Valp 2015 - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rollo är 64.5 cm hög... och 32 kg. :eek:
Tonto är mesiga 48 cm och 14 kg. :cautious:

Hur stora är era valpar?
Loke var 55 cm förra veckan och vägde 25 kg, har inte kollat denna vecka men han växer fortfarande så det knakar :D
_MG_5548_zps2c4y8zyc.jpg

(bild från när vi var hos fotografen i juli, då var han ca 3 månader)

Fler med hanar som börjar gå in i könsmognaden? @AraSlei till exempel, hur gammal är fina Otis nu?

Otis är snart 8 månader gammal nu, och han har egentligen precis börjat lyfta på benet - igår var första gången faktiskt. Innan har han revirpinkat lite, av modellen att han pinkat ofta helt enkelt och gärna lite högt. Hemma har han dock inte gjort det något alls, bara när han varit med i Stockholm. Gissar att det luktar mer där kanske?
Dock har han upptäckt juckandet, är på och luktar Ladda där bak och är väldigt intresserad och klapprar lite med tänderna om hon nyligen har kissat t ex. Så här är det på gång, men har inte blommat ut helt ännu...

Låter jättejobbigt att han kissar sådär, men det är nog en övergångsfas!

Bara för att jag själv ska komma ihåg det: idag har valpen uppfört sig exemplariskt. Alltså verkligen helt kanonjättebra. Igår var en väldigt skön dag med henne, men då kissade hon inne några gånger. Idag har hon inte ens gjort det. Hon har bara varit underbar rakt igenom (vilket är tur, för jag har sådan jäkla huvudvärk att jag knappt kan stå upp... Har legat i sängen med hundarna sedan jag kom hem... Skriver jag osammanhängande inlägg här på buke ikväll vet ni varför :p )

Fler med hanar som börjar gå in i könsmognaden? @AraSlei till exempel, hur gammal är fina Otis nu?

Lasse har ju börjat markera mycket ute, men nu även inomhus... :mad:
En gång hos syster och en gång hos min mamma, då var vi inte säkra på att det var han, men det kan vi nog säga att vi är nu.
Häromveckan besökta jag två djurbutiker och ta mig fan om hundjäkeln inte lyfte på benet fyra (!!) gånger!
Igår när vi kom till jobbet markerade han mitt skrivbordsben det första han gjorde... :grin:

Nu vågar jag inte låta honom springa omkring, av rädsla för att han ska pissa på någons väska eller gå in till chefen och lyfta på benet där. Nu är ju jobbkamraterna vana sen han var valp, men då hamnade ju allt på golvet eller någon matta och inte på någons värdesaker.
I djuraffären hann jag ryta ifrån en enda gång, och likaså på jobbet. Vad gör man? Under hela mitt hundverksamma liv har jag ju aldrig haft en hanhundsVALP, min enda hane kom till mig som vuxen.

Rollo är sju månader och kan ibland vara helt döv! Men pinkar gör han som en liten dam. ;) Men det lär komma snart tror jag!

En gång hos syster och en gång hos min mamma, då var vi inte säkra på att det var han, men det kan vi nog säga att vi är nu.
Häromveckan besökta jag två djurbutiker och ta mig fan om hundjäkeln inte lyfte på benet fyra (!!) gånger!
Igår när vi kom till jobbet markerade han mitt skrivbordsben det första han gjorde... :grin:

Nu vågar jag inte låta honom springa omkring, av rädsla för att han ska pissa på någons väska eller gå in till chefen och lyfta på benet där. Nu är ju jobbkamraterna vana sen han var valp, men då hamnade ju allt på golvet eller någon matta och inte på någons värdesaker.
I djuraffären hann jag ryta ifrån en enda gång, och likaså på jobbet. Vad gör man? Under hela mitt hundverksamma liv har jag ju aldrig haft en hanhundsVALP, min enda hane kom till mig som vuxen.

Skvättskydd?

@Tonto Min lilla skrutt vägdes idag. Hela 1,7 kg! 10 v gammal. Har inte mätt någon höjd.

Idag har vi hängt hos veterinären hela kvällen :(
Matvägrat, kräkts och varit allmänt slö.
Vanlig rtg visade bara mat i tarmar och inget som inte ska vara där. Ultraljud i morgon om han inte piggar på sig. Håll tummarna för lilla F :heart

image_zpsm7bwuxva.jpeg

Ja, det kanske skulle vara något? Det har jag inte ens tänkt på. Men vad blir konsekvenserna? En nerpissad hund som lär sig att inte pinka så fort skyddet är på? Eller kopplar de tillslut att inne = ej pinka?

Loke började lyfta på benet för typ två veckor sen, känns väldigt tidigt med tanke på er andra...?

Ja, det kanske skulle vara något? Det har jag inte ens tänkt på. Men vad blir konsekvenserna? En nerpissad hund som lär sig att inte pinka så fort skyddet är på? Eller kopplar de tillslut att inne = ej pinka?

Jadu... egentligen beror det nog på hunden. Min hade en period som ung (men ett bra tag efter han blivit rumsren) där han markerade hemma hos en enda kompis. Fick på sig skydd till Slut och slutade på typ två gånger, ihop med att jag nejade.

På båda gott och ont så går denna veckan väldigt fort! Har inte tvättat bäddar och tagit in burarna och förberett nåt alls känns det som :nailbiting: Men har ju några dagar kvar haha! Men äldsta dottern är hemma från dagis denna veckan så ja, dagarna går undan när jag är ensam hemma med båda ungarna :D

Får väl göra en liten presentation när det är en ny tråd och allt och någon ny hittar hit
Min 2015 valp är alltså en Russkiy Toy som blev 5 månader alldeles nyligen (5:e) han heter till vardags Aros (eller taz - tazmanian devil om han är på det humöret) men på pappret Amor Dea's Tyrion Lannister, men eftersom matte inte har sett ett enda avsnitt av serien och länge trodde det var ett tvspel så fick han byta namn :angel:

Tanken med Aros är väl främst att han ska vara en rolig pigg och glad sällskapshund som får testa det mesta och troligast prova ställa ut, han är rätt duktig på kontaktövningar vilket är det vi har tränat mest på och hittar på sina egna grejer dagligen t.ex. att klättra upp på allt han hittar som kanske går att klättra upp på, hans motto i livet är "kan själv" och han har ett jävla morgonhumör, nåde den som väcker han :devil:
12038569_10156084136515181_5684441130098689365_o.jpg

2 veckor sen
11921865_10155985060240181_820138621931938123_o.jpg

31 Augusti
11402726_10155739691350181_5888009525754636886_o.jpg

8 veckor gammal och fast mellan soffkuddarna.
12138619_10156112388700181_6926707328927092656_o.jpg

5 månader gammal för två dagar sen, tänkte ta en uppställd bild dagen till ära men det där var enda jag hann med innan han sa godnatt igen, var tydligen jobbigt att spendera ett dygn hos min pappa :D

Rollo är 64.5 cm hög... och 32 kg. :eek:
Tonto är mesiga 48 cm och 14 kg. :cautious:

Hur stora är era valpar?
Aros var senast för några dagar sen 23-24 cm hög och vägde just mellan 2,1 och 2,2 kg

Hur har ni gjort med försäkring? Har ni valt vilket bolag ni vill eller tagit samma som uppfödaren har?
Yoda valde jag det jag blev tipsad om av folk och som hade ok pris och Aros hade uppfödaren en försäkring som var redo om jag ville så tyckte det kändes enklast att hon "kickade igång" det direkt

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 226
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
935
Senast: inverterad
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix