,5 år. Har även läst liknade rekommendationer på olika hundsidor. Tankar om det? Skulle gärna annars röntga under våren. Lillen blir ju ett om precis en månad.
Apropå röntgen, någon som vet en bra veterinär/klinik för det i Stockholms trakten? Vill ju ha ett så korrekt resultat som möjligt så åker gärna en bit för en "bättre" veterinär. Ascot är ju blandras så resultatet är endast intressant för hur vi ska lägga upp träningen och vad vi kan göra (vandring, agility etc.).
På promenaden nyss fick jag frågan om Milou var en schäfer... Så här har vi honom, min schäfer!
På promenaden nyss fick jag frågan om Milou var en schäfer... Så här har vi honom, min schäfer!
Det tycker jag var en gullig fråga om det där gosedjuret!På promenaden nyss fick jag frågan om Milou var en schäfer... Så här har vi honom, min schäfer!
Alltså, tja,.. Det är mindre promenader än vad Ebrah får i princip dagligen och hon blev 7 månader idag hon lär inte vara klarvuxen än på ett tag.
Fullvuxen på höjden eller färdig i kroppen totalt sett med kroppsmassa osv? För även om salukis är färdiga på höjden vid ca 1års ålder så är de inte klara förrän ca 3-4 års ålder. Men absolut, helt olika hundtyper! En saluki är ju int så kortbent direktVi har ju dock betyyyydligt olika hundar. Både i kroppsform och i behov.
Lasse beräknas vara fullvuxen någonstans runt 2-3, därav mina funderingar på hur man ska gå fram med såna "segväxta" raser som dessutom är tunga, kortbenta och har utåtvridna tassar. Men givetvis promeneras han som vilken hund som helst.
Vi har ju dock betyyyydligt olika hundar. Både i kroppsform och i behov.
Lasse beräknas vara fullvuxen någonstans runt 2-3, därav mina funderingar på hur man ska gå fram med såna "segväxta" raser som dessutom är tunga, kortbenta och har utåtvridna tassar. Men givetvis promeneras han som vilken hund som helst.
Jag skulle undvika agility tills han är äldre, men i övrigt kan jag inte tänka mig att motion i sig är skadligt. Största risken för den typen måste ju vara övervikt
Haha! Fick samma fråga imorse.. Med min kan jag väl förstå lite grann men din? De har nog aldrig sett en riktig schäfer isf.På promenaden nyss fick jag frågan om Milou var en schäfer... Så här har vi honom, min schäfer!