Valp 2015 - del 3

@Red_Chili Det är tur man fotar regelbundet, annars ser man inte utvecklingen - och den är ju rolig att se! :)
Verkligen! Jag har uppställningsbild på henne som är tagna med 1-2 veckors mellanrum från att hon är 26 dagar gammal till 4 månader, därefter har det blivit en bild per månad. Har även vikt och mankhöjd vid fototillfällena från det att hon kom till mig. Jag är mycket glad åt att jag dokumenterat så noga, för det är så intressant att se :D

Jag har hamnat i ett kurs-dilemma :p "Min" brukshundsklubb har bara agilitykurser för ungdomar, och det är agility jag tyckt varit roligast av de sporter jag testat på. Så min tanke har hela tiden varit att gå någon agilitykurs med Tage, men har varit lite deppig att jag inte kunnat göra det på vanliga klubben. MEN, insåg nu att jag visst då kan gå agilitykursen för man räknas tydligen som ungdom tom året man fyller 25 och jag fyller 25 i år. Men, denna terminen hade jag egentligen tänkt att gå allmänlydnad/unghundskurs med Tage och kursdatumen för "vuxenkurserna" har inte kommit ut än - samtidigt som det bara finns en plats kvar i agilitykursen.

Usch, så rörigt det blev :p Det känns fel bara att inte gå unghundskurs, det känns som att det är så man "ska" göra. Men samtidigt så lärde jag och gammelhunden oss mer vardagslydnad på agilitykurserna vi gick än på allmänlydnadskurserna... Och, agility är ju så mycket roligare :p

Blev sugen att anmäla mig till fortsättnings-agilitykursen med gammelhunden också, frågan är bara ifall jag orkar träna agility två kvällar i rad :p

Verkligen! Jag har uppställningsbild på henne som är tagna med 1-2 veckors mellanrum från att hon är 26 dagar gammal till 4 månader, därefter har det blivit en bild per månad. Har även vikt och mankhöjd vid fototillfällena från det att hon kom till mig. Jag är mycket glad åt att jag dokumenterat så noga, för det är så intressant att se :D
Ja minnet varar inte länge alltså :p Det är ju mycket mindre än ett år sedan jag hämtade Tage och han ser overkligt liten ut på bilderna från då :D

Jag har hamnat i ett kurs-dilemma :p "Min" brukshundsklubb har bara agilitykurser för ungdomar, och det är agility jag tyckt varit roligast av de sporter jag testat på. Så min tanke har hela tiden varit att gå någon agilitykurs med Tage, men har varit lite deppig att jag inte kunnat göra det på vanliga klubben. MEN, insåg nu att jag visst då kan gå agilitykursen för man räknas tydligen som ungdom tom året man fyller 25 och jag fyller 25 i år. Men, denna terminen hade jag egentligen tänkt att gå allmänlydnad/unghundskurs med Tage och kursdatumen för "vuxenkurserna" har inte kommit ut än - samtidigt som det bara finns en plats kvar i agilitykursen.

Usch, så rörigt det blev :p Det känns fel bara att inte gå unghundskurs, det känns som att det är så man "ska" göra. Men samtidigt så lärde jag och gammelhunden oss mer vardagslydnad på agilitykurserna vi gick än på allmänlydnadskurserna... Och, agility är ju så mycket roligare :p

Blev sugen att anmäla mig till fortsättnings-agilitykursen med gammelhunden också, frågan är bara ifall jag orkar träna agility två kvällar i rad :p

Gå agilitykursen! :D Att göra som "det ska göras" med rätt kurser i rätt ordning osv tror jag är onödigt, så länge ekipaget har de förkunskaper som krävs för att få ut något av kursen och inte störa andra deltagare för att de är på "fel" nivå.
Å andra sidan, jag har aldrig gått någon ordentlig kurs alls (dock tränat för instruktör på hundgymnasie), det mesta av min kunskap kring träning har jag läst mig till själv och så har jag pratat lite om träning med vänner ibland. Trots det är jag en av extremt få som tävlat lydnad och rallylydnad med saluki i Sverige. Enligt vissa kan sådant inte göras utan kurser först, men ja, det stämde visst inte :p

Gå agilitykursen! :D Att göra som "det ska göras" med rätt kurser i rätt ordning osv tror jag är onödigt, så länge ekipaget har de förkunskaper som krävs för att få ut något av kursen och inte störa andra deltagare för att de är på "fel" nivå.
Å andra sidan, jag har aldrig gått någon ordentlig kurs alls (dock tränat för instruktör på hundgymnasie), det mesta av min kunskap kring träning har jag läst mig till själv och så har jag pratat lite om träning med vänner ibland. Trots det är jag en av extremt få som tävlat lydnad och rallylydnad med saluki i Sverige. Enligt vissa kan sådant inte göras utan kurser först, men ja, det stämde visst inte :p
Haha bra där, tack för pepp ;) Enda förkunskapen som krävs är att "kunna ha sin hund någorlunda lös samt ha kontakt" och det kan vi :D Iom att det är en kurs för medlemmar i Sveriges hundungdom så kanske resten av kursdeltagarna är 6 år gamla :p

Idag ska jag, Chess och yngsta dottern åka till stan och hälsa på min mormor. Tänkte ställa bilen en bit därifrån och gå dit så får Chess lite stadsmiljöträning också. Inte så ofta det händer :p

Mina parhästar! Tror dom har fattat att dom ska springa ihop sen när dom ska dra mig på kickbike! :idea:
3_by_tontorollostorm-d9qdgod.jpg

2_by_tontorollostorm-d9qdgz0.jpg

7_by_tontorollostorm-d9qdmyq.jpg

6uuu_by_tontorollostorm-d9qdnc1.jpg

Största leendet i stan.
9_by_tontorollostorm-d9qdn64.jpg

Rollo har så jäkla långa ben. :rofl: Han ser ut som en spindel just nu. Men äntligen! Så har han inga demodex fläckar eller utslag av allergi. :bow:

Attans... Känner mig gammal nu.

Närå ;) Jag blev medlem typ 2 månader innan jag fyllde 25 (fyller sent på året), så det är därför jag kan hänga kvar där, även om jag egentligen är för gammal :)
Jag fyller år i februari så får se till att utnyttja mitt medlemskap i år ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 213
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
923
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka