Valp 2015 - del 3

Tonto och jag var på en clinic i tävlingslydnads idag. Det var jätteroligt. :)

12592450_1201205456560211_6404447371754362497_n_by_tontorollostorm-d9quucp.jpg

Hahahaha, det roligaste på länge hände nyss! Jag har försökt lära Tage "vacker tass" ett tag, men han har verkligen inte förstått vad jag velat. Men nu fick han sitta bredvid gammelhunden när jag bad gammelhunden göra "vacker tass". Efter typ 30 sek kom Tages tass flygandes - ja, han lärde sig kommandot genom att kolla på gammelhunden :rofl: Säger jag "vacker tass" nu så gör han det, så himla gulligt :laugh:

Chess fick en liten promenad bara ingen mer träning. Hon är så trött idag så det är ingen idé. Hon var hos mina föräldrar igår och lekte med kelpiehanen i 5 h så det är väl det som som fortfarande hänger i :p

Hoppas vädret tillåter en skogspromenad i morgon annars får vi gå på grusvägen så dottern kan ligga i vagnen.

Ååh suris börjadd dreggla helt plötsligt när vi skulle sova o de har inte slutat än...
Blir så orolig men han är inte hängig eller så än iaf
Tur vi ska till vet senare idag för annat

Åh, Otis, Otis, Otis... :arghh::laugh::arghh::laugh:
Vi var hemma i helgen igen, och eftersom Otis är så mycket hos mina föräldrar nu så passade jag på att ta med enbart honom till svärisarna i helgen. Det blir ju lätt att jag tar med både Ladda och Otis, men mer sällan att han får åka med helt själv.
I lördags var jag med några kompisar och jagade hare på morgonen, så då fick han följa med och ha bilträning = sitta i bilen och ha tråkigt, trots att det vankas jakt. Det gick super :up: Efter det åkte jag till svärisarna och sambons brors 30-årsdag som skulle firas utomhus med ett gäng släkt och vänner. Det gick också väldigt bra, även om han nästan kröp ur skinnet för att det var så kul med 30+ nya människor som han aldrig träffat :p
Enda missödet under dagen var en tjej som hade en jacka med stor luva på sig, som böjde sig snabbt över honom. Då backade han undan och morrade, men avreagerade snabbt när hon tog av sig luvan, vilket hon gjorde direkt. Tror han blev lite skrämd, det gick så snabbt.

När dagen var slut åkte vi hem till svärmor och svärfar för att äta kvällsmat och umgås, och då började kaoset :arghh: När sambons bror + sambo är där har dom med sig sina två hundar (en jämte och en labbe/tollare) samt att svärisarna har två drevrar. Både jämten och blandrasen är på väg att börja löpa, och Otis är ju lite hormonstinn just nu = kissfest i hela köket :banghead: Stackaren, han visste inte vad han skulle ta vägen. Gick och klapprade tänder och halvkissade hela tiden.
Lägg till ett skrikande spädbarn på det här, att drevertiken är lite lätt labil mot andra hundar och ylade så fort hon såg Otis och att dreverhanen också var ganska intresserad av löptikarna och inte tyckte att någon muppig unghane skulle komma där och tro att han var något. Herregud :p

Jag tog undan Otis och så satte vi oss i ett hörn och hade lite mys medan de andra lugnade ner sig, och sedan blev det faktiskt riktigt behagligt :D Men ändå, det var typ den längsta kvarten i mitt liv, haha.

Okej, han är ju pigg annars äter o dricker bra
Gör dom nånting åt de hos veterinären?
Eller får de gå ur av sig själv?

De gör nog ingenting hos veterinären, men håll lite koll på honom :) Blir han sämre så hade jag åkt in, men om han äter/dricker bra och får behålla vätska så hade jag avvaktat.

Milou har varit lite dålig igår eftermiddag och är fortfarande inte helt 100. Lite lös i magen igår men var pigg och precis som vanligt, åt bra igår. Inatt hade han lite svårt att sova, vet inte om de beror på tänderna eller att han var lös i magen. Sen spydde han skum imorse och fortfarande lös i magen. Sovit hela morgonen efter promenad imorse (inte sovit så mycket inatt) och har ätit okej. Inte slö eller så, men verkar lite orolig, går fram och tillbaka till dörren när han inte sover. Dags att kontakta veterinär eller vad skulle ni gjort? Avvakta?

Milou har varit lite dålig igår eftermiddag och är fortfarande inte helt 100. Lite lös i magen igår men var pigg och precis som vanligt, åt bra igår. Inatt hade han lite svårt att sova, vet inte om de beror på tänderna eller att han var lös i magen. Sen spydde han skum imorse och fortfarande lös i magen. Sovit hela morgonen efter promenad imorse (inte sovit så mycket inatt) och har ätit okej. Inte slö eller så, men verkar lite orolig, går fram och tillbaka till dörren när han inte sover. Dags att kontakta veterinär eller vad skulle ni gjort? Avvakta?
Jag skulle avvaktat och gett Canikur - men det är jag det :) och gjort dietsoppa eftersom det är en valp. Den fungerar väldigt bra till orolig mage och hjälper så en valp inte torkar ut (5 dl vatten, 2 msk maizenamjöl - ta hälften av vattnet och koka upp till slät kräm. En buljongtärning får smälta i och sen i med en matsked druvsocker och resten av vattnet som är kallt. I med en äggula)

Jag skulle avvaktat och gett Canikur - men det är jag det :) och gjort dietsoppa eftersom det är en valp. Den fungerar väldigt bra till orolig mage och hjälper så en valp inte torkar ut (5 dl vatten, 2 msk maizenamjöl - ta hälften av vattnet och koka upp till slät kräm. En buljongtärning får smälta i och sen i med en matsked druvsocker och resten av vattnet som är kallt. I med en äggula)

Låter klokt! Är det någon speciell buljongtärning eller? :) Hur länge ska det ges?

Jag som haft dålig valp i 4 veckor hade åkt in direkt eftersom han hann bli väldigt dålig hemma även med hjälp av canikur osv. Så började hans symtom också och det visade sig att han hade giardia och yersenia och behövt två olika antibiotikakurer, dropp, sprutor, blodprov, ultraljud osv. Om inte din blir bättre på någon, några dagar hade jag åkt in.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
923
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka