Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
JaLillkillen!
Vad gör han?Någon som vill ha en bedlington? Han är billig just nu. Hormonstinna kräk.
Han tror han är kung. Är allmänt kaxig och ocharmig.Vad gör han?
är det inte dags för tandbyteÅåh suris börjadd dreggla helt plötsligt när vi skulle sova o de har inte slutat än...
Blir så orolig men han är inte hängig eller så än iaf
Tur vi ska till vet senare idag för annat
är det inte dags för tandbyte
Men han har dregglat massor så de blivit helt blött där han legat han har tappat en tand redan
Han spydde även dn gång inatt och va lite dålig i magen
Han har inte hittat någon padda eller något som krupit upp ur dvalan?
De vet jag faktiskt inte, inte vad jag sett iaf
Det låter som typiska sådana symtom annars, som en mild "förgiftning".
Okej, han är ju pigg annars äter o dricker bra
Gör dom nånting åt de hos veterinären?
Eller får de gå ur av sig själv?
Jag skulle avvaktat och gett Canikur - men det är jag det och gjort dietsoppa eftersom det är en valp. Den fungerar väldigt bra till orolig mage och hjälper så en valp inte torkar ut (5 dl vatten, 2 msk maizenamjöl - ta hälften av vattnet och koka upp till slät kräm. En buljongtärning får smälta i och sen i med en matsked druvsocker och resten av vattnet som är kallt. I med en äggula)Milou har varit lite dålig igår eftermiddag och är fortfarande inte helt 100. Lite lös i magen igår men var pigg och precis som vanligt, åt bra igår. Inatt hade han lite svårt att sova, vet inte om de beror på tänderna eller att han var lös i magen. Sen spydde han skum imorse och fortfarande lös i magen. Sovit hela morgonen efter promenad imorse (inte sovit så mycket inatt) och har ätit okej. Inte slö eller så, men verkar lite orolig, går fram och tillbaka till dörren när han inte sover. Dags att kontakta veterinär eller vad skulle ni gjort? Avvakta?
Jag skulle avvaktat och gett Canikur - men det är jag det och gjort dietsoppa eftersom det är en valp. Den fungerar väldigt bra till orolig mage och hjälper så en valp inte torkar ut (5 dl vatten, 2 msk maizenamjöl - ta hälften av vattnet och koka upp till slät kräm. En buljongtärning får smälta i och sen i med en matsked druvsocker och resten av vattnet som är kallt. I med en äggula)
Milou har varit lite dålig igår eftermiddag och är fortfarande inte helt 100. Lite lös i magen igår men var pigg och precis som vanligt, åt bra igår. Inatt hade han lite svårt att sova, vet inte om de beror på tänderna eller att han var lös i magen. Sen spydde han skum imorse och fortfarande lös i magen. Sovit hela morgonen efter promenad imorse (inte sovit så mycket inatt) och har ätit okej. Inte slö eller så, men verkar lite orolig, går fram och tillbaka till dörren när han inte sover. Dags att kontakta veterinär eller vad skulle ni gjort? Avvakta?